کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

پایان مشکلات آبی روستا‌های خراسان رضوی تا ۲ سال آینده

  • کد خبر: ۵۷۳۸۴
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
پایان مشکلات آبی روستا‌های خراسان رضوی تا ۲ سال آینده
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: براساس توافقات صورت گرفته قرار است مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی ۳۵۰ روستای استان اختصاص یابد تا در مدت ۲ سال مشکلات آبی همه روستا‌های استان حل و فصل شود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز ؛ سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته بین استاندار خراسان رضوی، وزرای نیرو و راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قرار است مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به استان اختصاص یابد، اظهار کرد: از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه آب و فاصلاب است و که ۳۰۰ میلیارد آن به آ ب رسانی و حل مشکلات آبی مجتمع‌ها اختصاص دارد. در میان ۳۵۰ روستای یادشده، اکنون آب رسانی به ۲۳۰ روستا به صورت سیار انجام می‌شود.


افتتاح ۱۴۹۰ پروژه در دهه فجر

وی به تشریح پروژه‌های بهره برداری پذیر در دهه فجر امسال پرداخت و افزود: در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است و در دهه فجر امسال ۱۴۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزارو ۸۶۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
میرجعفریان افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و زیرساختی تعریف شده است که از این تعداد، ۴۰ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و صنعت و معدن به بهره برداری می‌رسد. وی تأکید کرد: در حوزه ارتباطات و مخابرات یک کلان پروژه با اعتبار ۲ هزارو ۱۹۴ میلیارد تومان، در حوزه عمران شهری ۲۴۷ پروژه با اعتبار ۷۳۵ میلیارد تومان، در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ۲۱۸ پروژه با اعتبار ۷۳۵ میلیارد تومان و در حوزه آب و فاضلاب ۴۲ پروژه با اعتبار ۲۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش مسکن یک کلان پروژه با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که با این اقدام ۱۴۹۱ مسکن مهر و ۲۰۰ مسکن در بخش اقدام ملی آماده بهره برداری خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه گازرسانی نیز ۹ پروژه با اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان، در بخش آموزش ۹۴ پروژه با اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان، در بخش بهداشت ۷۱ پروژه با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان و در بخش روستایی ۲۵۷ پروژه با اعتبار ۸۷ میلیارد تومان در روز‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه، موضوع آخرین وضعیت تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان بود که میرجعفریان در این باره گفت: با توجه به وضعیت کرونایی، تصمیم گیری برای این موضوع با ستاد ملی کروناست، اما با توجه به نظر هیئت دولت که تشخیص این تعطیلی با استان هاست باید دید که در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.


طرح تفصیلی جنوب شرق در کمیته فنی کمیسیون ماده ۵

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تصویب طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد در کمیسیون ماده‌۵ گفت: خوشبختانه طرح تفصیلی حوزه جنوب شرق مشهد که به تصویب شورای شهر هم رسیده است، در کمیته‌های فنی در حال چکش کاری است و به محض رسیدن این طرح به دست ما، در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهیم کرد.


تسریع در ساخت آزاده راه حرم تا حرم و مشهد-چناران

وی در مورد آخرین وضعیت آزادراه حرم تا حرم نیز گفت: در این زمینه در ماه‌های گذشته جلسات فشرده‌ای برگزار کردیم. قرارگاه خاتم النبیا (ص) وعده داده است که در صورت پایان یکی از پروژه‌های خود دستگاه‌های خود را ازآن پروژه برای سرعت بخشی به ساخت آزادراه حرم تا حرم انتقال دهد.
میرجعفریان افزود: همچنین آزادراه مشهد-چناران نیز دارای برخی موانع فنی و مالی است و آستان قدس به عنوان پیمانکار این پروژه وعده داده است که به کار سرعت ببخشد؛ ضمن اینکه برخی از موانع و تداخل‌ها با دستگاه‌های اجرایی هم برطرف شده است.


۳۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان

وی در ادامه درباره وضعیت پروژه‌های نیمه تمام در استان نیز گفت: رویکرد استاندار خراسان رضوی این است که هیچ پروژه‌ای که افقی برای تحویل آن در نظر گرفته نشده است، کلنگ زنی نشود و رویکرد ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. ۳۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تدوین نقشه راه برای افزایش سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد گفت: استاندارد فضای آموزشی ۸ مترمربع برای هردانش آموز است و اکنون میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵.۵‌متر‌مربع است، اما این عدد در حاشیه شهر مشهد بسیار کم است و به ۲ مترمربع برای هردانش آموز هم نمی‌رسد.
وی درباره وضعیت شوری آب شهر بینالود نیز گفت: در جلسه‌ای که با مدیرعامل شهر جدید بینالود داشتیم مقرر شد برای تأمین آب و بهبود کیفیت آب این شهر جدید، در کوتاه مدت از قناتی که در جوار این شهر وجود دارد استفاده شود.


قطار مشهد گلبهار، اولویت کاری استانداری

میرجعفریان تکمیل و ساخت پروژه قطار مشهد گلبهار چناران را یکی از اولویت‌های اصلی استانداری دانست و در این زمینه گفت: قرار است اعتباراتی از محل انتشار اوراق مشارکت به شهر‌های جدید اختصاص یابد و درصورت رفع برخی موانع فنی در این پروژه امیدوارم این اقدام نیز هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->