جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

قول مساعد رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تأمین اعتبار قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۵۶۰۱۶
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
قول مساعد رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تأمین اعتبار قطارشهری مشهد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیشنهادها و راهکار‌های شهرداری مشهد برای تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه قطارشهری پیگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان عصر شنبه در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هزینه‌های احداث قطارشهری افزایش بسیار یافته و برای اجرای هر کیلومتر آن ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در سال‌های قبل رقم‌های قابل توجهی به قطارشهری مشهد کمک کرده، اما در چند سال اخیر ارقام کمک شده از سوی دولت جوابگوی افزایش هزینه‌ها نبوده است.

 

 

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شهرداری برای تامین منابع اجرای این پروژه‌ها پیشنهاداتی از جمله تهاتر ۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و همچنین تمدید مدت زمان برگشت اوراق خزانه را ارائه کرده که این پیشنهادات بررسی خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌شود از طریق کمک دولت و پیش‌بینی در بودجه، بخشی از پیشنهادهای شهرداری مشهد عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام درویشیان در خصوص تخلفات مربوط به تعهدات ارزی نیز گفت: بخشی از تخلفات ارزی صادرات و واردات از طریق بانک مرکزی دنبال می‌شود و موضوع از طریق دادستانی تهران نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: این سازمان همچنین در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی کالا‌های اساسی نیز ورود کرده است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا‌به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴/۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴/۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول ۸ کیلومتر بهره‌برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.


عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴/۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->