فرصت دوماهه به صنایع شهرستان‌های خراسان رضوی برای تجهیز به کنتور هوشمند آب شهردار مشهدمقدس: کمربند جنوبی چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده اجرا خواهد شد + فیلم دیدار شهردار مشهد با شورای اجتماعی محلات منطقه ۹ و بیان مشکلات توسط رؤسای شورا (۲۳ آبان ۱۴۰۳) حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری زباله از یک زمین غیرمحصور در بولوار سجادیه مشهد + پاسخ کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد
سرخط خبرها

قول مساعد رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تأمین اعتبار قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۵۶۰۱۶
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
قول مساعد رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تأمین اعتبار قطارشهری مشهد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیشنهادها و راهکار‌های شهرداری مشهد برای تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه قطارشهری پیگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان عصر شنبه در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هزینه‌های احداث قطارشهری افزایش بسیار یافته و برای اجرای هر کیلومتر آن ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در سال‌های قبل رقم‌های قابل توجهی به قطارشهری مشهد کمک کرده، اما در چند سال اخیر ارقام کمک شده از سوی دولت جوابگوی افزایش هزینه‌ها نبوده است.

 

 

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شهرداری برای تامین منابع اجرای این پروژه‌ها پیشنهاداتی از جمله تهاتر ۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و همچنین تمدید مدت زمان برگشت اوراق خزانه را ارائه کرده که این پیشنهادات بررسی خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌شود از طریق کمک دولت و پیش‌بینی در بودجه، بخشی از پیشنهادهای شهرداری مشهد عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام درویشیان در خصوص تخلفات مربوط به تعهدات ارزی نیز گفت: بخشی از تخلفات ارزی صادرات و واردات از طریق بانک مرکزی دنبال می‌شود و موضوع از طریق دادستانی تهران نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: این سازمان همچنین در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی کالا‌های اساسی نیز ورود کرده است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا‌به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴/۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴/۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول ۸ کیلومتر بهره‌برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.


عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴/۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->