سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
سرخط خبرها

درباره حضور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در تلویزیون و حواشی آن

  • کد خبر: ۵۷۶۲۴
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
درباره حضور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در تلویزیون و حواشی آن
برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، ۱۲ بهمن‌ماه میزبان یکی از چهره‌های دولتی بود، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات. آذری‌جهرمی، میهمان یک برنامه تلویزیونی بود و در قسمتی از صحبت‌هایش از عملکرد تلویزیون در جذب مخاطبان انتقاد کرد.
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، ۱۲ بهمن‌ماه میزبان یکی از چهره‌های دولتی بود، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات.
 
آذری‌جهرمی، میهمان یک برنامه تلویزیونی بود و در قسمتی از صحبت‌هایش از عملکرد تلویزیون در جذب مخاطبان انتقاد کرد. او این انتقاد را با اشاره به نحوه برخورد صداوسیما با عادل‌فردوسی‌پور و گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: «مدتی قبل یک گزارش ورزشی پخش شد، مردم دوست داشتند این گزارش را در شبکه داخلی و با گزارش مجری محبوبشان بشنوند، اما این اتفاق رخ نداد؛ بنابراین درحالی‌که می‌شد این برنامه را با ترافیک داخلی تماشا کنند، در شبکه خارجی پخش شد و ترافیک خارجی را به خود اختصاص داد.»

آذری‌جهرمی به‌صورت مستقیم نامی از عادل فردوسی‌پور نبرد، اما مخاطبی نبود که نداند گزارشگر محبوبی که از حضور در تلویزیون منع شده و گزارش دیدار پرسپولیس و اولسان را روی صفحه «ای اف سی» و به‌صورت لایو اینستاگرامی برعهده داشته، چه کسی بوده است!

آذری‌جهرمی در این برنامه و خطاب به مسئولان صداوسیما و تلویزیون گفته است: «عرصه را بر او محدود کردید و اگر مجبور شد بر روی یک پلت‌فرم بین‌المللی حضور یابد و پهنای باند خارجی مصرف شد، به وزارت ارتباطات «گیر» می‌دهید؟ اگر پهنای باند داخلی می‌خواهید، به سلیقه مردم احترام بگذارید و به‌جای بستن و محدودکردن، آزاد کنید و رفع انحصار. پهنای باند یک مسئله دستوری نیست که به مردم بگوییم چه چیزی مصرف کنند.»
گذشته از حمایت وزیر ارتباطات از عادل فردوسی‌پور، که باب‌میل برخی‌مخاطبان بوده است و برخی هم جسارت او را تحسین کرده بودند، مثل کاربری که نوشته بود: «با اینکه به‌علت قطعی مدام اینترنت دل خوشی ازتون نداشتم، واقعا این حرفتون رو شجاعانه و صریح گفتید».

استفاده از ۲ عبارت «گیر» و «پهنای باند» در خلال صحبت‌هایش، به موضوعی دیگر اشاره داشت. حدود ۲ هفته پیش، خبری مبنی بر احضار وزیر جوان به دادسرای تهران منتشر شد که علت آن، اجرانکردن برخی دستورات مانند فیلترینگ اینستاگرام و کاهش پهنای باند بین‌الملل اعلام شده بود که وزیر ارتباطات در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر و پس از آن، با قرار التزام آزاد شده است. بعد از آن، «پهنای باند» به‌عنوان کلیدواژه‌ای برای یادآوری علت احضار او به دادسرا استفاده شد و یک‌هفته بعد از این ماجرا بود که رئیس‌جمهور از اقدامات وزیرش دفاع کرد و گفت: «پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب‌وکار الکترونیک. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمی‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر می‌خواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید، باید من را احضار کنید نه وزیر من را.»
 
آذری جهرمی در تلوزیون

حمایت روحانی از وزیر جوانش، واکنش کاربران را به‌دنبال داشت. برخی او را بابت این حمایت تحسین کرده بودند و برخی خواستار پاسخگویی دولت در دیگر مشکلات کشور شدند، نمونه‌اش سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس، که در توئیتی نوشته بود: «رئیس‌جمهور محترم گفته‌اند: مسئول افزایش پهنای باند اینترنت منم، مرا محاکمه کنید. بعید است کسی را به‌دلیل افزایش پهنای باند اینترنت محاکمه کنند، اما ای‌کاش کسی هم جرئت می‌کرد و می‌گفت: مسئول دلار ۲۵هزار تومانی منم، مسئول پراید ۱۰۰میلیونی منم، مسئول سکه ۱۵میلیونی منم. مسئول ریزش بورس منم و...»

واکنش بعدی به اظهارات رئیس‌جمهور را غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه، داشت که علت احضار وزیر ارتباطات را چیزی به‌جز پهنای باند اعلام کرده بود. اما بحث پهنای باند همین‌جا تمام نشد و صحبت‌های او هم واکنش روابط عمومی وزارت ارتباطات را به‌دنبال داشت که فهرست شکایات از وزیر ارتباطات را منتشر و به‌این‌ترتیب، واکنش سخنگوی قوه‌قضائیه را رد و صحبت‌های رئیس‌جمهور را تأیید کرد.

موضوع پهنای باند و علت احضار وزیر ارتباطات به دادسرا و جدال قوه‌قضائیه و قوه اجرایی هرچه باشد، به‌نظر می‌رسد آذری‌جهرمی از ادامه آن به ستوه آمده که در صفحه اینستاگرامش، بخش دیگری از صحبت‌هایش در برنامه شبکه خبر را منتشر کرده است. بخشی که نتیجه ۳ سال کار در منصب وزارت را در ۳ جمله خلاصه کرده و در ادامه هم نوشته است: «من و همکارانم همه تلاشمون رو کردیم. حتما مشکلاتی هم بوده، اما کم نگذاشتیم! امیدوارم مردم راضی باشند و خدا هم از این رضایت مردم از ما راضی باشه.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->