«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

معاون رئیس جمهور: کارخانه نوآوری مشهد الگویی برای کشور است

  • کد خبر: ۵۷۶۵۷
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
معاون رئیس جمهور: کارخانه نوآوری مشهد الگویی برای کشور است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مشهد گفت: فرایند شتاب‌دهی کاملا خصوصی است و دولت نمی‌تواند وارد آن شود و فقط بخش خصوصی است که می‌تواند زمینه رشد و نوآوری را فراهم کند.

همتی| شهرآرانیوز، سورنا ستاری در آیین رونمایی از اقدامات نوآورانه و خلاقانه شهرداری مشهد که در سالن همایش کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آن چیزی که نوآوری را توسعه می‌دهد، فرهنگ است. فرهنگ است که باعث توسعه می‌شود. اگر فرهنگ توسعه جا بیفتد، کارخانه‌ها و بخش‌های پایین‌دستی را هم در مسیر رشد قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: اینکه شهرداری مشهد به جوانان خلاق بها می‌دهد و فضا را برای رشد آن‌ها فراهم می‌کند، اقدام ارزش‌مندی است و این هنر مدیریت شهری است که از سرمایه‌گذاری برای رشد و پرورش جوانان استفاده کند.

 

ستاری یادآور شد: شهر‌های آینده مکان‌های بسیار مهمی در ایجاد بستر آموزش هستند. در آینده شیوه آموزش کنونی را نخواهیم داشت. ما بحث آموزش تا لحظه مرگ را داریم که بستر آن در شهر‌هاست. کارخانه نوآوری از تهران شروع شد و به شهرداری کمک کرد، اما ایجاد کارخانه نوآوری در مشهد به‌گونه‌ای انجام شد که زیرساخت را نیز شهرداری انجام داد.


وی افزود: فرایند شتاب‌دهی یک فرایند خصوصی است و دولت نمی‌تواند به این بخش ورود کند و فقط بخش خصوصی است که با امکاناتش شرایط رشد را فراهم می‌کند و زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها می‌شود. دولت فرق بین آدم خلاق و غیرخلاق را نمی‌فهمد، اما بخش خصوصی به‌خوبی در کشف استعداد‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها موفق بوده است.


وی تأکید کرد: الگو و ایجاد فضای کسب‌وکاری که در مشهد اتفاق افتاده است، برای سایر شهر‌ها هم باید ایجاد شود. ما هم در بخش دولتی همه تسهیلات موردنیاز ایجاد فضا‌های کسب‌وکار را فراهم می‌کنیم تا به‌سمت شهر‌های نوآور در دنیا حرکت کنیم.

 

استقرار استارتاپ ها در کارخانه نوآوری تا پایان بهمن ماه

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در مراسم رونمايی از اقدامات نوآورانه و خلاقانه شهرداری مشهد نیز گفت: امروز بخشی از ایده تولیدات نوآورانه در کارخانه نوآوری به مرحله پایانی رسیده است. بخش دیگر نیز می‌تواند با همت جدی در کوتاه‌مدت خروجی پایدار داشته باشد.


وی افزود: بخش زیادی از تولیدکنندگان در حوزه شهری با تغییر کوچک در محصول می‌توانند فروششان را افزایش بدهند. از همکارانم که در ساخت کارخانه نوآوری تلاش کردند و حمایت‌های استانداری و اعضای شورای شهر سپاسگزارم و امیدوارم خروجی این کارخانه طبق انتظار باشد. امیدواریم تا پایان بهمن ماه استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری مشهد مستقر شوند.

 

رونمایی از  ۱۰۲محصول نوآورانه ‌و خلاقانه در مشهد

آیدا مهربان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، نیز در این مراسم گفت: امروز ۱۰۲ محصول نوآورانه که با شناسایی مشکلات شهری از طریق مهندسی معکوس، طراحی ساخت و... به کمک استارت‌آپ‌ها ساخته شده‌اند، رونمایی شد. بدون شک تخصصی‌ترین و‌ مجهز‌ترین کارخانه نوآوری در کشور هستیم که امیدواریم فرایند بهره‌برداری از آن را هم با همین قدرت جلو برویم.

 

وی ادامه داد: از اقدامات نوآوری شهری، تولید محصولات نوآورانه و خلاقانه است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و استارت‌آپ‌ها، سعی شد نیاز‌های روز شهری شناسایی شود و امروز از طریق مهندسی معکوس و بازطراحی، می‌توانیم از ۱۰۲ محصول رونمایی کنیم.

 

مهربان ادامه داد: با این اقدامات فقط در موضوع قطارشهری ۵۶ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است. این محصولات به مرحله آزمایش اولیه رسیده و با اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی ساخته شده است. ۴۴ محصول دیگر نیز در دست اقدام است. اگر ستاد توسعه فناوری‌های نوین شکل بگیرد، مشهد ظرفیت دارد که دبیرخانه آن باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->