تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

روحانی: ‌میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد می‌شود

  • کد خبر: ۵۷۶۶۴
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
روحانی: ‌میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد می‌شود
رییس جمهوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم، گفت: به محض اینکه کادر درمان و افراد پرریسک از واکسن استفاده کنند، شرایط کاملا تغییر می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های دو وزارتخانه آموزش و پروررش و میراث فرهنگی با تبریک میلاد دخت پیامبر عظیم الشان اسلام، روز زن و روز مادر و همچنین دهه فجر، گفت: افتتاح‌های امروز ظاهرا با شرایط کرونایی خیلی سازگار نیست اما همه اینها برای سال آینده و با مهار کرونا می‌تواند بسیار معنابخش باشد.

 

وی افزود: در بخش آموزش و پرورش که بخش مهمی است در بخش ابتدایی تنها  ۷ میلیون دانش آموز مشغول تحصیل هستند و بخش متوسطه هم به همین صورت و یک جمعیت ۱۴ میلیونی مشغول تحصیل هستند.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه سال سختی برای دانش‌آموزان گذشت، اظهار کرد: الان بعضی از مدارس با شرایطی باز است اما آن طور که دلخواه بود، امکان پذیر نشد. هرچند دانش‌آموزان از طریق برنامه شاد از تحصیل محروم نشدند اما شرایط مناسبی برای دانش آموزان نبود و نتوانستند بخوبی از فضای ورزشی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم امیدواریم شرایط برای آموزش، ورزش و گردشگری مناسب‌تر شود، گفت: به محض آغاز شدن واکسیناسیون حتما شرایط بهتری خواهیم داشت.  امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم. به محض اینکه کادر درمان و افراد پرریسک  از واکسن استفاده کنند، شرایط کاملا تغییر می‌کند و بعد هم مردم از آن استفاده خواهند کرد.

 

روحانی گفت:‌ میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد می‌شود و امیدواریم از تابستان واکسن داخلی وارد بازار شود و مردم بتوانند استفاده کنند بنابراین شرایط حتما سال آینده متفاوت خواهد بود البته همکاری مردم اصل است.

 

وی اظهار کرد: افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی در چهل و پنجیمن جلسه افتتاحیه‌های سال ۹۹ می‌تواند فضای پرنشاطی در کشور به وجود بیاورد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه امسال کارهای بزرگی در بخش آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: بیش از ۲۴۰۰ پروژه آموزشی و ۱۴ هزار و ۷۶۳ کلاس در سال جاری افتتاح شد. در بخش آموزش هم علاوه بر کارهایی که برای تدریس معلمان انجام می‌شود، فضای آموزشی و ورزشی هم در حال ساخت و بازسازی است.

 

وی بخش گردشگری را به عنوان یک بخش بسیار مهم در کشور توصیف کرد و افزود: بخش فرهنگ، بخش بسیار مهم در فرهنگ، آموزش جامعه و در زیرساخت مسائل مهم انسانی است ولی در بخش گردشگری،  یک فضای بسیار خوب برای اقتصاد کشور است.  اگر ما بخش مسکن و صنایع غذایی را در نظر بگیریم در سومین یا چهارمین بخش نوبت اقتصاد گردشگری می‌رسد. صنعت گردشگری صنعت بسیار مهم است هم خود این صنعت و هم لوازم آن.

 

روحانی ادامه داد: وقتی یک مکانی مرکز گردشگری می‌شود، یعنی جاده، راه‌آهن، فرودگاه، مغازه‌ها و بازارهایی در آنجا افتتاح می‌شود و لوازم بسیار زیادی دارد، وقتی مرکزی، مرکز گردشگری تبدیل می‌شود کاملا پیشران است و جامعه را کاملا متحول می‌کند.

 

رییس جمهوری افزود: اینکه در آمار گفته‌اند که ما در سال‌های اخیر توانستیم تعداد گردشگر را به دو برابر افزایش دهیم بسیار حائز اهمیت است. البته در این یک سال گذشته به این صنعت خیلی فشار آمد و بخش گردشگری ما دچار مشکل شد. دولت تا حدی که توانست به اینها کمک کرد امیدواریم سال آینده در ماه‌های بهار و خصوصاً بعد از تابستان، شرایط کاملاً متفاوت و گردشگری ما متحول شود.

 

وی یادآور شد: همین الان هم در شرایط فعلی به بسیاری از فضاهای گردشگری مجوز داده می‌شود منتها با مراعات همه پروتکل‌هایی که هست. الان هتل‌های ما و همه جاهایی که مهمان‌پذیر هستند فعال هستند منتها با شرایطی که ما داریم یک مقداری با محدودیت می‌توانند از این فضاها استفاده کنند.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه گردشگری افتتاح شده است، اظهار کرد: همانطور که آقای مونسان هم گفتند، ۲۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در این دولت افتتاح شده است. امروز هم شاهد بودیم که ۱۳۵ پروژه افتتاح شد.

 

روحانی افزود: در حال حاضر ۶۷۰ هتل در حال احداث است که بخشی از اینها در همین دولت به اتمام و افتتاح می‌رسد و تعداد طرح‌ها، افزایش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: همانطور که اشاره کردند در بخش میراث فرهنگی در این دولت، ۲۰۳ موزه افتتاح شده است که تحول بسیار بزرگی است چرا که وقتی موزه‌ها افتتاح می‌شود، تلاش می‌کنیم اشیای باستانی از لحاظ حقوقی از خارج برگردد و همه اینها شرایط را کاملا مناسب کرده است.

 

رییس جمهوری با قدردانی از بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی که کار بسیار بزرگی هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت با همه وجود، پشتیبان این صنعت خواهد بود برای اینکه این صنعت در کنار خود، رونق اقتصادی و اشتغال به همراه خواهد داشت.

 

رییس دولت تدبیر وامید افزود: پیش‌بینی من این است که در ماه‌های آینده شرایط بهتری برای فضای آموزشی ما و هم برای فضاهای گردشگری خواهد بود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->