علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام آیت‌الله علم‌الهدی: شرط هیئتی‌بودن، نوکربودن و نوکرماندن است | شهید رئیسی، مصداق خادم بااخلاص اباعبدالله(ع) بود پیام تبریک سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به رئیس‌جمهور منتخب پیام تبریک مصطفی پورمحمدی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک رئیس قوه‌قضائیه به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم تبریک نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری منتخب ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) قالیباف خطاب به پزشکیان: مجلس، خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند سرلشکر سلامی در پیامی به مسعود پزشکیان: سپاه آماده تقویت تعامل و همکاری با دولت است میزان مشارکت مردم مشهد در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) درد مردم را چاره کنید آقای رئیس جمهور! تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب: امیدوارم با پایان رقابت‌‏های انتخاباتی فصل جدیدی از تعامل و همدلی آغاز شود تبریک دیپلماتیک سران عربستان سعودی به مسعود پزشکیان پوتین در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران به او تبریک گفت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود تقدیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری افزایش میزان دپوی شیر خشک به سه ماه پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است آمار مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی اعلام شد + جزئیات
سرخط خبرها

امیری: کلیات لایحه بودجه دولت رد نشده است

  • کد خبر: ۵۷۸۱۳
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
امیری: کلیات لایحه بودجه دولت رد نشده است
معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری گفت: دولت تصمیمی ندارد بار دیگر لایحه بودجه به مجلس بفرستد زیرا از جهت فنی دچار مشکل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسینعلی امیری در خصوص دلیل عدم حضور رییس‌ جمهوری در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزود: موارد الزام رییس جمهوری برای حضور در مجلس به موجب قانون اساسی و قانون آیین نامه داخلی مشخص است.

 

امیری گفت: حضور برای ارائه لایحه بودجه یا حضور برای دفاع از لایحه بودجه یا حضور برای رسیدگی به کلیات بودجه هیچ‌کدامش از موارد الزام حضور رییس جمهوری در مجلس نیست. در دوره‌های گذشته مواردی بوده است که روسای جمهوری قبلی به خاطر همین استدلالی که من عرض می‌کنم در مجلس حضور پیدا نکردند.

 

وی با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه دولت رد نشده است، گفت: آنچه رد شده مصوبه کمیسیون تلفیق است بنابراین باید به کمیسیون تلفیق برای اصلاح برگردد زیرا آیین نامه داخلی مجلس در این زمینه مشخص است.

 

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری گفت: آنجایی که لایحه دولت را کمیسیون تلفیق و مجلس رد می‌کند، باید به دولت برگردد ولی آنجایی که کلیات لایحه دولت در کمیسیون تلفیق تصویب می‌شود و این کمیسیون لایحه دولت را مورد تغییرات اساسی قرار می‌دهد، دیگر این لایحه دولت نیست بلکه گزارش و مصوبه کمیسیون تلفیق است.

 

امیری گفت: مجلس به رد مصوبه تلفیق رای داد بنابراین از جهت منطق حقوقی باید برگردد به کمیسیون تلفیق و کمیسیون اصلاحاتی انجام دهد. ما امروز موضع رسمی دولت را به صورت مستدل و کتبی اعلام می‌کنیم.

 

وی تاکید کرد: دولت تصمیمی ندارد بار دیگر لایحه بودجه به مجلس بفرستد زیرا از جهت فنی دچار مشکل می‌شود. شما فرض کنید دولت لایحه بدهد، قانون برای رسیدگی به لوایح بودجه موارد و مواعد زمانی قرار داده است که مجموع این‌ها را اگر جمع کنیم به پایان سال می‌خورد و امسال دیگر نمی‌تواند تصویب شود.

 

معاون پارلمانی رییس‌ جمهوری گفت: دولت از زمانی که لایحه داده است تا دیروز که به صحن علنی آمده است بیش از دو ماه گذشته است و اگر دولت بخواهد لایحه بدهد تا پایان سال وقت خیلی کمی داریم و کشور بدون قانون بودجه می‌ماند.

 

امیری گفت: بودجه چند دوازدهم هم از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست زیرا قانون می‌گوید زمانی دولت چند دوازدهم را می‌دهد که لایحه  بودجه در موعد قانونی به مجلس تقدیم نکرده باشد. امسال لایحه بودجه نه تنها در زمان قانونی که دو روز هم زودتر تقدیم شد بنابراین به هیچ وجه شرایط قانونی برای بودجه چند دوازدهم وجود ندارد. بنابراین چاره کار آن است که رییس مجلس همانند زمان علی لاریجانی که مورد مشابه پیش آمد مصوبه بودجه رد شده را به کمیسیون تلفیق بودجه اعاده و ارجاع تا نسبت به اصلاح ان اقدام کند.

 

وی تصریح کرد: قطعا در این صورت نماینده دولت با لحاظ دغدعه‌هایی که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با مقام معظم رهبری مکاتبه کردن و منجر به دستور مقام معظم رهبری به رییس مجلس شد در کمیسیون تلفیق فعالانه حضور خواهند یافت.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->