تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

افزایش فشار‌های داخلی و بین‌المللی بر «نتانیاهو»

  • کد خبر: ۵۸۲۱۰
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
افزایش فشار‌های داخلی و بین‌المللی بر «نتانیاهو»
دادگاه رژیم صهیونیستی، رسیدگی به پرونده نتانیاهو را که شامل اتهاماتی ازجمله کلاهبرداری و پرداخت رشوه است، به تاریخ ۸ فوریه موکول کرده بود. معترضان خواستار محاکمه فوری نتانیاهو و تغییر دولت وی هستند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ گروه‌های مدافع حقوق فلسطینیان از رأی دیوان کیفری بین‌الملل مبنی‌بر صلاحیت این دادگاه برای رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، استقبال کرده و از فاتو بنسودا، دادستان این دادگاه، درخواست کردند تا به‌منظور «اطمینان از برقراری عدالت و پاسخ‌گویی رژیم صهیونیستی دربرابر قربانیان فلسطینی» به‌سرعت اقدام کند.
به گزارش الجزیره همچنین محمد شتایه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، حکم دادگاه کیفری بین‌الملل را به عنوان یک «پیروزی بزرگ برای عدالت و بشریت» ستود.

در واکنش به این اخبار، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز شنبه حکم دادگاه کیفری بین‌الملل را «یهودستیزانه» و «انحراف از عدالت» خواند و اعلام کرد علیه این اقدام مبارزه خواهد کرد. هیئت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی شنبه‌شب اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم، به‌منظور رسیدگی به حکم اخیر دادگاه کیفری بین‌الملل، روز یکشنبه، جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد کرد. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند پیش از آغاز تحقیقات علیه جنایات جنگی صهیونیست‌ها، با دادگاه کیفری بین‌الملل رایزنی کند.

پیگیری دادگاه کیفری بین‌الملل از اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی در فلسطین درحالی انجام می‌گیرد که انتخابات فلسطین برای تعیین شورای قانون‌گذاری، شورای ملی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد.
 
در همین رابطه، روز یکشنبه یحیی سنوا، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه، با اشاره به اینکه تعیین سرنوشت فلسطینیان حق طبیعی و مسلم آن‌هاست، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که از هرگونه دخالت در روند انتخابات بپرهیزد. وی تهدید کرد درغیراین‌صورت رژیم صهیونیستی، تاوان بزرگی پس خواهد داد.
 
در این میان، شامگاه شنبه، حدود ۲ هزار نفر در شهر‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، علیه نتانیاهو تظاهراتی برپا کردند و خواستار برکناری نتانیاهو و دولت وی شدند. پیش‌تر، دادگاه رژیم صهیونیستی، رسیدگی به پرونده نتانیاهو را که شامل اتهاماتی ازجمله کلاهبرداری و پرداخت رشوه است، به تاریخ ۸ فوریه موکول کرده بود. معترضان خواستار محاکمه فوری نتانیاهو و تغییر دولت وی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->