تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

بایدن، نتانیاهو را در آخر فهرست تماس هایش گذاشته است

  • کد خبر: ۵۸۶۳۵
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
بایدن، نتانیاهو را در آخر فهرست تماس هایش گذاشته است
سه هفته از روی کارآمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، می‌گذرد و او ظاهرا تمایلی به گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ندارد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ سه هفته از روی کارآمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، می‌گذرد و او ظاهرا تمایلی به گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ندارد. بایدن تاکنون با ۱۱ رهبر خارجی تماس برقرار کرده است و مکالمه او با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، دو ساعت به درازا کشید؛ بااین حال سکوت میان بایدن و نتانیاهو سؤالاتی را درباره سیاست بایدن درقبال رژیم صهیونیستی و به ویژه شخص نتانیاهو ایجاد کرده است. این درحالی است که هر دو رئیس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ و باراک اوباما، باوجود رویکرد‌هایی کاملا متفاوت، در دو روز نخست ریاست جمهوری خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته بودند.

روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید دولت بایدن، با اشاره به شایعات درباره برقرارنشدن تماسی میان بایدن و نتانیاهو، به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور بایدن «مشتاقانه منتظر» صحبت با نخست وزیر نتانیاهوست و بر «رابطه دیرینه» این دو رهبر تأکید کرد. ساکی بدون اینکه دلیل این تأخیر را توضیح دهد، گفت: «بایدن به زودی با او صحبت خواهد کرد.»

در این بین، دیگر مقامات ارشد آمریکا، ازجمله وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن، وزیر دفاع لوید آستین و مشاور امنیت ملی جیک سالیوان، همه در هفته‌های گذشته با همتایان خود در رژیم صهیونیستی گفتگو کرده اند. دنی دنون، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، روز جمعه اعلام کرد که وی باور دارد بایدن با این اقدام، هدف خاصی را دنبال می‌کند. دنون می‌گوید: «فکر می‌کنم دولت جدید می‌خواست پیامی بفرستد. آن پیام ارسال شده و اکنون زمان حرکت است.
 
این تماس باید به زودی برقرار شود.» باوجوداین، تمایل نداشتن بایدن به برقراری تماس با نتانیاهو، روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر سؤال نمی‌برد؛ زیرا بایدن، در تمام مدت فعالیت‌های سیاسی خود از حامیان اصلی این رژیم بوده است. علاوه براین بایدن به صراحت اظهار داشته که دولت وی، سیاست‌های دوران ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی، ازجمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تغییر نخواهد داد. شاید تنها سیاستی که بایدن در مغایرت با اهداف رژیم صهیونیستی تاکنون عنوان کرده است، وعده وی برای بازگشت دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->