دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای
سرخط خبرها

افزایش سخنان بدون تعارف با نزدیک‌شدن به ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۸۷۴۳
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
افزایش سخنان بدون تعارف با نزدیک‌شدن به ۱۴۰۰
با نزدیک شدن به ایام انتخابات سرنوشت‌ساز سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، مواضع انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شفاف‌تر می‌شود و انتقادات هر دو جناح از یکدیگر نیز با کنار‌گذاشتن تعارف‌های مرسوم، عیان‌تر.
به گزارش شهرآرانیوز؛ با نزدیک شدن به ایام انتخابات سرنوشت‌ساز سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، مواضع انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شفاف‌تر می‌شود و انتقادات هر دو جناح از یکدیگر نیز با کنار‌گذاشتن تعارف‌های مرسوم، عیان‌تر.
اصلاح‌طلبان همچنان در تلاش‌اند در شرایط ابهام‌آلود معرفی نامزد‌های انتخاباتی مورد اجماع این جریان، سازوکار جدید انتخاباتی‌شان را برای افکار عمومی تشریح کنند و اصولگرایان به‌صورت توأمان به نقد اصلاح‌طلبان و دولت مستقر در ائتلاف با آنان و تأکید بر وحدت درون‌جریانی مشغول‌اند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به آخرین اظهارات انتخاباتی چهره‌های دو جریان سیاسی کشور.


حضور چهره‌های حقیقی در نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان صرفا به‌عنوان مشاور است

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، در گفتگو با «تسنیم» با اشاره به گزینه‌های ریاست بر این نهاد انتخاباتی جدید، افزود: «افراد مختلفی برای ریاست بر این نهاد مطرح هستند که با درنظرگرفتن شرایط سنی طبعا آقای بهزاد نبوی ریاست سنی این نهاد را برعهده خواهد داشت؛ البته اینکه ایشان به‌عنوان رئیس این تشکیلات باقی بماند یا نماند، یا اینکه اساسا تمایل به ریاست داشته باشد، موضوع دیگری است و تاکنون نیز دراین‌باره صحبتی نشده است.»


محسن هاشمی، گزینه اول حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست‌جمهوری

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، نیز درباره گزینه‌های نامزدی این حزب در انتخابات ۱۴۰۰ به «ایسنا» گفت: «گزینه اول حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست‌جمهوری، محسن هاشمی است و حزب پایبند به خروجی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان است و از ائتلاف تبعیت می‌کند. البته محمدجواد ظریف هم از کاندیدا‌های احتمالی حزب است.» نمازی درباره حمایت از اسحاق جهانگیری نیز گفت: «جهانگیری تا‌کنون به‌طور جدی از ورود به عرصه انتخابات به‌عنوان کاندیدا صحبت نکرده است. اما اگر تصمیم به حضور در انتخابات گرفت، موضوع در حزب کارگزاران بررسی خواهد شد، چون جهانگیری عضو حزب کارگزاران است. البته این مطالبی که بیان کردم نظر شخصی من است و مواضع رسمی حزب توسط سخنگو اعلام می‌شود.»

نمی‌توانیم معرفی کننده یک خانم برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ باشیم

اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفتگو با «ایلنا» با بیان اینکه بعید است ازسوی اصلاح‌طلبان کاندیدای خانم معرفی شود، گفت: «با بحث‌های صورت‌گرفته تاکنون هیچ گزینه خانمی مطرح نشده است. حضور و فعالیت خانم‌ها مطرح شده، اما گزینه‌ای انتخاب نشده است. از لحاظ اولویت‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توانیم معرفی کننده یک خانم باشیم.»


رقابت اصلی حول رئیسی، قالیباف و علی‌لاریجانی می‌گردد

محمدجواد لاریجانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی با موضوع انتخابات۱۴۰۰ در مقایسه سازوکار انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به «تسنیم» گفت: «جریان اصلاح طلب علی‌رغم اینکه مشکلات ساختاری بسیاری دارند، به‌ویژه الان که دچار انشقاق‌های گسترده و چندطیفی شده‌اند، برای انتخابات، استراتژی مدون و تکنیک‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند و سعی‌شان این است که بحث و گفتمانی راه‌اندازی کنند. اما در جریان اصولگرایان از ابتدا تا انتها مهم‌ترین مسئله این است که چگونه به وحدت برسیم، سازوکار باید چگونه باشد، جمنا باشد، شانا باشد، ۶+۵ باشد و... و اساسا درباره استراتژی بحث و صحبت نمی‌شود یا ابتکار عمل کمتری در این جناح و جبهه دیده می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «پیش‌بینی من این است که رقابت اصلی بین آقای رئیسی، قالیباف، علی لاریجانی اتفاق خواهد افتاد. نه اینکه بقیه لیاقت ندارند؛ موضوع این است که رقابت یک پدیده اجتماعی است و این رقابت مهم را شکل می‌دهد و شاید برای شرکت عمومی مردم هم مفید باشد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->