آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

دستگیری ۲ متهم که برای سرقت گوشی با چاقو و شوکر به جان مردم می‌افتادند

  • کد خبر: ۵۸۷۵۵
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
دستگیری ۲ متهم که برای سرقت گوشی با چاقو و شوکر به جان مردم می‌افتادند
۱۲ سال داشت و رد خون‌مردگی و ضرب و شتم بر روی بدنش داد می‌زد. به مأموران گشتی پلیس ۱۱۰ گفت که متهم پسری جوان بوده و به او حمله‌ور شده و بعد از ضرب و شتم وی گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و با یک موتورسیکلت آپاچی پا به فرار گذاشته است.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

پرده اول: انتشار کلیپ زورگیری در فضای مجازی

۱۲ سال داشت و رد خون‌مردگی و ضرب و شتم بر روی بدنش داد می‌زد. به مأموران گشتی پلیس ۱۱۰ گفت که متهم پسری جوان بوده و به او حمله‌ور شده و بعد از ضرب و شتم وی گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و با یک موتورسیکلت آپاچی پا به فرار گذاشته است.

هنوز تحقیقات این پرونده از سوی پلیس مشهد آغاز نشده بود که انتشار کلیپی از صحنه‌های رقت‌بار این سرقت خشن از سوی فردی ناشناس در فضای مجازی منتشر شد. این کلیپ که حجم زیادی از نارضایتی کاربران مجازی را در پی‌داشت، موجی از برخورد با فرد سارق را به راه انداخت و موضوع رسیدگی به این پرونده را به یک دادخواست عمومی بدل کرد.

این پرونده سرقت که حالا جنبه متفاوتی پیدا کرده و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده برای ادامه رسیدگی‌ها در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران موفق به چهره‌زنی متهم و شناسایی او در منطقه خواجه‌ربیع مشهد شدند. به دست آمدن این سرنخ خیلی زود مجریان قانون را در یک قدمی این سارق خشن قرار داد و طولی نکشید که این فرد کمتر از ۴۸ ساعت از ارتکاب جرمش در دام ضابطان قضایی گرفتار شد.

متهم، اما حاضر به همکاری با کارآگاهان پلیس نبود و اطلاعات به دست آمده را کذب می‌دانست، اما رویارویی او با کلیپ منتشر شده از لحظه ارتکاب جرمش و کتک زدن پسر دوازده‌ساله برای سرقت گوشی تلفن همراهش، این سارق خشن را به ناچار به حرف آورد. متهم که جوانی هجده‌ساله است ضمن اقرار به جرمش راز این سرقت خشن را برای کارآگاهان پلیس برملا کرد. او در اعترافاتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت: ظهر روز بیست‌وسوم بهمن سوار بر موتورسیکلت و در مسیر بولوار علامه مجلسی بودم که پسری نوجوان در حالی که گرم بازی با گوشی تلفن همراهش بود نظرم را جلب کرد. بلافاصله به سراغش رفتم و با سوء‌استفاده از خلوتی خیابان ابتدا او را کتک زدم و بعد هم گوشی تلفن همراهش را سرقت کردم.


پرده دوم: زورگیری و قاپ‌زنی با شوکر

پرونده پشت پرونده و سرقت پشت سرقت. گزارش چند ماه اخیر بود که از سوی شهروندان به سامانه فوریت‌های پلیسی اعلام شده بود و زمانی مجریان قانون در صحنه این جرائم حضور می‌یافتند که نه اثری از متهم بود و نه ردی از او.

تحقیقات این پرونده از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه‌پرست مشهد ادامه داشت تا اینکه سرنخی از متهم این پرونده زورگیری سریالی به دست آمد. مأموران در تکمیل اطلاعات خود به مستنداتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم اصلی سوار بر یک موتورسیکلت آبی‌رنگ و در حال پرسه‌زنی در یکی از خیابان‌های نزدیک به این کلانتری می‌باشد.

مجریان قانون با کسب این اطلاعات بلافاصله وارد عمل شدند و این مرد جوان که بادگیری مشکی به تن داشت را شناسایی و در اقدامی غافل‌گیرانه او را دستگیر کردند. این سارق خشن ابتدا حاضر به همکاری با مأموران پلیس نبود بزه انتسابی‌اش را انکار می‌کرد تا اینکه ضابطان قضایی در بازرسی بدنی از این مرد جوان یک قبضه چاقو، یک دستگاه شوکر الکتریکی و یک عدد افشانه فلفل را کشف کردند. کشف این آلات که همراه داشتنشان نیز از مصادیق جرم است خیلی زود قفل دهان متهم را باز کرد و او را به حرف آورد. هنوز زمانی از اعتراف این سارق خشن به زورگیری و گوشی‌قاپی‌های اخیرش نگذشته بود که پای ۱۳ مال‌باخته به این پرونده باز شد و این افراد ضمن شناسایی متهم، علیه او شکایت کردند.


پرده آخر: پایان ۲۰۰ فقره زورگیری

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این ۲ پرونده به خبرنگار ما گفت: در پرونده سرقت خشن از پسر نوجوان در بولوار علامه‌مجلسی، شاکی دوازده‌ساله با دستور قضایی در رویارویی با سارق او را شناسایی و ارتکاب جرم از سوی این جوان هجده‌ساله را تأیید کرد. متهم نیز ضمن اعتراف به بزه انتسابی برای ادامه تحقیقات و کشف دیگر جرائم ارتکابی‌اش در اختیار دادسرا قرار گرفت و موتورسیکلت آپاچی او نیز با دستور مقام قضایی توقیف و روانه پارکینگ شد.

سردار ابراهیم قربانزاده بیان کرد: در پرونده دوم نیز با توجه به مطرح شدن ۲۰۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه ازسوی متهم به دام افتاده، اما هنوز ادله کافی علیه این سارق خشن وجود ندارد پرونده او برای بررسی بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان قرار گرفته و تحقیقات از این فرد همچنان ادامه دارد.
 
این مقام ارشد انتظامی استان از شهروندان خواست تا توصیه‌های امنیتی و به خصوص هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن خود در سرقت گوشی یا گوشی‌قاپی اقدامات پیشگیرانه‌ای درباره نحوه حمل و استفاده از گوشی تلفن همراه در معابر و خیابان‌ها را انجام دهند. شهروندان دقت داشته باشند که نقش آن‌ها در پیشگیری از وقوع این نوع سرقت‌های خیابانی بسیار مهم می‌باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->