شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌های مشهد در سال آینده

  • کد خبر: ۵۸۷۸۲
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌های مشهد در سال آینده
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در موضوع طرح اطراف حرم مطهر، موضوع اصلی ما مردم هستند و امیدواریم با هم‌افزایی این موضوع را دنبال کنیم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدوبیست‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۲۷ بهمن‌ماه با حضور خانواده شهدای آتش‌نشان مشهدی برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: امروز مصادف با شهادت امام هادی(ع) است که تسلیت عرض می‌کنیم. همچنین روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را پیش رو داریم که به این موضوع همیشه تأکید شده است و در شرایط تحریم‌ها باید بتوانیم برای تقویت تولید ملی تلاش کنیم.


وی افزود: موضوع طرح اطراف حرم مطهر نیز نکته دیگری است که امروز به آن از نظر مباحثی که به شورای شهر نسبت داده شده است، می‌پردازیم. موضوع اصلی ما مردم هستند و امیدواریم با هم‌افزایی این موضوع را دنبال کنیم.


به گفته وی، نگرانی ما موضوع تحقق‌پذیری طرح است و دغدغه مهم ما همین است. محور موضوع تحقق‌پذیری بوده که با پیگیری و تلاش بسیار زیاد همکاران ما در شورای شهر برخی دغدغه‌ها در مصوبه کمیسیون لحاظ شده است، اما برخی دغدغه‌ها به قوت خود باقی است و دغدغه‌های دیگری نیز همچنان وجود دارد.


حیدری تأکید کرد: طرح به نفع مردم است، اما نمایندگان آن مردم نسبت به اطلاعات طرح نامحرم هستند. اشاره شده که اطلاعات به شورا داده شده است، ولی صراحتا اعلام می‌کنم که اطلاعاتی ارائه نشده است و فقط خلاصه گزارشی ارائه شده است که قابل قبول نیست.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: قرار بر این شد که مشاور محترم در جلسه‌ای به سؤالات ما پاسخ دهد، ولی این جلسه هرگز برگزار نشد. این مانند تعیین تکلیف برای فرزند یک خانواده است درحالی‌که والدین او کاملا بی‌اطلاع هستند. نقطه انحراف از روزی شروع شد که مسکن و شهرسازی این طرح را به‌عنوان طرح تفصیلی ویژه معرفی کرد.


وی ادامه داد: ۴ رکن برای تصویب در کمیسیون ماده ۵ وجود دارد شامل نقشه اراضی کاربری، سند دفترچه ضوابط و مقررات، سند تراز مالی و در نهایت مطالعات پشتیبان، که ما این ۴ رکن را ندیده‌ایم. خواست ما این است که این اسناد را رو کنند. آیا اگر نقصی وجود داشت، نتایج را تصحیح خواهند کرد؟! ما تک‌تک طرح‌ها را در فضای عمومی منتشر کرده‌ایم، اما پنهان‌کردن چه چیزی را آشکار می‌کند!


وی با اشاره به اینکه سؤال ما این است که این ۴ رکن تا چه اندازه مشاهده می‌شود، ادامه داد: ۲۵ سال پیش دستگاه‌های دولتی طرحی را تصویب کردند و خودشان منتقد این طرح شدند و حالا باز خودشان طرحی تصویب کردند و مردم و مدیریت شهری را نادیده گرفتند که نوعی عقب‌گرد به گذشته است.


حیدری گفت: نکته دیگر این است که در طرح جدید تثبیت مجاوران شکل خواهد گرفت که سیاست شورای پنجم همین بوده است. دغدغه مجاوران این بود که این وضعیت مناسب زیست نیست. ما برای تثبیت حضور ساکنان شرایط را ایجاد کردیم و مستندات آن وجود دارد.


به گفته وی، در احیای مسیر‌های تاریخی نیز تلاش کردیم و برای این موضوع بودجه تعیین کردیم. ما در این دوره، هم به حفظ منابع دینی و هم نظر مردم پایبند بودیم. به کسانی که به‌دلیل تعهد سازمانی در این طرح مشارکت کردند، می‌گویم که آنچه شما در این طرح با مردم کردید، از خاطر آن‌ها نخواهد رفت و باید برای این فضای قدسی دل بسوزانیم.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اما هنوز هم دیر نشده است و برای تحقق‌پذیری طرح باید دل‌سوزی و برای حقوق مردم تلاش کرد. ما منطق و استدلال خودمان را مطرح می‌کنیم، اما آنچه در توان ما نیست به عهده کسانی است که تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

مصوبات جلسه صد و بیست و یکم؛ کرایه تاکسی‌ها افزایش می‌یابد

در ادامه احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور به بیان جایگاه شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها و چگونگی اجرای طرح‌ها و مصوبات پرداخت. سپس این نشست وارد دستور شد.

 

تصویب لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های شهر مشهد مقدس در سال ۱۴۰۰

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود مستند به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون شهری در سال ۱۴۰۰، به میزان 35/2 درصد (میانگین وزنی) به مأخذ کرایه مصوب سال ۱۳۹۹، برابر جدول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های ذیل اقدام نماید.

 

تبصره ۱- از ساعت ۲۲ الی ۶ به عنوان ضریب شب‌کاری، ۲۰% به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف اضافه می‌گردد.

 

تبصره ۲- به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‎شود به منظور تامین هزینه‌های پارکینگ فرودگاه، نسبت به افزایش مبلغ ورودی در خطوط فرودگاه تا سقف ۵.۰۰۰ ریال مازاد بر نرخ مصوب اقدام نماید.

 

تبصره ۳- به منظور حمایت از حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی شدید، به سفر‌های ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب سازی شده، ۳۰% مازاد بر کرایه مصوب به عنوان یارانه شهرداری در چهارچوب ساز و کار مصوب پرداخت یارانه حمل و نقل معلولان، به تاکسیران پرداخت می‌شود.

 

تبصره ۴- به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود نسبت به تعریف و اجرای کرایه ثابت خطوط شهری بر اساس پالس‌های مصوب کرایه کلاس ۲ شهری، پس از تایید شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اقدام نماید.

 

تبصره ۵- در صورت راه اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی، در شرایط جوی خاص (برفی و یخبندان) و به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات، ۲۰% به کرایه مصوب اضافه می‌شود.

 

تبصره ۶- به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود با توجه به الگوی سفر در منطقه ثامن (خطوط اطراف حرم مطهر رضوی)، برای سفر‌های کمتر از سه کیلومتر، معادل سه کیلومتر مسافت آزاد در تاکسیمتر منظور و کرایه مربوطه در ورودی لحاظ شود.

 

تصویب اصلاح تبصره ۶ مصوبه مربوط به کاربری های بهداشتی و درمانی


براساس این اصلاحیه درصورت درخواست پروانه کاربری بهداشتی، ورزشی و درمانی عوارض تراکمی نا ۳ سال پس از لازم الاجرا شدن مصوبه صفر محاسبه خواهد شد.

 

  • تصویب لایحه نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی دولت در املاک واقع در بزرگراه مشهد-چناران واقع در باقیمانده پلاک ۱۷۶ اصلی و فرعی های آن
  •  
  • تصویب لایحه نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی دولت در املاک واقع در پلاک های ۷۲ و ۷۳ موسوم به چاهش
  •  

تقدیر از خانواده شهدای آتش‌نشان مشهدی

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر مشهد با پخش کلیپی یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان شهر زنده شد و به مناسبت ۲۹ بهمن‌ماه، روز آتش‌سوزی ایستگاه نیشابور، که تعدادی از آتش‌نشانان مشهدی در آن عملیات به شهادت رسیدند، از خانواده شهیدان محمدرضا روشن، غلامرضا حمیدی‌پور، سیدرضا رجایی، حمید نوروزی، امیرمحمد زارع و مصطفی مختارزاره تقدیر شد.


همچنین نشان آتش‌نشان داوطلب نیز به برادر شهید امیرمحمد زارع اهدا شد.

آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان آتش نشان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->