رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۸۸۳۱
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۰
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از نشست غیرعلنی در ساعات ابتدایی جلسه فردا (سه شنبه) نمایندگان برای بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد حسین فرهنگی» درباره فرآیند بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ گفت: نمایندگان مجلس در مواردی از جمله شور برای چگونگی بررسی لایحه بودجه در بازه زمانی حدود یک ساعت نظرات، دیدگاه‌ها و مواردی که باید در بررسی لایحه بودجه مدنظر قرار بگیرد در جلسه غیرعلنی مطرح می‌کنند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: این شور برای طرح بعضی از مواردی است که نمایندگان مایل به بیان آن هستند و  در ادامه نیز مجلس بررسی لایحه بودجه را به صورت علنی در دستور کار دارد.

نماینده مردم تبریز درباره اینکه لایحه اصلاحی بودجه چه میزان نسبت به لایحه قبل تغییر کرده است، ‌اظهار کرد: در ارقامی که لایحه اصلاحی بودجه توسط مجلس اعلام وصول شد به نظر می‌آید در بیشتر موارد تغییرات کمیسیون تلقیق مدنظر قرار گرفته و به آن توجه شده است. اما نیاز است همه جزیات در صورت تایید کلیات در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار بگیرد.

فرهنگی درباره شیوه بررسی کلیات بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ نیز خاطرنشان کرد: بررسی کلیات بودجه اصلاحی به مانند قبل خواهد بود به این صورت که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس پس از نطق رییس جمهور یا نماینده رییس جمهور پنج مخالف و پنج موافق هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه درباره لایحه بودجه نظرات خود را بیان می‌کنند. در ادامه نیز نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره موارد بودجه اظهار نظر خواهند کرد و در نهایت کلیات لایحه بودجه به رای نمایندگان گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، ‌لایحه بودجه ۱۴۰۰ نخستین بار در ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ توسط «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد. در ادامه مجلس با تشکیل کمیسیون تلفیق که مجموعی از بهترین نمایندگان دوره دوازدهم در علم اقتصاد، حقوق و بودجه نویسی هر کمیسیون بود، تشکیل شد تا در بازه زمانی ۴۵ روزه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی کنند. در این زمان بسیاری از ارقام در هزینه‌ها و مصارف بودجه تغییر کرد و انتظار می‌رفت نمایندگان بعد از حدود ۲ ماه که از اعلام وصول لایحه بودجه می‌گذشت با اصلاحات کمیسیون تلفیق برای لایحه بودجه ۱۴۰۰موافقت کنند. اما سرانجام نمایندگان مجلس در ۱۴ بهمن ماه با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ٢۶١ نماینده حاضر در جلسه علنی ۱۴ بهمن ماه با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مخالفت کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->