جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درخشش خبرنگار شهرآرانیوز در جشنواره رسانه‌ای معلولان

  • کد خبر: ۵۴۳۶۴
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
درخشش خبرنگار شهرآرانیوز در جشنواره رسانه‌ای معلولان
برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در آیین اختتامیه سومین دوره این جشنواره معرفی شدند. علی صمدی جوان، خبرنگار شهرآرانیوز، در این رویداد رسانه‌ای حائز دو مقام شد. او در دو بخش مصاحبه مکتوب و گزارش صوتی و تصویری به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را کسب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، با برگزاری آیین اختتامیۀ سومین دوره از جشنوارۀ ملی رسانه‌ای معلولان، برگزیدگان بخش‌های مختلف آن معرفی شدند و دبیر این جشنواره نیز نوید داد که همۀ معلولان سراسر کشور، می‌توانند در اولین پایگاه خبری معلولان کشور با نام «توان نگار» فعالیت رسانه‌ای داشته باشند. ولی الله نصر، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در آیین اختتامیۀ سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان که عصر امروز (چهارشنبه_۱۰ دی‌ماه) از صفحۀ رسمی این جشنواره در اینستاگرام، به‌صورت زنده پخش‌شده گفت: کار ما در سازمان بهزیستی، مشقات خود را دارد، ولی یکی از لذت‌بخش‌ترین مراسم‌هایی که به آن دعوت می‌شویم، جشنواره‌هایی است که توانمندی معلولان را نمایان می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و بیان این موضوع که اگر امروز بی‌دغدغه می‌توانیم چنین برنامه‌هایی را برگزار کنیم مرهون ایثار او و افرادی، چون اوست، ابراز امیدواری کرد سال آینده ویروس کرونا از بین برود تا بتوانیم برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان را پربارتر و اندیشه ورزتر ادامه بدهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: ما در حوزه توانمندسازی معلولان مشکلات عدیده‌ای داریم و با وجود قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، متأسفانه خیلی از دستگاه‌ها از وظیفه خود در قبال این قشر اطلاع ندارند که این باعث شرمندگی ماست.

نصر خاطرنشان کرد: معلولان ما امتیاز ویژه‌ای نمی‌خواهند فقط حق خودشان را به‌عنوان عضوی از جامعه می‌خواهند و دوست دارند فرصت برابری داشته باشند تا از خانه بیرون بیایند و وارد عرصه‌های اجتماعی شوند.

وی تأکید کرد که توانایی و ظرفیت معلولان هزار برابر از چیزی است که امروز در اختتامیه این جشنواره مشاهده می‌شود، اما متأسفانه فرصت برای خیلی از آن‌ها مهیا نیست و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم و در مقابل این قشر روسفید باشیم.

منصور گلناری، دبیر سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان نیز در این آیین اظهار کرد: خوشحالم که از استان‌های بوشهر، یزد، گلستان، هرمزگان، زنجان، همدان، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و جنوبی، لرستان، مازندران، ایلام، فارس، خوزستان، مرکزی، تهران و اصفهان ۱۶۰ شرکت‌کننده حدود ۷۰۰ اثر برای ما ارسال کردند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این جشنواره گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان این است که به جامعه اعم از مسئولان، مردم و خود معلولان این فرهنگ را القا کنیم که معلول هیچ تفاوتی با بقیه افراد ازنظر فکر و اندیشه ندارد و شرف انسان به فکر اوست نه به جسم او.

مدیر پیشین خانه مطبوعات استان اصفهان، وجود این جشنواره را گامی برای حضور معلولان در میدان دانست و خاطرنشان کرد که این حرکت‌ها نیازمند حمایت مادی و معنوی است.

گلناری گفت: دستاورد ما شناختن تعدادی از نویسندگان و خبرنگاران جامعه معلولان در شهر‌های مختلف است و این نوید را اعلام می‌کنم که اولین پایگاه خبری معلولان کشور تحت عنوان «توان نگار» راه‌اندازی شده و همۀ معلولان سراسر کشور می‌توانند در این پایگاه فعالیت رسانه‌ای داشته باشند.

وی توضیح داد: یکی از بزرگ‌ترین اهدافی که ما داریم، تغییر دیدگاه و فرهنگ برخورد با معلولان است. متأسفانه با وجود قوانین خوب این حوزه در کشور، اکثر سازمان‌ها خود را ملزم به رعایت این قانون‌ها نمی‌دانند چراکه صدای معلولان ضعیف است؛ ما می‌خواهیم این صدا را زیادتر کنیم تا آن‌ها بتوانند حقشان را بگیرند.

دبیر سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با ارائه گزارشی از آثار ارسال‌شده به این جشنواره  اظهار کرد: جشنواره ۱۵ بخش داشت و از بین شرکت‌کنندگان ۹۳ خانم، ۶۴ آقا، ۶۹ معلول جسمی حرکتی، ۳۱ نابینا و کم‌بینا، ۱۶ ناشنوا، دو نفر عقب‌مانده ذهنی، ۵ معلول اعصاب و روان و همچنین ۳۴ شرکت‌کننده فاقد معلولیت داشتیم که درنهایت هیأت‌داوران، ۵۶ اثر آن‌ها را به‌عنوان برگزیده شناختند.

در ادامۀ این مراسم و پس از قرائت بیانیۀ هیئت‌داوران (متشکل از مهرناز آزاد، علیرضا پورمند، حمید راستی، محمد حسن لطیفی، عباس زمانی، فاطمه قصابی، محمد سلطانی، زهره طالقانی و مهسا آستانه)، نام برگزیدگان بخش‌های مختلف سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان به شرح زیر اعلام شد:

بخش فن بیان و گویندگی

 

اول: عاطفه حیدرزاد از مازندران و فریبا قربانی از اصفهان

دوم: مهر السادات مشعشع از همدان

سوم: نازنین قدم پور از خرم آباد، یوسف رستمی از تهران مهدیه رستگار از تهران


بخش گزارش صوتی و تصویری

 
اول: سیده حکیمه موسوی ازنی از ساری

دوم:  علی صمدی جوان از خراسان رضوی

سوم: آنیتا سرتیپی از تبریز و مهدیه زحمتکش از کاشان


بخش مصاحبه مکتوب


اول: علی صمدی جوان از خراسان رضوی

دوم: رضا شاه‌حسینی از گرگان و سمانه ملازینلی از یزد

سوم: فاطمه سعیدپور از بابل


بخش مقاله

 
اول: مهدی معتمدی نسب از اراک

دوم: فائزه علی‌اکبری از اصفهان

سوم:  نسیم خورسندی از اصفهان و رضا شاه‌حسینی از گرگان


بخش طنز مکتوب



اول:  برگزیده‌ای نداشت.

دوم: فائزه علی‌اکبری از اصفهان

سوم:مرتضی رویتوند از قزوین

بخش خبر

 
اول: آزاده خرم از ایلام

دوم: ساجده رضوی زاده از اصفهان

سوم: محمدجواد خادمی از اصفهان

بخش گزارش

 
اول: سوگل دانایی از تهران

دوم: رقیه بابایی از قزوین و محمدباقر زاده از تهران

سوم: دریا قدرتی پور از اصفهان

بخش کاریکاتور

 

اول:سهیل محمدی از تهران

دوم:مصطفی ستاریان از اصفهان

سوم:آسیه خلیلی از اصفهان

بخش داستان کوتاه

 

اول:زهره پوربابکان از شیراز

دوم:صباح سلطانی از قروه

سوم: محمود جانقربانی از تهران و الیاس اصغری از تربت‌حیدریه


بخش عکس خبری و سوژه‌ای

 
اول: وحید چهره عالم از شیراز

دوم: محمد عباس نژاد فرد از تهران

سوم: احمد فیاض از خراسان رضوی و معصومه امینی از شهریار

در این بخش از خدیجه نادری نیز تقدیر ویژه شد.


بخش تیتر


اول: محسن تیموری از اصفهان

دوم: فائزه علی‌اکبری از اصفهان

سوم: احمد فیاض از خراسان رضوی


بخش پوستر


اول: وحید چهره عالم از شیراز

دوم: ترانه میلادی از تهران

سوم: آسیه خلیلی از اصفهان


بخش کلیپ


اول: مریم پگاه راد از شیراز

دوم: امید شفیعه از اصفهان

سوم: الیاس اصغری از تربیت حیدریه، فاطمه طایی از سمیرم و نسیم خورسندی از اصفهان


بخش دل نوشته


اول: بتول جهاندار و امید شفیعه از اصفهان

دوم: محمد فیض‌اللهی از خوزستان و محمدجواد خادمی از اصفهان

سوم: فریبا قربانی از اصفهان و اصغر پناهی از ایلام.
 
درخشش خبرنگار شهرآرانیوز در جشنواره رسانه‌ای معلولان
علی صمدی جوان، خبرنگار شهرآرانیوز در این رویداد رسانه‌ای، حائز دو مقام شد. او در دو بخش مصاحبه مکتوب و گزارش صوتی و تصویری به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را کسب کرد.
 
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->