استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

در آستانه رقابت‌های قهرمانی کشور: آلیش خراسان جوان شد

  • کد خبر: ۵۸۹۷۰
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
در آستانه رقابت‌های قهرمانی کشور: آلیش خراسان جوان شد
با مجوز ستاد کرونا قرار است مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش بانوان ابتدای اسفند برگزار شود و دختران کشتی‌گیر پس از مدت‌ها خانه‌نشینی پا به میدان بگذارند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ آخرین‌باری که دختران آلیش‌کار با یکدیگر رقابت کردند، به اردیبهشت‌۹۸ برمی‌گردد؛ حدود ۲۲‌ماه پیش. حالا با مجوز ستاد کرونا قرار است مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش بانوان ابتدای اسفند برگزار شود و دختران کشتی‌گیر پس از مدت‌ها خانه‌نشینی پا به میدان بگذارند.

آنا براتی، مربی مشهدی آلیش و کشتی کلاسیک، که نایب‌رئیسی بانوان هیئت کشتی خراسان را نیز برعهده دارد، امسال از‌سوی فدراسیون به‌عنوان سرمربی تیم ملی آلیش زنان انتخاب شد. از‌آنجا‌که او قصد دارد هر‌چه‌زودتر اردو‌های تیم ملی آلیش را برگزار کنند، تصمیم گرفته شد تا از مسابقات قهرمانی کشور به‌عنوان رقابت‌های انتخابی تیم ملی نیز استفاده کنند تا کشتی‌گیران کشور را محک بزنند و کسانی که آماده‌تر هستند، به اردو راه یابند.

تغییر سرمربی و کشتی‌گیران

براتی به‌همین‌دلیل امسال سرپرست فنی مسابقات خواهد بود و دیگر او را در رأس هدایت تیم خراسان نخواهیم دید. آلیش‌کاران خراسان قرار است توسط یکی از قدیمی‌های آلیش بانوان خراسان یعنی فاطمه حسینی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شوند. براتی درباره تغییراتی که تیم خراسان در این دوره داشته است، گفت: در این مدت بچه‌های تیم را در مشهد تمرین دادیم؛ اما به‌دلیل حضورم در سمت سرپرست فنی مسابقات نمی‌توانم تیمی را هدایت کنم و به‌همین دلیل یکی از باتجربه‌ترین‌های آلیش استان کسی که من را وارد این رشته کرد، قرار است تیم را در مسابقات همراهی کند.

او ادامه داد: تیم امسال بانوان خراسان کاملا جدید و متحول شده است. ۶ ورزشکار در ۶ وزن راهی رقابت‌ها می‌شوند که از‌این‌بین می‌توانم بگویم فقط یکی از کشتی‌گیران در دوره‌های قبلی حضور داشته‌اند و باقی اعضای تیم برای نخستین‌بار در قهرمانی کشور کشتی خواهند گرفت. میانگین سنی تیم استان نیز بسیار کم شده است و حتی یک کشتی‌گیر هجده‌ساله نیز داریم و مابقی بچه‌ها حدود ۲۳ یا‌۲۴ سال سن دارند.

جوان‌تر‌ها قدیمی‌ها را کنار گذاشتند

نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی درباره نحوه انتخاب تیم منتخب استان تصریح کرد: می‌توانم بگویم تیمی که قرار است اعزام شود، نسل جدید آلیش بانوان خراسان رضوی است. حدود یک ماه اردو‌های تمرینی برگزار کردیم و از همه آلیش‌کاران دعوت کردیم تا در تمرینات شرکت کنند. در تمام این مدت، کار ورزشکاران زیرنظر گرفته شد و در‌نهایت بین گزینه‌هایی که در هر وزن داشتیم، مسابقه انتخابی برگزار شد که بیشترین برد از ۳ رقابت بود. تلاش کردیم تا حق کسی ضایع نشود؛ اما در تمامی این انتخابی‌ها این بچه‌های جوان بودند که قدیمی‌تر‌ها را از میدان خارج کردند و برتری خود را نشان دادند و در‌نهایت آن‌ها نیز به‌عنوان اعضای تیم استان انتخاب شدند. جوان‌تر‌ها انگیزه بسیار زیادی دارند و امیدواریم در مسابقات کشور نیز توانمندی‌های خود را ثابت کنند. خوشبختانه در اردو داور بین‌المللی نیز داشتیم و انتخابی در بهترین شرایط برگزار شد.

او با اشاره به شرایط ویژه‌ای که برای حضور تیم‌ها در این مسابقات در نظر گرقته شده است، گفت: همه اعضای تیم‌ها که قرار است در سالن حاضر شوند، باید ۲ روز پیش از اعزام تست PCR دهند و نتیجه را برای فدراسیون ارسال کنند. در روز ورود تیم‌ها نیز دوباره تست گرفته می‌شود و سپس در هتل قرنطینه می‌شوند تا روز مسابقه. تمامی کادر برگزاری رقابت‌ها نیز این تست‌ها را انجام می‌دهند. ۲ داور خراسانی نیز در مسابقات قضاوت خواهند کرد.

سرمربی مشهدی تیم ملی الیش بانوان تصریح کرد: شنبه دوم اسفندماه روز ثبت‌نام تیم‌هاست و روز یکشنبه نیز مسابقات صبح تا شب پیگیری می‌شود. رقابت‌ها روی ۲ تشک انجام می‌شود؛ زیرا فدراسیون به‌دلیل بحث شیوع بیماری، تعداد داوران را محدود کرده است. پس از رقابت‌ها نیز قرار است برترین‌های هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت شوند که قرار شده است در ۲۰ روز پایانی اسفندماه باشد. اردوی دوم و سوم نیز در فروردین برگزار می‌شود.

انتظار سطح فنی بالاتر

براتی همچنین درباره سطح رقابت آلیش‌کاران در مسابقات پیش‌رو اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که از نظر فنی نسبت به سال‌های قبل بهتر باشد، چون مربیانمان آماده‌تر هستند. آن‌ها را در گروهی جمع کرده‌ایم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها داده‌ایم تا به‌درستی به کشتی‌گیران منتقل کنند؛ اما در گذشته پس از شرکت در کلاس‌های مربیگری، کار را رها می‌کردند و اطلاعاتشان به‌روز نمی‌شد. از طرفی اگر کسی به‌دنبال کسب مقام در مسابقات کشوری است، ابتدا باید بدن آماده‌ای داشته باشد؛ بنابراین دختران در این مدت فرصت کافی برای آماده‌سازی خود داشته‌اند و می‌توانیم امیدوار باشیم که رقابت‌های خوبی را خواهیم دید.

او خاطرنشان کرد: بهمن سال گذشته مسابقات کشتی کلاسیک بانوان در کشور برگزار شده بود، اما آلیش در ابتدای سال‌۹۸ رقابت‌های قهرمانی خود را پشت‌سر گذاشته و مدت‌ها بود خبری از آن نبود. خداراشکر الان وضعیت بهتری داریم و اگر کرونا هم اجازه بدهد، در همه مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->