سرخط خبرها
رئیس ناحیه ۳ در گفتگو با شهرآرامحله:

فاضلاب خانگی سیس‌آباد سامان‌دهی می‌شود

  • کد خبر: ۵۹۱۵
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
فاضلاب خانگی سیس‌آباد سامان‌دهی می‌شود

فیضی - ناحیه 3 شهرداری منطقه ما محلات خواجه‌ربیع، بلال، بهمن، مهر مادر را شامل می‌شود. این ناحیه در حاشیه شهر واقع شده و از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است. در این شماره به سراغ سید محمدجواد گرجی، رئیس این ناحیه، رفتیم و با وی به گفت‌وگو پرداختیم.


بیشتر از خودتان و سوابق کاری بگویید.
سال 1359 در مشهد به دنیا آمدم و با مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانش‌آموخته شدم. حدود 14 سال سابقه کار در شهرداری مشهد دارم و تاکنون در بخش‌هایی از شهرداری مثل کارشناس روابط عمومی منطقه 6، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 6، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 3، رئیس ناحیه 2 منطقه 3 و اکنون رئیس ناحیه 3 منطقه 3 هستم.


محدوده خدماتی ناحیه 3 چه بخش‌هایی از منطقه ما را شامل می‌شود؟
محدوده خدماتی ناحیه 3 از محله خواجه‌ربیع، محله بهمن، محله بلال است که بخش شمالی بزرگراه شهید میرزایی و بزرگراه شهید چراغچی حدفاصل میدان بار نوغان تا شهید چراغچی 13 و خیابان‌های خواجه‌ربیع، مهر مادر، شهید ناصری، جاده کلات، گلشاد، بلال، قائم، غرب رسالت شمالی و شهید یوسف‌زاده در محدوده خدماتی ناحیه 3 قرار دارند.


چه ظرفیت‌هایی در ناحیه 3 قرارگرفته است؟
سالن‌های ورزشی شهید ناصری و بهمن و زمین‌های ورزشی روباز شادی و قائم در ناحیه 3 قرار دارند. بوستان بزرگ بهار و بوستان فجر به ترتیب از بزرگ‌ترین بوستان‌های ناحیه هستند. ضمن اینکه تعداد 14 بوستان محلی هم در ناحیه وجود دارد. فرهنگ‌سرای قرآن و عترت، مجتمع فرهنگی امام خمینی، کتابخانه زنده‌یاد ملاعباس تربتی، آرامگاه خواجه‌ربیع از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی ناحیه 3 هستند.


مشکلات ناحیه خدمتی شما چه مواردی است. تیتر وار بیان کنید؟
بی‌اطلاعی بسیاری شهروندان به قوانین و مقررات شهری
وجود زمین‌های رها ، تخریب اموال عمومی به وسیله بعضی از افراد سودجو


برای حل این مشکلات چه گامی برداشته‌اید؟
برای فرهنگ‌سازی در بین شهروندان از شورای اجتماعی محله که رابط میان مردم و مسئولان هستند کمک گرفته‌ایم. برای حل مشکلات زمین‌های رها کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم تا هرچه زودتر این زمین‌ها سامان‌دهی شود .بعضی از زمین‌های موجود در ناحیه مربوط به آستان قدس رضوی است که تاکنون جلسات مختلفی با آن‌ها برگزارشده است.


مهم‌ترین فعالیت‌های شما طی 6 ماه گذشته چه بوده است؟
آغاز به کار 14 پروژه در ناحیه ازجمله بازسازی و مرمت کانال‌ها، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی، احداث پارک دروی، احداث سرویس بهداشتی خواجه‌ربیع و... بوده است .به وضعیت فضای سبز درراستای بالا بردن کیفیت نگهداری آن و همچنین رسیدگی به وضعیت حقوق و مزایای نیروهای کارگری و بیمه‌های آن‌ها رسیدگی شده است .حجم زیادی خاک و نخاله از ناحیه به وسیله ماشین‌آلات ستاد و ماشین‌آلات سازمان پسماند جمع‌آوری‌شده است.کال دروی و کال اقبال لای‌روبی و پاک‌سازی‌ شده است.


یکی از مشکلات شهروندان ترافیک سنگین ورودی خواجه‌ربیع است برای حل این مشکل چه کرده‌اید؟
رفع بار ترافیکی در ابتدای خیابان خواجه‌ربیع، نیازمند تعریض خیابان خواجه‌ربیع است، بخشی از املاک این محدوده تملک شده است و بخش دیگری باقی‌مانده که به همکاری شهروندان و تأمین اعتبار شهرداری نیاز است، امیدوارم در آینده با تعریض خیابان مشکل بار ترافیکی برطرف شود.


موضوع مهمی که در ناحیه شما وجود دارد رهاسازی فاضلاب خانگی از خیابان شهید یوسف باری به محله سیس‌آباد است، این موضوع موجب نارضایتی اهالی این محله شده است برای حل این مشکل چه تدبیری اندیشیده شده است؟
شورای شهر برای حل این مشکل طرحی را مصوب کرد که در آینده نزدیک معضل به‌صورت کامل رفع خواهد شد. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، پروژه تکمیل کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی شهید یوسف باری در آینده نزدیک به اجرا درخواهد آمد. همچنین در راستای کاهش معضلات بهداشتی برای ساکنان محله مذکور، به ساکنان بالادست (خیابان‌های یوسف‌زاده) اخطاریه ماده 688 صادر و به مراکز بهداشت معرفی‌
شده‌اند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->