معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

بازار بورس، اسفند را چگونه به پایان می‌رساند؟

  • کد خبر: ۵۹۳۲۳
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
بازار بورس، اسفند را چگونه به پایان می‌رساند؟
باتوجه‌به نوسان حاکم بر بازار، برای سهام‌داران این سوال به‌وجود آمده است که تا پایان اسفند، بازار سرمایه چه سمت‌وسویی می‌گیرد؟ هرساله با نزدیک شدن به اسفند، شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه هستیم و این موضوع یکی از دلایل اصلی ریزش‌های شاخص بورس در چند روز گذشته بوده است.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ چندی پیش سازمان بورس‌واوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان توسط شورای‌عالی بورس خبر داد و اعلام کرد که مقرر شده است دامنه نوسان خریدوفروش سهام از ۲۵بهمن از منفی ۲ تا مثبت ۶درصد تغییر کند. پس از این خبر هرچند انتظار می‌رفت با اعمال تغییرات جدید در سرمایه، مدار بورس صعودی باشد، فشار فروش در بازار کماکان مشهود بود و حتی اخبار رشد قیمت جهانی مس و افزایش بهای نفت خام نیز تأثیر چندانی بر جذب سرمایه‌گذاران نگذاشت و هفته آخر بهمن، روز‌های پرنوسانی برای بازار سرمایه بود، به‌گونه‌ای‌که از ۵روز کاری ۳روز همراه با رشد و دو روز آن منفی بود. دیروز نیز شاخص کل در بازار بورس، ۵۵۹۷ واحد افت کرد که درنهایت این شاخص به عدد یک‌میلیون‌و۲۳۲هزار واحد رسید.
همچنین دیروز موسوی لاریکانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از بورس خبر داد.

باتوجه‌به نوسان حاکم بر بازار، برای سهام‌داران این سوال به‌وجود آمده است که تا پایان اسفند، بازار سرمایه چه سمت‌وسویی می‌گیرد؟ هرساله با نزدیک شدن به اسفند، شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه هستیم و این موضوع یکی از دلایل اصلی ریزش‌های شاخص بورس در چند روز گذشته بوده است، با این حال براساس پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد که معاملات بورس، ماه آخر سال را با رشد و بازدهی معقولی به پایان برساند.
 
یکی از موضوعات مطرح‌شده در هفته پایانی بهمن، نامه مستقیم سازمان بورس به حدود ۲۵شرکت بزرگ برای اعلام برنامه‌های افزایش سرمایه بود که به‌نظر می‌رسد باید برای تمام سهام حاضر در بازار سرمایه چنین شفاف‌سازی و پرسشی اعلام شود که بی‌شک این اقدام مثبت با واکنش‌های متفاوت شرکت‌ها روبه‌رو خواهد بود.

تغییر برنامه معاملاتی صندوق‌ها و سبدگردان‌ها از دیگر پیشنهاد‌های مطرح‌شده برای بهبود وضعیت بازار است که اکنون درحال بررسی است و انتظار می‌رود برای این سبد‌ها و صندوق‌ها بازار مناسبی به شکل جداگانه طراحی شود. برخی کارشناسان معتقدند که بازار سهام در یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال، حرکتی صعودی خواهد داشت و شاخص کل به یک میلیون‌و ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->