پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های مسافربر اینترنتی آغاز شد+ جزئیات

  • کد خبر: ۵۹۶۱۰
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
  • ۱
دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های مسافربر اینترنتی آغاز شد+ جزئیات
  معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: طرح تبدیل خودرو‌های مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز سی. ان. جی با اولویت ماشین‌های پُرمصرف و اعطای یارانه دولتی از این هفته اجرایی شده است و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید قاسمی ده‌چشمه افزود: این طرح در ادامه طرح ملی و مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر تبدیل خودرو‌های عمومی به دوگانه‌سوز بنزین - سی. ان. جی اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه اولویت برای ماشین‌های مسافربر شخصی پر مصرف است، گفت: فهرست اسامی این خودرو‌ها از سوی وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده است که می‌توانند از یارانه دولتی این طرح (حدود ۷۵ درصد هزینه تبدیل) استفاده کنند.

 

قاسمی ادامه‌داد: برای خودرو‌های شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال خواهد شد و مالکان می‌توانند با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir اقدام به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های تبدیل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه از خرداد ماه و ابتدای طرح تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در این سایت ثبت‌نام کرده اند که حدود ۱۱۰ هزار خودرو واجد شرایط استفاده از تسهیلات طرح بوده اند، افزود: مالکان خودرو‌ها هرچه سریعتر برای ثبت نام به این سایت مراجعه و نوبت خود را دریافت کنند.

این مسوول با تاکید بر آمادگی ۲۶۱ کارگاه مجاز در این راستا، تاکید کرد: این امکان وجود دارد تا در صورت نیاز تعداد کارگاه‌ها نیز افزایش یابد، اما ظرفیت کافی برای تبدیل خودرو‌های ثبت نامی در حال حاضر در کشور وجود دارد.

 

وی اظهار داشت: تاکسی‌های اینترنتی و مسافربر‌های بین‌شهری و روستایی از طریق فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه کرده، تبدیل خواهند شد و احتمال دارد در سال ۱۴۰۰ این فرصت برای سایر مسافربر‌های شخصی نیز بر اساس اولویت پر مصرف بودن فراهم شود.

 

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با تاکید بر آمادگی زیرساخت‌ها در این سامانه برای دریافت اطلاعات خالص و سرعت گرفتن کار ثبت‌نام، گفت: پیمانکاران طرح نیز هم‌زمان به اطلاعات پنل این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند برای کارگاه‌ها و تأمین کالا و مباحث مالی برنامه‌ریزی کنند.

 

قاسمی تاکید کرد: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب گاز سی. ان. جی در کشور توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود امکان افزایش این رقم تا روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

 

طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بار‌ها از سال گذشته آغاز شده است. در ادامه این طرح نیز قرار است خودرو‌های مسافربر شخصی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و فقط ۲۵ درصد از هزینه تبدیل خودرو‌ها از سوی مالکان پرداخت می‌شود.

 

اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
0
خب با این دوگانه کردن وقتی ماشین سرماه خرج میاره کی بده.هیچ جا ماشین دوگانه ندارن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->