تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

«راهیان نور» امسال مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۶۰۰۹۷
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
«راهیان نور» امسال مجازی برگزار می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا راهیان نور به شکل مجازی و به گونه‌ای ابتکاری و جدید برگزار خواهد شد .
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا راهیان نور به شکل مجازی و به گونه‌ای ابتکاری و جدید برگزار خواهد شد و ۲۳ اسفندماه نوبت آموزش و پرورش استان برای شرکت در این اقدام فرهنگی است.

حسین شادکام در نشست هم اندیشی با محوریت دغدغه‌های تربیتی اولیا و خانواده دانش آموزان، به اجرای همه برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی در بستر نرم افزار شاد تأکید کرد و افزود: برنامه‌های تربیتی در بستر فضای «شاد» حول ۳ محور فراگیری، اثربخشی و مشارکتی بودن تمرکز دارد و تأکید ما پرهیز از اجرای برنامه‌ها و جشنواره هاست.
وی ادامه داد: همه این اتفافات با هدف بسترسازی تربیتی انجام می‌شود و توصیه ما به همکاران فعال در حوزه مسائل تربیتی بهره مندی از طرح‌های خلاقانه است.


طراحی نرم افزار هدایت شغلی در استان

شادکام بیان کرد: آموزش و پرورش استان مسئول دبیرخانه کشوری طرح هفته سرود و نمایش است که شنبه آینده در آرامگاه فردوسی آغاز به کار می‌کند، همچنین نرم افزار هدایت تحصیلی و شغلی توسط آموزش و پرورش استان برای دانش آموزان کشور طراحی شده است که نمونه استانی آن رونمایی شده است.
وی ادامه داد: این نرم افزار امکان پاسخگویی به سؤالات متعدد دانش آموزان در حوزه انتخاب رشته تحصیلی، آینده شغلی و دانشگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیشترین محدودیت در دوره کرونا مختص حوزه تربیتی بوده است، افزود: یکی از ویژگی‌ها و ضرورت‌ها در حوزه مسائل فرهنگی و تربیتی مواجهه چهره به چهره مربی با دانش آموز است که در دوره کرونا برای این مهم محدودیت به وجود آمده است. در گذشته شاهد بستر اقدامات تربیتی در اردوها، مسابقات و برنامه‌هایی از این قبیل بودیم، اما امروز به دلیل کرونا همه این برنامه‌ها تعطیل شده است.


توسعه آموزش در فضای «شاد»

شادکام اظهار کرد: همه آنچه را که در فضای حقیقی و پیش از کرونا داشته ایم به صورت توسعه یافته در فضای شاد برگزار می‌کنیم. برای مثال یکی از برنامه‌های مستمر و ثابت در حوزه پرورشی، برنامه جشن‌های تکلیف به شکل مجازی بوده است که بازخورد‌های خوبی در این زمینه داشته ایم.
وی با اشاره به آغاز طرح زیارت نیابتی با عنوان «به تو از دور سلام» گفت: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش استان، آستان قدس و آموزش و پرورش دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه دانش آموزمحور هر چهارشنبه در بستر شاد و سیمای استان پخش خواهد شد. این طرح تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دار است و به تدریج همه استان‌های کشور را پوشش می‌دهد.


مهم‌ترین مشکل اولیا، ضعف در مهارت‌های ارتباطی

معاون آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ضعف در مهارت‌های ارتباطی اولیا با دانش آموزان بیشترین مشکل احصاشده در جلسات مشاوره است، گفت: برنامه‌هایی برای رفع این مشکل برنامه ریزی شد و در کنار این اقدام، ایجاد اطلس پایش سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان در حال تهیه است.
وی ادامه داد: برای تولید این اطلس مشکلات و مسائل یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز در استان احصا شده است و مراحل طراحی این پژوهش در حال اتمام است.

شادکام در زمینه مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و استفاده از بستر‌های موجود در این حوزه برای توسعه مسائل تربیتی، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۸۵۰ محتوای تربیتی و آموزشی در قالب‌های جذاب و متنوع تولید و در کانال‌ها و گروه‌های مجازی انتشار داده شده است.
وی افزود: همچنین دوره آموزش خبرنگاری برای حدود ۹۰۰ دانش آموز، دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با شرکت ۱۹ هزار نفر و دوره مجازی توانمندسازی مربیان در پاسخگویی به سؤالات دینی از دیگربرنامه این معاونت برای دانش آموزان در بستر فضای مجازی بوده است.

معاون آموزش و پرورش استان با تأکید بر گسترش گفتمان تربیتی در فضای آموزش وپرورش، تصریح کرد: مأموریت اولیه همه مدیران و دبیران باید تأثیرگذاری در حوزه تربیتی باشد. انتخاب مدیران با ملاک فعالیت‌ها و نگرش تربیتی، گنجاندن شاخصه تربیتی در ارزیابی مدیران، معاونان و دبیران مدارس و همچنین آموزش از ابتدای خدمت و ضمن خدمت در حوزه تربیتی از موارد پیشنهادی برای تحقق این موضوع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->