معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

Deep Nostalgia، فناوری جدید و بحث‌برانگیزی که تصاویر قدیمی را متحرک می‌کند

  • کد خبر: ۶۰۴۳۵
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
Deep Nostalgia، فناوری جدید و بحث‌برانگیزی که تصاویر قدیمی را متحرک می‌کند
هوش مصنوعی Deep Nostalgia که به‌تازگی راه‌اندازی شده، امکان متحرک‌کردن تصاویر قدیمی را فراهم می‌کند. این ابزار در روزهای اخیر بسیار بحث‌برانگیز شده است.
به گزارش شهرآرانیوز - Deep Nostalgia ابزار جدیدی برپایه‌ هوش مصنوعی است که جان دوباره‌ای به تصاویر قدیمی می‌بخشد. این ابزار می‌تواند تصاویر افرادی را متحرک کند که مدت‌ها است درگذشته‌اند. نتایج حاصل از Deep Nostalgia در عین شگفت‌انگیز‌بودن، ترسناک به‌نظر می‌رسند. براساس گزارش خبرگزاری پتاپیکسل، هوش مصنوعی Deep Nostalgia را پلتفرم آنلاین MyHeritage راه‌اندازی کرده است. برای استفاده از ابزار تحت‌وب Deep Nostalgia، حساب کاربری باید ایجاد کنید.  

MyHeritage در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید به‌لطف ابزار جدیدش که از فناوری‌های شگفت‌انگیزی استفاده می‌کند، چهره‌ی افراد حاضر در تصاویر خانوادگی را می‌توانید متحرک کنید. در وب‌سایت Deep Nostalgia، پس از انتخاب تصویر از رایانه یا گرفتن و رهاکردن تصویر به درون صفحه‌ی Deep Nostalgia، هوش مصنوعی دست به کار می‌شود و سراغ استفاده از تکنیک دیپ‌فیک (Deep Fake) می‌رود. فرایند تبدیل تصویر عادی به تصویر متحرک معمولا ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به‌طول می‌انجامد.  
 
Deep Nostalgia، فناوری جدید و بحث‌برانگیزی که تصاوبر قدیمی را متحرک می‌کند
 

سوژه‌ حاضر در تصویر پس از متحرک‌شدن، به اطراف نگاه می‌کند و چشمک می‌زند و بدین‌ترتیب، بُعد جدیدی به پرتره اضافه می‌شود. بسیاری از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، واقع‌گرایانه به‌نظر می‌رسند.

ظاهرا هوش مصنوعی به‌کاررفته در ابزار Deep Nostalgia دراختیار شرکتی با نام D-ID بود و سپس مجوز استفاده از آن را MyHeritage خریده است.  D-ID در زمینه‌ی بازآفرینی ویدئو با استفاده از فناوری یادگیری عمیق تخصص دارد.
 
 MyHeritage می‌گوید چندین درایور برای هوش مصنوعی تهیه کرده است تا این ابزار بتواند درعین متحرک‌کردن سوژه با جلوه‌هایی مثل لبخند و حرکت چشم، محیط را ثابت نگاه دارد.  

شرکت MyHeritage‌ می‌گوید می‌داند ممکن است بسیاری از افراد پس از دیدن نتایج ابزار Deep Nostalgia حس دره‌ وهمی ‌به آن پیدا کنند. برخی از کاربران عاشق Deep Nostalgia هستند و قابلیت‌های آن را جادویی می‌دانند؛ درحالی‌که سایر مردم از دیدن نتایج به وحشت می‌افتند و علاقه‌ای به Deep Nostalgia نشان نمی‌دهند.


Deep Nostalgia، فناوری جدید و بحث‌برانگیزی که تصاوبر قدیمی را متحرک می‌کند

MyHeritage می‌گوید قبول دارد که نتایج ممکن است بحث‌برانگیز شوند و نمی‌توان دربرابر چنین فناوری‌هایی بی‌تفاوت بود. این شرکت از مردم می‌خواهد تصاویرشان را با Deep Nostalgia متحرک کنند و در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند تا نظر دوستان و خانواده را دربار‌ه‌ی آن‌ها بفهمند. افزون‌براین، تصاویر قدیمی اختصاصی خودشان را در Deep Nostalgia بارگذاری کنند و سراغ استفاده از تصاویر افرادی نروند که در قید حیات هستند.  

برای کار با ابزار هوش مصنوعی جدید MyHeritage، می‌توانید وارد صفحه‌ی آن در وب‌سایت رسمی شرکت شوید. پس از ثبت‌نام در پلتفرم، پنج انیمیشن رایگان دریافت می‌کنید. اگر به انیمیشن‌های بیشتر علاقه‌مند بودید، در ازای دریافت آن‌ها باید پول پرداخت کنید.  
 
منبع: زومیت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->