ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

۴ تکنولوژی‌ که هنوز چندان بزرگ نیستند، اما احتمالاً تا ۲۰ سال آینده رشد زیادی خواهند کرد

  • کد خبر: ۱۴۹۶۲۲
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۴ تکنولوژی‌ که هنوز چندان بزرگ نیستند، اما احتمالاً تا ۲۰ سال آینده رشد زیادی خواهند کرد
سرمایه‌گذاری در فناوری‌های در حال رشد می‌تواند ثروت شما را در دو دهه آینده افزایش دهد. در ادامه به برخی از آینده‌دارترین فناوری‌ها نگاهی انداخته‌ایم.

شهرآرانیوز - مفهوم گوشی‌های هوشمند و ماشین‌های برقی۲۰ سال پیش مانند یک رویا به نظر می‌رسید، اما امروزه نزدیک به ۶.۹۲ میلیارد نفر یا ۸۶.۴ درصد از جمعیت جهان، گوشی هوشمند دارند. دولت‌ها هم در سراسر جهان مردمشان را به استفاده از خودرو‌های الکتریکی به جای وسایل نقلیه بنزینی تشویق می‌کنند. با همین دیدگاه سرمایه‌گذاری در فناوری‌های در حال رشد می‌تواند ثروت شما را در دو دهه آینده افزایش دهد. در ادامه به برخی از آینده‌دارترین فناوری‌های حال‌حاضر جهان نگاهی می‌اندازیم.

هوش مصنوعی مولد

۴ تکنولوژی‌ای که امروزه چندان بزرگ نیستند، اما احتمالاً تا ۲۰ سال آینده رشد زیادی خواهند کرد

در ماه‌های اخیر، هوش مصنوعی مولد (AI) نقش زیادی در زندگی روزمره‌ همه ما داشته است. حالا دیگر ChatGPT برنامه‌های درسی را بازنویسی می‌کند و در نشریاتی مانند Buzzfeed Inc استفاده می‌شود. اما این فقط شروع داستان است. ChatGPT در حال رشد است و هنوز به جنبه‌های دیگر این حوزه پرداخته نشده است. برای مثال، RAD AI یک استارتاپ است که از هوش مصنوعی مولد برای افزایش کارایی کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کند. این استارتاپ تا الان بیش از ۲.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. انواع دیگر نمونه‌های هوش مصنوعی مولد شامل برنامه‌هایی است که برای تولید تصاویر، نقاشی‌ها، طراحی‌ها، تبدیل متن به گفتار و ساخت ویدیو استفاده می‌شوند.


حتما بخوانید

همه چیز درباره هوش مصنوعی چت بات ChatGPT + آموزش استفاده


کاوش تجاری فضا

۴ تکنولوژی‌ای که امروزه چندان بزرگ نیستند، اما احتمالاً تا ۲۰ سال آینده رشد زیادی خواهند کرد

سال ۲۰۲۱ سالی مهم برای اکتشافات تجاری در فضا بود، زیرا استارتاپ‌هایی مانند Blue Origin LLC تحت حمایت جف بزوس و شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی ایلان ماسک (اسپیس ایکس) با موفقیت سفر‌های فضایی تجاری را آغاز کردند. ویرجین گالاکتیک با حمایت میلیاردر، ریچارد برانسون، در جولای ۲۰۲۱ اولین پرواز با خدمه کامل را به لبه فضا انجام داد.

این استارتاپ‌ها تا سال ۲۰۲۴ برای آغاز سفر‌های تجاری فضایی آماده می‌شوند. اما با توجه به نگرانی‌های رکود اقتصادی و مسائل زنجیره تامین، هنوز برنامه مشخصی برای سفرهایشان ارائه نکرده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های خود را حداقل یک سال به تعویق انداختند، زیرا مشکلات اقتصادی در حال افزایش هستند.

سفر‌های فضایی تجاری با بلیت‌های پانصدهزار دلاری، در حال حاضر فقط برای افراد ثروتمند قابل دسترسی است. اما می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها طی دو دهه آینده کاهش یابد، زیرا شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه ایستگاه‌های فضایی پایدار و سایر زیرساخت‌ها دارند. China Business Knowledge پیش‌بینی می‌کند سفر فضایی طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده مقرون به صرفه‌تر شود: «بسیاری از مردمی که درحال حاضر زنده هستند در طول عمر خود شانس واقعی سفر به فضا خواهند داشت.»


حتما بخوانید

سفر ریچارد برانسون به لبه فضا چه تاثیری بر صنعت گردشگری فضایی دارد؟


هیدروژن سبز

۴ تکنولوژی‌ای که امروزه چندان بزرگ نیستند، اما احتمالاً تا ۲۰ سال آینده رشد زیادی خواهند کرد

بیشتر سیاست‌های توسعه‌محور کشور‌ها در دو سال گذشته روی انتقال به انرژی بدون کربن متمرکز بوده است. با بالاگرفتن بحران انرژی بعد از جنگ طولانی روسیه و اوکراین، چندین کشور متعهد شده‌اند استفاده از سوخت‌های فسیلی را به تدریج حذف کنند تا ردپای کربن را تا سال ۲۰۵۰ به کلی از کشورشان از بین ببرند.

انرژی خورشیدی، باد و انرژی زمین گرمایی در خط مقدم جایگزین‌ها قرار دارند و تازگی‌ها محبوبیت هیدروژن هم به‌عنوان یک منبع جایگزین در حال افزایش است. هیدروژن سبز کاربرد‌های بسیار زیادی در صنایع کشاورزی، تولید و حمل و نقل دارد. استارتاپ Electric Hydrogen در بوستون، که هیدروژن سبز را از آب تولید می‌کند، در ژوئن گذشته ۱۹۸ میلیون دلار بودجه سری B جمع‌آوری کرد.

در حالی که تولید هیدروژن سبز گران است، دانشمندان در سرتاسر جهان در حال توسعه راه‌هایی برای تولید تجاری هیدروژن بدون کربن هستند. شرکت نروژی Nel ASA، بزرگترین تولید کننده الکترولیز در جهان، انتظار دارد که هزینه تولید هیدروژن سبز در کمترین زمان ممکن تا سال ۲۰۲۵ معادل یا کمتر از تولید سوخت فسیلی شود.

بازار ثانویه سهام

۴ تکنولوژی‌ای که امروزه چندان بزرگ نیستند، اما احتمالاً تا ۲۰ سال آینده رشد زیادی خواهند کرد

بازار سهام تحت سلطه سرمایه گذاران خطرپذیر و سرمایه گذاران بزرگ است.  اما با افزایش محبوبیت سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپی در بین سرمایه گذاران عادی، شرکت‌ها در حال کار بر روی ایجاد یک بازار ثانویه محکم برای فروش مجدد دارایی‌های سهامی هستند.

شرکت‌ها برای تامین مالی خود از بانک‌ها وام می‌گیرند و برای خود بدهی ایجاد می‌کنند و یا در شرایط خاصی سهام خود را در بورس عرضه می‌کنند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، با گرداوری و تجمیع منابع مالیِ سرمایه‌گذاران، یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی تاسیس می‌کنند و از منابع مالی خود جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی خاص و یا مشارکت در تاسیس شرکت‌های جدید استفاده می‌کنند.

از آنجایی که بازار سهام خصوصی به سرعت در حال تکامل است، انتظار می‌رود بازار‌های تجاری ثانویه یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در فضای سرمایه‌گذاری خُرد باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->