برای کاهش آب‌گرفتگی در مشهد ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است

  • کد خبر: ۶۰۷۱۵
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
برای کاهش آب‌گرفتگی در مشهد ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، نوروز و بهار سال آینده آب گرفتگی در شهر نخواهیم داشت؛
کوثر عادل | شهرآرانیوز؛ مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، نوروز و بهار سال آینده آب گرفتگی در شهر نخواهیم داشت؛ زیرا شهر مشهد هم از نظر زیرساختی و هم از نظر تجهیزات مقابله با آب گرفتگی‌ها غنی شده است.
سیدمحسن رهنمایی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تعداد موارد آب گرفتگی در شهر نسبت به ۲ سال قبل بسیار اندک شده است، ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و تعبیه تجهیزات در شهر هزینه کرده ایم که این رقم فقط با هدف کاهش موارد آب گرفتگی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با اطمینان به شهروندان مشهدی نوید می‌دهیم که در فصل بارش‌ها در مشهد شاهد آب گرفتگی نخواهیم بود.
وی درباره بارش‌های یکی دو شب اخیر در مشهد نیز بیان کرد: در روز‌های جمعه و شنبه موارد مختصر آب گرفتگی گزارش شد که چشمگیر نبود و با کمک دستگاه‌های مکش آب و نیز جارو‌های پاکبانان برطرف شد.


تغییرات زیرساختی برای مقابله با آب گرفتگی

رهنمایی با اشاره به اینکه اتفاقات زیرساختی برای مقابله با آب گرفتگی در حوزه اصلاح هندسی شیب ها، تقاطع‌ها و لای روبی چاه‌ها رقم زده شده است، یادآور شد: به دنبال هشدار هواشناسی استان برای ریزش باران و احتمال وقوع آب گرفتگی حدود ۱۱۰۰ نفر از پاکبانان حوزه خدمات شهری به حالت آماده باش درآمدند.
وی اظهار کرد: علاوه بر نیرو‌های کارگری مستقر در مناطق، ۵۷ دستگاه تانکر، ۹ دستگاه پمپ خودمکش و ۱۰۵ دستگاه موتور پمپ با اولویت استقرار در نقاط پرخظر شهر از نظر آب گرفتگی مستقر بودند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد یادآور شد: همچنین تعداد ۵۴۰۰ کیسه شن نیز در مناطق مختلف شهر جانمایی شده است.
به دنبال بارش‌های ۲ شب گذشته در مشهد، ۴۷ درخواست مرتبط با بارش باران از جمله آب گرفتگی معابر و سقوط درخت در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ مشهد ثبت شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->