انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هتل هم می‌تواند زندان شود!

  • کد خبر: ۶۰۷۴۴
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵
هتل هم می‌تواند زندان شود!
تجربه یک خبرنگار از سپری کردن دو هفته قرنطینه در هتلی ۵ ستاره
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛ شاخه‌های رقصان درختان نخل، نسیمی مطبوع، آب‌های نیلگون، تصاویری هستند که چه قبل‌تر به کارائیب سفر کرده باشیم چه نه، از گذراندن تعطیلات در آنجا در ذهن داریم. اما افرادی که در این دوران قصد سفر به منطقه کارائیب را دارند، باید بدانند که برخی کشور‌های این حوزه، قرنطینه مسافران پس از ورود به خاکشان را الزامی اعلام کرده اند. بااین حال، برخی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها ادعا می‌کنند این دوره قرنطینه را به گونه‌ای برنامه ریزی کرده اند که به میهمانان حس بودن در یک تعطیلات تمام عیار را بدهد.

سارا گریوز ـ گِبَدون، خبرنگار CondéNast، در ماه نوامبر ۲۰۲۰ از سوی اداره گردشگری «گرنادا» به این کشور دعوت شد تا گزارشی از شرایط حضور در این کشور در دوره قرنطینه تولید کند. جزیره گرنادا یکی از چندین کشوری در حوزه کارائیب است که این قانون در آن اعمال می‌شود. این کشور تاکنون فقط ۴۰ ابتلای بهبودیافته داشته است و هیچ مرگی مربوط با کووید ۱۹ در آن ثبت نشده است. مسئولان گردشگری کشور معتقدند این اقدامات برای حفظ سلامت شهروندان و گردشگران ضروری است.

سارا پیش از پرواز به گرنادا می‌بایست یک گواهی نتیجه منفی آزمایش کووید، که در بازه ۳ روز پیش از ورود به کشور انجام شده باشد، تهیه کند. همراه داشتن این گواهی در هنگام ورود به این کشور الزامی است. پس از ورود به گرنادا و انجام مراحل ابتدایی، سارا به هتل سیلورسندز (Silversands)، در یکی از معروف‌ترین سواحل جزیره، یعنی ساحل گرندآنسه، منتقل می‌شود تا دوره قرنطینه اش را در آنجا بگذراند.
گذرنامه، شماره تماس و مشخصات کارت اعتباری او از پیش برای هتل ایمیل شده است و تحویل اتاق بدون هرگونه تماس فیزیکی انجام می‌شود. سپس کارکنانی که همه ماسک زده اند به او خوشامد می‌گویند و او را به سمت اتاقش راهنمایی می‌کنند.

سارا می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن هتل، درِ اتاقش را قفل یا باز کند و هر سفارشی که دارد را ثبت کند. در پوشه خوشامدگویی یک کد کیوآر برای او قرار داده شده است که می‌تواند با استفاده از آن به منو‌های رستوران هتل دسترسی داشته باشد. امکان استفاده از فضای رستوران فقط در صورت رزرو و هماهنگی از قبل، برای میهمانانی که در دوره قرنطینه هستند وجود دارد. این میهمانان همچنین امکان استفاده از باشگاه هتل به صورت انفرادی و با رزرو قبلی را دارند.

بسته‌های بهداشتی همراه با مواد ضدعفونی کننده، ماسک صورت و دستکش برای مسافران فراهم هستند. ۲ بار در روز مسئول نظافت به اتاق‌ها می‌آید، اما در صورت درخواست میهمان تعداد این دفعات می‌تواند کم شود. این افراد همیشه ماسک، دستکش و شیلد محافظ صورت دارند و روپوش یک بار مصرفی روی یونیفرمشان به تن می‌کنند.

هتل همچنین به اینترنت وای فای پرسرعت مجهز است که به میهمانان امکان می‌دهد که از داخل اتاقشان به جلسات کاری خود رسیدگی کنند، آن هم با پس زمینه ساحل زیبا و صدای موج‌های دریا در جلسات زوم. بااین همه، پس از گذشت یکی دو روز اول قرنطینه، آرامش و جذابیت هتل کم کم جایش را به ملال می‌دهد. نبود ارتباط انسانی، به جز با مسئولان خدمات و نظافت و تحرک نداشتن، سارا را آزرده می‌کند. تماشای ساحل و مردمی که آنجا وقت می‌گذرانند هم دیگر او را مجذوب نمی‌کند (حضور در ساحل گرندآنسه و همه سواحل جزیره برای عموم آزاد است و به همین سبب مسافران تا زمانی که در قرنطینه هستند، به هیچ عنوان اجازه ورود به آن را ندارند). به همین دلیل، با فرا رسیدن زمان پایان قرنطینه، سارا با خوش حالی هتل را ترک می‌کند، زیرا محصوربودن در بهترین و مجلل‌ترین اقامتگاه‌ها هم می‌تواند به شما احساس بودن در زندان را بدهد.
منبع: www.cntraveler.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->