جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: از همه متخصصان برای ثبت‌نام در انتخابات شورا‌ها دعوت می‌کنم

  • کد خبر: ۶۰۸۲۷
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
رئیس شورای شهر مشهد: از همه متخصصان برای ثبت‌نام در انتخابات شورا‌ها دعوت می‌کنم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز روز جهانی زن نامگذاری شده است که به همه زنان تبریک می‌گوییم که تمرکز آن بردفاع از حقوق زنان است و بر موضوع دفاع از حقوق زنان و حفظ جایگاه آنان در جامعه تاکید می‌کنیم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدوبیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۱۸ اسفندماه برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: همچنین شهادت حضرت موسی کاظم علیه السلام را تسلیت و مبعث رسول اکرم صلوات الله را تبریک می‌گوییم؛ و روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید را گرامی می‌داریم و تقویت این بنیاد به شدت احساس می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیز چند نکته را باید مطرح کنیم، ۸۰ پروژه شهری در حوزه‌های مختلف در دوره پنجم در اختیار مردم قرار گرفته یا تا پایان دوره د اختیار قرار خواهد گرفت، افزود: این پروژه‌ها تفاوت زیادی با دیگر پروژه‌ها دارد و ۱۳۰ میلیارد تومان فقط برای تعدیل پروژه پارکینگ آزادی هزینه شده است. این پروژه‌ها زمان بر و هزینه براست و تفاوت‌های روشنی دارد.

 

به گفته وی، تعدیل‌ها در موضوع پروژه‌ها خیلی مهم است. خدمات منابع مالی نیاز دارد ۳۷ میلیارد تومان تا کنون تامین منابع شده است که تا پایان دوره شورای پنجم این رقم ۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

 

حیدری ادامه داد: هدف تامین مطالبات مردم بوده است و کار‌های انجام شده بی نظیر در ارائه خدمات به مردم بوده است. ما همه کاستی‌ها را می‌پذیریم، اما تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: از ۲۰ اسفند ثبت نام شورا‌ها آغاز خواهد شد که از همه متخصصان برای ثبت نام دعوت می‌کنم و امیدوارم ناظران این انتخابات شرایط را برای حضور تمامی جریان‌های فکری فراهم کنند.انتخابات باید رقابتی باشد که به پیشبرد نظام کمک خواهد کرد.همچنین محور فعالیت‌ها باید برنامه‌های آتی باشد نه تخریب دیگران و فعالیت‌هایی که در دوران قبل انجام شده است.

 

وی در خصوص طرح پیرامون حرم گفت: تا ماموریت‌های شهرداری در قطاع یک و دو انجام نشده هیچ کدام از منابع نباید منتقل شود و مشکلات جدی زیرساختی باید انجام شود.سیاست شورا مراقبت است. همچنین شهرداری از صدور هرگونه مجوز قبل از طرح تفضیلی در منطقه غرب باید خودداری کند.

 

نکته دیگر اینکه با توجه به شرایط ترافیکی شهر فضای عمرانی بیش از این ادامه نباید بیابد و پروژه‌های شهری مانند پیاده رو‌ها باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

 

۱۷ میلیون بوته گل در بهار ۱۴۰۰

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در ادامه درباره برنامه‌های بهار ۱۴۰۰ گفت: امسال در طرح جشنواره خانه بهار، ۶۷۰ المان طراحی و پیشنهاد آن ارائه شد و درنهایت ۴۰ اثر تأیید و به پیمانکار واگذار شد که به‌تدریج در شهر نصب خواهد شد.


وی با بیان اینکه ۵۰ المان حرص درختان و حجمی نیز امسال جانمایی خواهد شد و بیش از ۱۲۰۰ المان در بخش گل‌آرایی نصب خواهد شد، افزود: ۱۷ میلیون بوته گل برای این فضا پیش‌بینی شده است که بیش از ۹۰ درصد آن در شهر مشهد و حاشیه شهر تولید شده است. ۱۵ میلیون از گل‌آرایی‌ها در قالب لکه گل‌کاری خواهد بود و ۱۱ لکه گل‌کاری نیز در شهر انجام شده است.


به گفته وی، همچنین نورپردازی شهری به‌ویژه در خیابان کوهسنگی و بازآرایی مبلمان شهری را نیز در برنامه داریم و ۲۲۰ تن رنگ نیز برای رنگ‌آمیزی جدول‌های معابر اصلی و فرعی صرف خواهد شد. همچنین آذین‌بندی و ریسه‌بندی‌هایی انجام خواهد شد و ۶۰ هزار ریسه لامپ کم‌مصرف در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد.


گفتنی است بر اجرای این طرح‌ها در مناطق حاشیه شهر تأکید شده است. توجه به ورودی‌های شهر از دیگر نکات بوده است. همچنین شعله لامپ‌های کم‌مصرف نیز با فضاآرایی نوستالژیک در حاشیه خیابان امام رضا نصب خواهد شد.


وی درباره نیرو‌های خدمات شهری گفت: تست سلامت کارگران خدمات شهری به‌صورت مداوم و ادواری انجام می‌شود و پرداخت عیدی و سنوات و بیمه تکمیلی این عزیزان امسال پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه لایحه‌ای برای کمک‌های بیشتر به پاکبانان، در شهر مشهد تنظیم کرده‌ایم.

 

مصوبات جلسه علنی ۱۲۴ شورای شهر؛ تغییر نام خیابان پیام به نام مهندس

در ادامه جلسه علنی، امروز وارد دستور شد.

مصوبات عبارتند از:

-تصویب موضوع قرارداد تهیه مصالح و اجرای عملیات ساختمانی پروژه حریر

- تصویب موضوع واگذاری حق انتفاع یک قطعه زمین به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی
مالکیت این زمین برای شهرداری حفظ خواهد شد و در منطقه مهریز پیش بینی شده است. بیش از ۵ هزار متر زمین در اختیار قرار خواهد گرفت.

  • تصویب تغییر نام خیابان پیام در حدفاصل بلوار ارشاد تا بلوار شهید دستغیب به نام خیابان مهندس
  • - تصویب موضوع نصب کتیبه شهدای انقلاب در میدان شهدا

    - تصویب الحاق چند تبصره به آیین نامه حمایت از ورزش قهرمانی

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان فرهنگی و اجتماعی

    - تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی

    - تصویب موضوع اصلاح بودجه سال ۹۹ سازمان مدیریت پسماند

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان فردوس ها

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان پارک ها و فضای سبز

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان زمین و مسکن

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ شرکت گردشگری، عمران و توسعه هفت حوض

    - تصویب موضوع متمم بودجه سال ۹۹ شرکت نمایشگاه بین المللی

    - تصویب موضوع اصلاح بودجه سال ۹۹ سازمان بازآفرینی

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
    براساس این مصوبه قیمت فروش من کارت برای شهروندان ۱۵ هزار تومان خواهد شد. گفتنی است بهای تمام شده هرکارت برای شهرداری ۲۵ هزار تومان است.

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان اتوبوس رانی

    - تصویب موضوع آلبوم تلفیقی عاملیت شهرداری و متمم بودجه سال ۹۹ سازمان عمران

    - تصویب موضوع متمم بودجه سال ۹۹ سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه

    - تصویب موضوع متمم بودجه سال ۹۹ سازمان تاکسیرانی

    - تصویب موضوع متمم بودجه سال ۹۹ سازمان پایانه های مسافربری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->