قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

ودیعی: انقلاب در حوزه قطار شهری مشهد

  • کد خبر: ۶۰۵۸۳
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ودیعی: انقلاب در حوزه قطار شهری مشهد
رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه قطارشهری انقلابی شکل گرفته است، گفت: یکی از مصداق‌های توسعه شهری ایجاد و راه اندازی حمل و نقل ریلی است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه قطارشهری انقلابی شکل گرفته است، گفت: یکی از مصداق‌های توسعه شهری ایجاد و راه اندازی حمل و نقل ریلی است. با اینکه احداث این خطوط پر هزینه شده است و از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان به ازای هر کیلومتر رسیده است، مدیریت شهری مشهد در این حوزه موفق عمل کرده است.

محمدحسین ودیعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تکمیل خط ۲ قطارشهری با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.
 
همچنین امسال حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای عملیات خط ۳ قطارشهری اختصاص داده شده است که عملیات اجرایی آن به شدت و با سرعتی مثال زدنی در حال انجام است. وی تصریح کرد: اگر پیمانکار به وعده‌های خود عمل کند، قرار است در تیرماه سال آینده فاز اول خط ۳ قطارشهری به بهره برداری برسد. رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر افزود: دستگاه حفار خط ۴ قطارشهری نیز برای آغاز عملیات حفاری در حال استقرار است. راه اندازی این خط نقش حائز اهمیتی در بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تدوین برنامه چهارساله اولین گام اعضای شورا پس از استقرار در شورای پنجم بود؛ برنامه‌ای که در ۷ حوزه مأموریتی هدف گذاری‌ها را در دستورکار قرار داد و کارنامه‌ای قابل دفاع برای شورا به ارمغان آورد.
وی افزود: توسعه حمل ونقل، عمران، ترافیک شهری، محیط زیست، فضای سبز و هوشمندسازی اقدامات، از مهم‌ترین بند‌های این برنامه است. ودیعی تأکید کرد: در بسیاری از مضامین راهبردی برنامه ۴ ساله را عملیاتی کردیم و در ماه‌های آینده با حرکتی پرشتاب درهمین راستا دیگربرنامه‌های مدیریت شهری را تحقق می‌بخشیم.
 
وی بیان کرد: به اقرار همه کارشناسان، یکی از معضلات و مشکلات کلان شهر‌هایی مثل مشهد موضوعات محیط زیستی است، مسائلی از قبیل هوای پاک، آلودگی آب، خاک و هوا و آسیب به محیط زیست به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرنشینان تبدیل شده است. ودیعی با اشاره به اینکه در این حوزه اقدامات‌شایان توجهی انجام شده است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها و آمار، هردرخت سالانه ۲۲‌کیلو دی اکسید کربن به خود جذب می‌کند و مقدار شایان توجهی اکسیژن تولید می‌کند. یکی از روش‌های مقابله مؤثر با آلودگی هوا توسعه و گسترش فضای سبز و درخت کاری است.
 
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه در زمینه تولید هوای پاک اقدامات گسترده‌ای انجام شده است که با اقدامات دوره‌های گذشته مقایسه پذیر نیست، اظهار کرد: عملیات کاشت درخت و توسعه کمربندسبز جنوبی و شمالی شهر در این دوره با جدیت زیادی پیگیری شد، به طوری که سه چهارم پهنه‌های سبز موجود در این ۲ محدوده در این دوره مدیریت شهری ایجاد شده است و ادامه آن تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری پیگیری خواهد شد.


اقدامات بی نظیر مدیریت شهری در توسعه فضای سبز

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز بی نظیر و بی سابقه بوده است، ادامه داد: با توجه به تأکید شورا بر درخت کاری و گسترش پهنه‌های سبز شهری در این دوره چهارساله، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت به مجموعه درختان شهر مشهد افزوده شده است که نشان از تحقق اهداف مدیریت شهری دارد.
 
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورا بیان کرد: شیوه حمل و نقل و فعالیت خودرو‌های شخصی یکی از مصادیق تولید آلاینده‌های مضر و اصلی شهری است؛ به همین دلیل با موضوع گسترش حمل و نقل عمومی برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شده است. وی ادامه داد: شاید مهم‌ترین اقدام برای کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی، ترویج بهره مندی از حمل ونقل عمومی است؛ مسئله‌ای که با توسعه و گسترش وسایل حمل و نقل عمومی میسر خواهد شد. وی افزود: در شرایطی که با مشکلات زیادی در تولید اتوبوس مواجه هستیم سالی بیش از ۲۰۰ مینی بوس به این ناوگان تزریق شده است و در طی چندمرحله نیز تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان اتوبوس رانی مشهد اضافه کرده ایم.

ودیعی ادامه داد: اخیرا حدود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو تاکسی به تاکسی رانان اهدا شده است و همچنین قرار است، طبق مصوبه شورا حدود ۲۰۰۰ تسهیلات نوسازی خودرو به دیگرتاکسی رانان پرداخت شود تا با این تسهیلات قرض الحسنه حجم زیادی از تاکسی‌های شهر نوسازی و بهسازی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->