مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

ضرورت نگاه ویژه ملی به اصناف مشهدی برای جبران خسارت‌های سنگین کرونا

  • کد خبر: ۶۰۸۷۲
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
ضرورت نگاه ویژه ملی به اصناف مشهدی برای جبران خسارت‌های سنگین کرونا
استاندار خراسان رضوی گفت: صنوف در ایام شیوع کرونا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به سیاست‌های کلان، همراهی مناسبی داشتند لذا جبران خسارت‌های آن‌ها در این شرایط ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در نشستی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد و برخی مدیران اقتصادی خراسان رضوی افزود: باید مشکلات صنوف در شرایط کنونی جمع بندی و راهکار‌ها برای حل مشکلات به دستگاه‌های ملی اعلام شود.

 

وی اضافه کرد: بسته ویژه خسارت‌های وارده ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری و اصناف خراسان رضوی در حال تهیه است و باید طی نامه‌ای وضعیت متفاوت مشهد به دلیل وابستگی آن به اقتصاد گردشگری تشریح و از مسوولان در سطح ملی اتخاذ رویکرد ویژه به بنگاه‌های اقتصادی این شهر به ویژه اصناف درخواست شود.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در ماه‌های گذشته وضعیت نامناسبی از لحاظ شیوع کرونا داشت، اما با تعاملات صنوف و مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خوشبختانه وضعیت این استان به ویژه مشهد به شرایط به نسبت مناسبی رسیده است.

 

معتمدیان با قدردانی از اصناف در خصوص همراهی آن‌ها با برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: گزارش‌های زیادی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌های مربوط به آن توسط واحد‌های صنفی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده که شایسته قدردانی است.

 

وی اضافه کرد: تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان، ظالمانه‌ترین و بی سابقه‌ترین فشار‌ها بر یک ملت در طول تاریخ بشریت بوده که مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مقاومت سرسختانه مردم برای عبور از فشار‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی گفت: در شرایط کنونی خدمات رسانی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، لازم است.

 

معتمدیان افزود: سیاست کلی ستاد مقابله با کرونا در کنار گروه بندی مشاغل در شهر‌های با رنگ بندی‌های مختلف، در ابتدا کنترل بیماری کووید ۱۹ بود، اما در نقاطی که کرونا شیوع کمتری داشت با فشار بیشتر و مضاعف بر اصناف مخالفت شد.

 

وی ادامه داد: برای شهر‌هایی مانند مشهد که وضعیت بهتری نسبت به شیوع کرونا دارند در شرایط کرونایی باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ملاحظات لازم برای فعالیت صنوف و معیشت مردم را نیز در نظر گرفت.

 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اقتصاد شهری مانند مشهد و بخشی از اقتصاد استان وابسته به گردشگری است و نیمی از اقامتگاه‌های کشور در شهر مشهد واقع شده است که از کرونا آسیب زیادی دیده است.

 

معتمدیان افزود: اصناف بخشی از مردم هستند و با صاحبان صنوفی که با سیاست‌های مقابله با کرونا همراهی کردند باید همراه بود، اما با کسانی که اقدام به احتکار کالا و گران‌فروشی می‌کنند نیز باید قاطعانه برخورد کرد.

 

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش یا توقف مسافرت‌ها در ایام پایانی سال و عید نوروز ادامه داد: اسفندماه دوران پرترددی است و مسوولان کشور چاره‌ای جز اتخاذ سیاست اعمال محدودیت برای فعالیت صنوف ندارند لذا باید از عادی انگاری در خصوص بیماری کووید ۱۹ اجتناب کرد که این مهم همراهی و مساعدت صاحبان صنوف و مردم را می‌طلبد.

 

او اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا باید بر روی تبلیغات پیشگیرانه فعالیت بیشتری انجام گیرد که در این زمینه نیازمند همراهی اصناف و هشدار‌های متعدد به مردم به منظور جلوگیری از عادی انگاری هستیم.

 

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۳ تن از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->