مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

افتتاح مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در مشهد

  • کد خبر: ۶۰۸۷۳
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
افتتاح مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در مشهد
در مراسمی با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفراس، مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر شماره یک مشهد آغاز به کار کرد.

 به گزارش شهرآرانیوز،صبح امروز طی مراسمی با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور به صورت ویدئو کنفراس، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر، مرکز نگه داری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر شماره یک مشهد با مشارکت شهرداری مشهد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری خراسان رضوی آغاز به کار کرد.


احداث این مرکز در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع به اجرا درآمده است.


گفتنی است در فاز نخست در ۲۰ هزار متر مربع از آن عملیات عمرانی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و هزینه کل پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال به اجرا در آمده است و در حال حاضر امکان ارائه خدمات به ۵۰۰ نفر فراهم آمده و در فاز بعدی ظرفیت پذیرش آن به ۳۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.


۹ شهید و ۱۰‌ها جانباز و مجروح طی یکسال گذشته در راه مبارزه با مواد مخدر

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم آغاز به کار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر شماره یک مشهد به صورت ویدئو کنفرانسی، اظهار کرد: با وجود بیش از یک دهه تلاش در این عرصه و مشکلات فراوان، دستاورد‌های بسیار بزرگی داشتیم.


وی افزود: در این رابطه دنیا بیش از یک قرن مبارزه کرد و موفق نشده و مشخصا این مبارزات ناکافی و درمانده مواد سنتی و صنعتی است.


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: امروزه ما شاهد کشت مواد مخدر در افغانستان هستیم و با تمام توان و ظرفیت با وجود شرایط سخت بیماری کویید ۱۹ در همه جهان، مواد مخدر زیادی را کشف کردیم ک مسیر بیشتر آن‌ها به سمت اروپا بوده است.


مومنی خاطرنشان کرد: با وجود این بیماری که همه کشور‌ها را درگیر کرده صادرات مواد مخدر از افغانستان به اروپا ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است.


وی اضافه کرد: در سال جاری ۹ شهید و ۱۰‌ها جانباز و مجروح در این راه دادیم. سال گذشته سازمان ملل تهران را مرکز پژوهش و درمان نامید و ما مجموعه‌ای را در تهران در این رابطه افتتاح کرده ایم.

 

افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر استان به ۳۱۰۰ نفر

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز به کار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر شماره یک مشهد گفت: با افتتاح مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر شماره یک مشهد ظرفیت نگهداری این افراد در سطح استان به ۳۱۰۰ نفر خواهد رسید و این میزان در سال ۱۴۰۰ نیز به ۸۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

 

وی اظهار کرد: استان خراسان رضوی به دلیل همجواری با افغانستان، یکی از استان‌های درگیر با مواد مخدر است.


وی افزود: با توجه به هماهنگی همه ارگان‌های استان و حمایت‌های دستگاه قضایی عملکرد بسیار خوبی در این رابطه داشته ایم.


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری ۴۰ تن کشفیات داشته ایم، تصریح کرد: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.


معتمدیان با بیان اینکه تاکنون ۳۸۳ شهید تقدیم این راه شده است، تصریح کرد: در بحث ساماندهی معتادین متجاهر اقدامات خوبی انجام گرفته و برنامه‌هایی را انجام خواهیم داد.


وی با بیان اینکه امروز افتتاح چهار مرکز را در سطح استان خواهیم داشت، تاکید کرد: این چهار مرکز در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و قوچان قرار داشته و ظرفیت ۸۰۰ نفر برای نگهداری معتادان متجاهر در این مراکز وجود دارد.


استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از امروز با این افتتاح ظرفیت نگهداری این افراد در سطح استان به ۳۱۰۰ نفر خواهد رسید و این میزان در سال ۱۴۰۰ نیز به ۸۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->