شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی
سرخط خبرها

خبر خوب برای لیگ برتری‌ها: لغو احتمالی قانون منع جذب خارجی‌ها

  • کد خبر: ۶۰۹۴۱
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
خبر خوب برای لیگ برتری‌ها: لغو احتمالی قانون منع جذب خارجی‌ها
چیدمان هیئت‌رئیسه جدید فدراسیون فوتبال دیروز شکل گرفت و به نظر می رسد در نخستین گام، قانون عجیب منع خرید بازیکن خارجی برای تیم های لیگ برتری برداشته شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم تودیع و معارفه هیئت‌رئیسه جدید و سابق فدراسیون فوتبال دیروز در محل ساختمان این فدراسیون برگزار شد. در این مراسم شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون، شهره موسوی نایب‌رئیس بانوان، حیدر بهاروند سرپرست نایب‌رئیسی اول و اعضای جدید هیئت‌رئیسه حضور داشتند. تعدادی از اعضای سابق هیئت‌رئیسه از جمله کاظم طالقانی، فریدون اصفهانیان، هدایت ممبینی، لیلی صوفی‌زاده و محمود اسلامیان هم در این مراسم حاضر بودند.
 
مهدی محمدنبی، دبیر‌کل سابق فدراسیون فوتبال، یکشنبه‌شب از سمتش استعفا کرد و دیروز در کنار تیم مدیریتی سابق فدراسیون در جلسه شرکت داشت. با استعفای نبی از سمت دبیر‌کلی، قنبرزاده، مدیر‌عامل سابق باشگاه نفت تهران، به‌سمت سرپرست دبیر‌کلی فدراسیون فوتبال برگزیده شد. او طبق قانون ۳ ماه می‌تواند در این پست فعالیت کند و در صورت ادامه حضور در این سمت باید حکم دبیر‌کلی او از‌سوی فدراسیون فوتبال صادر شود.
 
دبیر‌کل با حکم رئیس فدراسیون فوتبال و البته تأیید اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به این سمت برگزیده می‌شود. پیش‌تر ابراهیم شکوری بیش از ۳ ماه در سمت دبیر‌کلی فدراسیون فوتبال مشغول‌به‌کار بود که حضور بیش از ۳ ماه وی در این سمت در زمان ریاست مهدی تاج غیر‌قانونی بود. به‌هر‌صورت بعد از ۳ ماه حضور قنبرزاده در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال، عزیزی‌خادم باید دبیر‌کل را به اعضای هیئت‌رئیسه معرفی کند. شاید گزینه نهایی، قنبرزاده یا یک مدیر جدید باشد. نبی در ماه‌های گذشته دبیر کل فدراسیون فوتبال بود که او دیروز در مراسمی تودیع شد.

قانون منع خرید خارجی برداشته می‌شود؟

به نظر می‌رسد که تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا برنامه‌های جدیدی را برای راهبرد فوتبال کشورمان ارائه دهد. یکی از برنامه‌های مدنظر این گروه، لغو قانون جذب بازیکنان و مربیان خارجی است. دبیرکل فدراسیون فوتبال در اظهار‌نظری شخصی، برنامه خود برای این قانون را شرح داده است و می‌گوید که باشگاه‌های بدهکار باید همچنان از خرید خارجی منع شوند؛ اما باشگاه‌هایی که پرونده‌ای در فیفا ندارند، نباید به آتش دیگران بسوزند.
 
منصور قنبرزاده در‌این‌باره گفت: اینکه ما فراتر از قوانین بین‌المللی گام برداریم، درست نیست و باید در چارچوب مسائل حرفه‌ای باشد؛ اما یک وقتی شرایط خاصی حاکم می‌شود. شما می‌بینید یک‌موقع آتش‌سوزی در پشت این در اتفاق افتاده، در حالت عادی باید اجازه بگیریم؛ اما موقع آتش‌سوزی در را فشار می‌آوریم و می‌رویم داخل تا خسارت بیشتری نخورد.
 
او با اشاره به پرونده تیم‌های ایرانی عنوان کرد: ما پرونده‌های زیادی در فیفا داریم. من عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ هستم و اعتقاد دارم که باید از این بی‌نظمی و بی‌تدبیری جلوگیری کنیم. دیدگاه فیفا و ای‌اف‌سی به پرونده‌های ایران منفی است؛ چون سابقه خوبی در اذهان نداریم و در بیش‌از ۹۵درصد پرونده‌ها مشکل داشتیم. باید در یک مقطعی این موضوع جمع می‌شد و این هم یک‌ساله بود. قنبرزاده در‌خصوص برداشتن این قانون توضیح داد: این در اختیار سازمان لیگ نیست و هیئت‌رئیسه باید تصمیم بگیرد. به اعتقاد من نباید تر‌و‌خشک باهم بسوزد. اگر یک باشگاه پرونده زیادی دارد، باید اول بدهی‌اش را بدهد و بعد هزینه کند.

اصولی: حمیداوی باید تمام هزینه‌ها را بدهد

احسان اصولی، عضو جدید هیئت‌رئیسه فدراسیون، پس از پایان این جلسه مدعی شد ریاست بهاروند در سازمان لیگ تا پایان فصل ادامه دارد. احسان اصولی درباره این جلسه و اتفاقات پیش‌آمده در آن گفت: درباره برنامه کلی و کلانی که ریاست جدید فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود، گفتگو شد. درباره کمیته‌ها تصمیم گیری نشده است و در‌مورد سازمان لیگ هم بهاروند در این سمت مستقر است و تا پایان فصل جاری هم این موضوع ادامه دارد. این موضوع قرار است در جلسه آینده نیز بررسی شود.
 
اصولی که به‌عنوان رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی نیز فعالیت می‌کند، درباره آخرین وضعیت شهر‌خودرو گفت: براساس تصمیمی که در شورای تأمین استان گرفته شده، کمیته‌ای تشکیل شده و در آن کمیته، تأمین منابع و هزینه‌های باشگاه انجام می‌شود. هیئت فوتبال هم امور اجرایی را انجام می‌دهد. زمانی نیز تعیین شده که اگر مالک باشگاه (حمیداوی) می‌خواهد تیم‌داری کند، باید تمام هزینه‌ها را بدهد و تمام هزینه‌هایی را که استان انجام داده است، باید پس بدهد.
 
این هزینه‌ها جزو بدهی در نظر گرفته می‌شود؛ در غیر‌این‌صورت شرایطی مهیا می‌شود تا مالک جدیدی باشگاه را در اختیار بگیرد. وی در واکنش به این پرسش که شنیده می‌شود باشگاه شهر‌خودرو حدود ۴۵‌میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است، گفت: من چنین‌چیزی نشنیده‌ام.
 
رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی در واکنش به این موضوع که بخشی از هزینه‌های شهر‌خودرو توسط مهدی رحمتی انجام می‌شود، تصریح کرد: مجموعه استان کمک می‌کند. رحمتی هم کمک می‌کند؛ اما در‌مجموع کمیته‌ای از استان با توجه به منابعی که در اختیار دارد، به‌خاطر مردم هزینه‌ها را انجام می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->