سامره رضایی: مردم افغانستان علاقه زیادی به فیلم‌های ایرانی دارند

  • کد خبر: ۶۱۱۸۸
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
  • ۱
سامره رضایی: مردم افغانستان علاقه زیادی به فیلم‌های ایرانی دارند
بازیگر و کارگردان افغانستانی گفت: در سفری که به خاطر نمایش فیلمم به افغانستان داشتم متوجه شدم مردم علاقه زیادی به فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی دارند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سامره رضایی فیلمساز و بازیگر اهل افغانستان که در ایران به دنیا آمده و مشغول فعالیت در فضای هنری ایران است با اشاره به علاقه مردم افغانستان به سینمای ایران، گفت: در سفری که به خاطر نمایش فیلمم به افغانستان داشتم متوجه شدم مردم افغانستان خیلی علاقه به فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی دارند.
 
وی افزود: ما مهاجران زیادی در ایران داریم که به واسطه مهاجرت پدران خود از افغانستان در ایران به دنیا آمدند و زندگی کردند و تحصیلات خود را ادامه دادند. در این شرایط بسیاری از افغانستانی‌های مقیم ایران مشغول فعالیت‌های هنری شدند و امروز شاهد هستیم که هنر سینما در آنجا رشد خوبی داشته است.
 
این فیلمساز و بازیگر اهل افغانستان در ادامه گفت: مردم افغانستان به دلیل داشتن زبان مشترک با مردم ایران با فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. البته در کنار آن فیلم‌های بالیوودی هم نگاه می‌کنند، ولی این نزدیکی زبان و کیفیت آثار ایرانی باعث شده است فیلم‌های ایرانی رونق زیادی در افغانستان داشته باشد و مخاطبان زیادی در این کشور دارد.
 
وی با اشاره به تاسیس شبکه آی فیلم برای مخاطبان دری زبان افغانستان گفت: این اقدام باعث شده است افرادی که در افغانستان با زبان دری صحبت می‌کنند نیز محصولات نمایشی ایران را تماشا کنند.
 
رضایی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند به گسترش فضای فرهنگی میان دو کشور کمک کند و همانطور که گفتم به دلیل علاقه مردم افغانستان به فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی می‌تواند موجب ایجاد فضای نشاط و سرگرمی برای مردم افغانستان بکند.
 
این کارگردان تئاتر افزود: امروز به دلیل مشکلات زیادی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد ضرورت وحدت میان کشور‌های منطقه بیش از پیش احساس می‌شود و به همین خاطر ایجاد فضایی که بتواند زمینه ساز گفتگو شود به وحدت میان کشور‌ها کمک کند. اساسا توسعه فرهنگی، المان‌های مختلفی دارد که یکی از آنها سینما است. فیلم دیدن ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند و ما با این کار می‌توانیم بخشی از جهانی که تصوری از آن نداریم را در ذهن خودمان شکل بدهیم.
 
رضایی تصریح کرد: فرهنگ ایران و افغانستان در بسیاری از جا‌ها با یکدیگر پیوند خورده، در طول چهار دهه گذشته بسیاری از مهاجران افغانستانی که در ایران تحصیل کرده‌اند به کشورشان بازگشتند و همین باعث شده است اشتراکات فرهنگی میان دو کشور بسیار به یکدیگر نزدیک شود. شاید بتوان گفت در آینده تولید مشترک فیلم یکی از اتفاقاتی است که با توجه به ضرورت نزدیکی میان دو کشور باید به سراغش رفت.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
0
سلام!
سپاس فراوان از گزارش تان
من میخواهم در کلاس های هنری خانم سامره رضایی اشتراک کنم.
اگر لطفی کنید با من همکاری نموده ،و
آدرس ویا شماه تماسی از کارگاهی هنری ویا خودشان بدهید ممونو میشم.
اگر خود خانم رضایی پیام بنده مشاهده نموند لطف نمود از طریق همین ایمیل به من آدرس کارگاه شان را بدهید خوشحال میشم.
من در افغانستان در رشته ادبیات نمایشی در حال تحصیل بودم که طالبان کابل را گرفت تحصیلات من ناتمام ماند.
برای رسیدن به هدف لطفا با من همکاری نمایید!.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->