نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بازتاب‌ انتخاب شگفت‌انگیز AFC در اعطای میزبانی به بحرین

  • کد خبر: ۶۱۵۰۵
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
بازتاب‌ انتخاب شگفت‌انگیز AFC در اعطای میزبانی به بحرین
کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بی‌جواب‌گذاشتن پرسش‌های فدراسیون فوتبال ایران درباره اعطای میزبانی به بحرین، پاسخ خبرنگار رویترز را هم نداد.
به گزارش شهرآرانیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بی‌جواب‌گذاشتن پرسش‌های فدراسیون فوتبال ایران درباره اعطای میزبانی به بحرین، پاسخ خبرنگار رویترز را هم نداد. به گزارش «رویترز»، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و مهدی طارمی یکی از بازیکنان ایران، تصمیم AFC به برگزاری بازی‌های باقی‌مانده این کشور در مرحله انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ در کشور بحرین را که قرار است از ماه ژوئن از سر گرفته شود، زیر‌سؤال بردند.

چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران اطلاع داد که کشور بحرین میزبان بازی‌های باقی‌مانده گروه C‌از مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی خواهد بود؛ گروهی که عراق، کامبوج و هنگ‌کنگ نیز در آن حضور دارند. طارمی، مهاجم پورتو، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، کنفدراسیون فوتبال آسیا را به جانبداری ضد‌ایرانی متهم کرده و این پرسش را مطرح کرد که چرا در آن زمان که دما به ۳۸‌درجه سانتی‌گراد می‌رسد، حق میزبانی به بحرین داده شده است.

این مهاجم ایرانی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: این تصمیمات مغرضانه AFC علیه فوتبال ایران چه زمانی قرار است به پایان برسد؟ گرمای بحرین و دلایل دیگر باعث تعجب من از این تصمیم شده است، چرا آنجا؟ هنوز به این موضوع فکر می‌کنم که چرا این تصمیمات AFC تمامی ندارد. در تمام زندگی رنج زیادی کشیده‌ایم و این هم یکی دیگر.

اسکوچیچ هم که در ماه فوریه ۲۰۲۰ جانشین مارک ویلموتس در تیم ملی ایران شد نیز با زیر‌سؤال‌بردن این تصمیم AFC در شبکه‌های اجتماعی گفت که این تصمیم به مصلحت همه تیم‌های شرکت‌کننده نبوده است. این سرمربی کروات با انتشار پستی در «اینستاگرام» نوشت: در جلسه‌ای که برای صحبت در‌مورد به‌تعویق‌افتادن مسابقات برگزار شد، نماینده بحرین بدون هیچ مقدمه‌ای درباره میزبانی بازی‌های باقی‌مانده صحبت کرد و این چیزی بود که من را بیشتر متعجب کرد. از نظر من، AFC باید راه‌حلی پیدا می‌کرد که به‌همان‌اندازه برای همه -‌نه برای یک تیم‌- سودمند باشد و با توجه به روحیه ورزش تصمیم می‌گرفت، اما در‌نهایت همه تیم‌ها باید با ما مصاف کنند و بدون‌شک حضور پررنگی در این بازی‌ها خواهیم داشت و از این وضعیت گذر خواهیم کرد.

رویترز در ادامه نوشت که کنفدراسیون فوتبال آسیا به سؤالات و درخواست این رسانه برای اظهارنظر در‌این‌باره پاسخ نداده است. اکنون عراق و بحرین به‌ترتیب با ۱۱ و ۹‌امتیاز در رده‌های اول و دوم گروه C‌قرار دارند و تیم ملی ایران با یک بازی کمتر و کسب ۶‌امتیاز در جایگاه سوم این گروه ایستاده است. ۸ تیم اول گروه‌های هشت‌گانه به‌همراه ۴ تیم برتر از بین تیم‌های دوم هر گروه راهی مرحله پایانی انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر خواهند شد. با اعلام AFC بازی‌های باقی‌مانده این دور از رقابت‌ها بین تاریخ‌های ۳۱‌مِی تا ۱۵‌ژوئن‌۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۵‌خرداد‌۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

بازتاب اعتراض ایرانی‌ها به تصمیم بحث‌برانگیز AFC در دادن میزبانی به بحرین

غیر از رویترز، دیگر‌رسانه‌های معتبر جهان نیز به این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند. لوموند و خبرگزاری فرانسه به ناراحتی ایرانی‌ها از این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداختند و ژاپن‌تایمز نیز در گزارشی مفصل به این موضوع اشاره کرده است که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تا‌چه‌حد باعث عصبانیت و نارضایتی ایرانی‌ها شده است. این رسانه نوشت: بار دیگر شاهد تصمیمی از‌سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم که اعتراض‌های زیادی را به پا کرده و علاوه بر فدراسیون فوتبال اردن، جامعه فوتبال ایران نیز نسبت به آن نگران است.
 
بر‌این‌اساس تیم ملی فوتبال ایران باید در بحرین دیدار‌های خود را در دور برگشت انجام دهد. ایران در‌حالی به‌عنوان میهمان باید به کشور بحرین برود که در‌این‌صورت تنها در دیدار برابر کامبوج به‌عنوان میزبان در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و در بقیه دیدار‌ها میهمان بود. این‌همه در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران روی ۳ مسابقه‌ای که در دور برگشت باید در خانه خود میزبانی می‌کرد، حساب ویژه‌ای باز کرده بود و با توجه به شرایطی که این تیم در جدول دارد، شاید از همین حالا بتوان نام این تیم را در میان بزرگان غایب در جام‌جهانی قطر قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->