داستان ستاره‌های فوتبال حاضر در المپیک امیر حسینی به دنبال فعالیت در حاشیه شهر مشهد روایت سفر پرماجرای زوج بسکتبالیست مشهدی به لبنان برنامه کامل بازی‌های استقلال در فصل فوتبالی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پرسپولیس برای جذب اخبار هر کاری می‌کند برنامه کامل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۴ زمان بازی استقلال و پرسپولیس مشخص شد چه کسانی در پرونده فساد فوتبال احضار و دستگیر شدند؟ مدیرعامل پیشین باشگاه شمس آذر قزوین آزاد شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آقای گل لیگ برتر هم بازی مهدی قایدی| تشکیل یک زوج جذاب ایرانی در امارات سید مهدی رحمتی سرمربی هوادار شد وینگر برزیلی در راه تبریز؟ کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور توسط دختران خراسانی سرپرست استقلال معرفی شد مراسم بدرقه رکاب‌زن المپیکی ایران برگزار شد هرگز نخورد آب زمینی که بلند است | درباره پهلوان پوریای ولی کادر فنی نکو بدون تغییر در فصل جدید رئیس هیئت تیراندازی استان خراسان رضوی: ۸ میلیارد تومان برای قهرمان پروری نیاز داریم شرط‌وشروط گولسیانی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس بلاتکلیفی عامل مصدومیت یامگا| حامدی‌فر در اتاق انتظار
سرخط خبرها

چرا بحرین میزبان فوتبال ایران شد؟

  • کد خبر: ۶۱۲۳۲
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
چرا بحرین میزبان فوتبال ایران شد؟
بحرین به عنوان میزبان ادامه بازی های گروه سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال انتخاب شد، گروهی که ایران نیز در آن حضور دارد.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، ظهر امروز خبری ناراحت کننده در خصوص وضعیت برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد. AFC اعلام کرد تیم ملی در شرایطی که قرار بود ۳ از ۴ بازی آتی خود را میزبان باشد، باید در بحرین به جای ورزشگاه آزادی به میدان برود.
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز جمعه کشور‌های میزبان بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

طبق اطلاعیه AFC، بحرین به عنوان میزبان بازی‌های باقیمانده از گروه سوم انتخاب شد که تیم ملی فوتبال ایران هم در این گروه حضور دارد.

به این ترتیب ایران باید بازی‌های باقیمانده خود در دور برگشت را در کشور بحرین برگزار کند که این اصلا به سود تیم ملی نیست چرا که بحرین میزبان دیدار رفت برابر ایران هم بود که توانست در آن به پیروزی دست پیدا کند.
 
در این گروه عراق با ۱۱ امتیاز در صدر قرار دارد، بحرین با ۹ امتیاز دوم است و ایران هم با یک بازی کمتر و ۶ امتیاز در رده سوم جای دارد.

هم‌چنین طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌چنین چین به عنوان میزبان ادامه بازی‌های گروه اول، کویت به عنوان میزبان گروه دوم، و عربستان هم به عنوان میزبان ادامه بازی‌های گروه چهارم انتخاب شده‌اند.

کشور‌های میزبان گروه‌های مختلف انتخابی جام جهانی به این شرح هستند:

گروه A: چین

گروه B: کویت

گروه C: بحرین

گروه D: عربستان

گروه E: قطر

گروه F: ژاپن

گروه G: امارات

گروه H: کره جنوبی

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا ادامه انتخابی جام جهانی هم به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
 
اما چرا AFC ایران را واجد شرایط میزبانی ندانست؟ آیا لابی ضعیف فدراسیون نشینان و ورزش ایران باعث شده این اتفاق تلخ رخ دهد و کار برای شاگردان اسکوچیچ سخت شود؟ آیا ضعف ایران در واکسیناسیون همگانی بر خلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس عامل اصلی این تصمیم AFC بوده است؟
 
تیم ملی در حالت عادی هم شرایط سختی برای صعود داشت و حالا با این وضعیت به وجود آمده قطعا کار سخت تر از قبل هم می شود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->