حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
سرخط خبرها

روحانی: امیدواریم اقلیتی که در مسیر رفع تحریم سنگ اندازی می‌کنند در ماه شعبان توبه کنند

  • کد خبر: ۶۱۷۷۸
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
روحانی: امیدواریم اقلیتی که در مسیر رفع تحریم سنگ اندازی می‌کنند در ماه شعبان توبه کنند
رییس جمهوری سال ۱۴۰۰ را سال پیروزی قاطعانه ملت ایران در جنگ اقتصادی و مهار کرونا خواند و گفت: ان‌شالله سال ‌آینده آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید برای کشور خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۳۹۹ در جمع خبرنگاران و اعضای کابینه اظهار کرد: امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگری آماده‌تر است. آمریکایی‌ها به صراحت بار‌ها اعلام کردند که مسیر دولت قبل غلط بوده و فشار حداکثری شکست خورده است و بیان کردند که می‌خواهیم به مسیر تعهد و برجام برگردیم؛ البته گفتن تنها برای ما کافی نیست و ما منتظر عمل هستیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: امروز تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است. هر جناح فرد و گروهی حتی اگر یک ساعت به هر دلیلی که امروز فقط دلیل آن انتخابات ۱۴۰۰ است در برداشته شدن تحریم‌ها سنگ اندازی کند این کار یک خیانت بزرگ به تاریخ و ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح و فرد باقی خواهد ماند.

 

روحانی با بیان اینکه مردم کاملا در جریان امور هستند و می‌دانند این حرف‌ها یعنی چه افزود: تحریم یعنی تضییع حقوق مردم و امیدواریم اقلیتی که به دنبال سنگ اندازی در این راه هستند در این ایام مبارک ماه شعبان توبه کنند و از این کار خود دست بردارند. شب عید ۱۴۰۰ است و عیدی که به مردم می‌دهند این است که دست از تخریب بردارند و اگر بردارند دولت هم بلد است و هم قادر است و هم می‌تواند به خوبی این تحریم را پایان دهد و این نکته مهمی است که بر آن تاکید دارم.

 

وی با اشاره به این که سال آینده کار بسیار مهمی داریم بیان کرد: این کار مهم که همه باید برای آن دست به دست هم بدهیم انتخابات باشکوه در سال ۱۴۰۰ است و همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب ما، راه ما و کشور ما خواهد بود؛ و ان شاءالله سال آینده سال مبارکی برای همه کسانی که تلاش کرده اند از جمله خبرنگاران عزیز و صدا و سیما باشد.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کسانی که در سیاست خارجی با ایران می‌جنگیدند اشاره کرد و گفت: ما در این سه سال جنگ اقتصادی از لحاظ سیاسی و سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم. روز ۳۰ شهریور ۹۹ روز مهمی برای تاریخ ما و روز شکست آمریکا در سازمان ملل برای طرح معروف به اسنپ بک بود و یا روز ۲۷ مهر روز بسیار بزرگی برای ما یعنی پایان تحریم تسلیحاتی بود.

 

وی اضافه کرد: در بهمن امسال هم ما در دادگاه لاهه موفقیت بزرگی به دست آوردیم و دادگاه صلاحیت خود را برای رسیدگی به دعوای که ما علیه آمریکا مطرح کردیم تایید کرد. پیروزی که ما در لاهه در سال ۱۹۵۱ (۱۳۳۰) داشتیم دو بار در طول این چند سال تکرار کردیم و این‌ها نشان می‌دهد که در بخش سیاسی و حقوقی کار عظیمی به ثمر رساندیم و باید از همه عزیزانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر کنیم.

 

روحانی با بیان اینکه سال ۹۹ در مجموع سال سختی بود اظهار کرد: امیدواریم سال آینده شاهد پیروزی‌های بزرگتری باشیم. ما باید از همه عزیزانی که برای مبارزه با کرونا جان عزیز خود را از دست دادند سپاسگزار باشیم. از کادر درمان ۲۷۷ نفر از عزیزان در این راه جان سپردند و حدود ۶۱ هزار نفر از مردم عزیز ما جان خود را از دست دادند که باید به روان پاکشان درود بفرستیم و به خانواده عزیزشان تسلیت بگوییم.

 

وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده سال بهتری باشد. سال آینده سال آستانه قرن پانزدهم، سال آستانه مهار کرونا، سال آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و ان شاءالله سال آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود.

 

رئیس دولت دوازدهم در ادامه یادآور شد: در موضوع کرونا ملت ما با فرهنگ بلند و اطاعت از دستورات دینی و علمی و پزشکی و هماهنگی و کمک‌های مومنانه با وجود این که در تحریم و فشار اقتصادی بودیم بحمدلله سال خوبی را پشت سر گذاشتند. شاید اگر کشورمان را با دیگر کشور‌ها در مبارزه با کرونا مقایسه کنیم نمره خوب و قابل قبولی داشته باشیم.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما ۶۱ جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و ۴۸۳ مصوبه داشتیم که همه مصوبات ما اجرا شده و آخرین مصوبات مربوط به ایام عید است که امیدواریم این یکی و دو مصوبه هم کامل اجرا شود. در این زمینه در استان‌های مختلف همه فعالیت کردند و قرارگاه‌هایی در این زمینه تشکیل شد که باید از همه آن‌ها و همه کسانی که به صحنه آمدند از جمله وزارت بهداشت و کادر درمانمان که در خط مقدم بودند تشکر کنیم. در این موضوع همه از بخش اقتصادی دولت گرفته تا نیرو‌های مسلح و همه مردم پشتیبانی و تلاش کردند.

 

رییس جمهور گفت: در کرونا همه کشور‌ها دچار مشکل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شدند این پاندمی یک پاندمی نبود که تنها سلامت را مورد حمله قرار دهد شغل، کسب و کار، اقتصاد، زندگی، رفت وآمد خانوادگی مردم و مدارس و دانشگاه‌ها همه از طریق این ویروس مورد تهدید و حمله قرار گرفتند و البته برای هر یک از این‌ها برنامه ریزی‌های خوبی انجام گرفت.

 

روحانی افزود: ما می‌دانستیم که در برابر این کووید ۱۹ کسی ما را یاری نخواهد کرد و اگر بخواهیم برویم از کشوری ماسک بخریم ماسک و ونتیلاتور و تجهیزات پزشکی به ما نخواهند داد و حتی در واکسن می‌دانستیم که مشکلات فراوانی در نقل و انتقالات پول وجود دارد. اما همه این کار‌ها انجام گرفت. ما نسبت به مردم عزیزمان که در فشار بودند هم وام یک میلیون تومانی دادیم و هم بدهی‌های مردم در آب، برق و مسائل بانکی را امهال کردیم.

 

روحانی در ادامه یادآور شد: ما برای کسب و کار‌هایی که دچار مشکل بودند وام در نظر گرفتیم و به مستاجرینی که در ودیعه مشکل داشتند کمک کردیم. همچنین به اقشاری که تحت فشار اقتصادی بودند در ماه‌های اولیه در سه ماه کمک معیشتی فوق العاده و بعد در ۴ ماه پایانی کمک معیشتی پرداخت کردیم و برای حدود ۶۰ میلیون نفر در ۴ ماه آخر هر کدام ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم. در این مدت بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض و وام در اختیار مردم قرار دادیم و یک میلیارد یورو هم به وزارت بهداشت برای تجهیزات پزشکی، نیازمندی‌ها و عقب افتادگی‌های کادر درمان پرداخت کردیم و در مجموع کار خوبی از نظر مالی تجهیزات و فداکاری انجام شد.

 

روحانی با اشاره به اینکه در برخی زمینه‌های تجهیزات کرونا در آستانه صادرات قرار داریم عنوان کرد: در بخش واکسن هم برای خرید و هم برای ساخت اقدامات خوبی انجام شد. امیدواریم سال آینده واکسن داخلی پاستور، برکت، رازی و فخرا هم در اختیار مردم قرار بگیرد. ما حتما سال آینده سال بهتری در کنترل و مهار بیماری خواهیم داشت. البته اگر همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم. در اینجا باید تشکر ویژه‌ای از کادر درمان و شخص وزیر بهداشت بکنم که بار بسیار سنگینی بر دوش داشتند و کار بسیار سختی بود و در میدان جنگ مستقیم در برابر خشم ویروس خطرناکی که جان عزیزان بسیاری را گرفت حضور داشتند.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحریم و جنگ اقتصادی علیه ایران خاطر نشان کرد: از سال ۹۷ بحث ما دیگر تحریم نبود بلکه ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم که دشمنان برنامه ریزی کرده بودند و در این جنگ اقتصادی مثل جنگ هشت ساله تنها بودیم، اما ملت ایران در این سه سال هم مانند آن ۸ سال با همه توان ایستادگی کرد.

 

وی اضافه کرد: الان در همه کشور‌ها به استثنای چند کشور شاهد رشد منفی اقتصادی هستیم. متوسط رشد اقتصادی در جهان منفی ۳.۴ است و حتی در بعضی کشور‌ها از منفی ۵ تا منفی ۱۰ هم رسیده است. رشد ما هم در سه ماه اول امسال منفی بود، اما تلاش بسیار خوبی در سه ماه دوم و سوم انجام شد و نتیجه نه ماه رشد ما مثبت شد و الان مثبت ۲.۲ است که این رشد قابل قبولی در شرایط تحریم و کرونا است و از افتخارات ملت و تولیدگران و تیم اقتصادی دولت به حساب می‌آید.

 

روحانی با بیان اینکه ما امسال به حقوق بگیران ثابت کمک زیادی کردیم یادآور شد: حقوق‌ها سرجمع بالای ۴۰ درصد افزایش داشته ضمن این که در همسان سازی حقوق بازنشستگان و حقوق بگیران کار بزرگی انجام شده است. امسال در اشتغال روستایی کار‌های خوبی صورت گرفت و همچنین روستاییان در پوشش تامین اجتماعی و تمام مردم در پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و حتی اگر در بیمه خود کوتاهی کرده باشند در بیمارستان در همان لحظه تحت پوشش فوری قرار می‌گیرند و برای کرونا حداکثر پول دریافتی شهری ۱۰ درصد و روستایی ۵ درصد است.

 

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: البته یک عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند و می‌گویند در آنجا این‌طور شد و اینجا اینطور شد، هزار تا کار مثبت انجام می‌گیرد، ولی یک جایی هم نقطه ضعفی پیش می‌آید که همان نقطه ضعف و مشکل را بزرگ می‌کنند. سیاه نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است. در جنگ در برابر دشمن همه ما باید متحد باشیم و کنار هم بایستیم نه اینکه نقطه ظعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم و مرتب بر زبان بیاوریم.

 

وی به دیگر اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: امسال در بخش تولید در پایان یافتن طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ سالی بود که تولیدما خوش درخشید. ما امسال ۵۸ افتتاح بزرگ داشتیم و سال آینده در اولین پنجشنبه سال یعنی ۵ فروردین افتتاح شماره ۵۹ ملی بزرگ را خواهیم داشت و تا آخرین روز این دولت که آخرین پنجشنبه ماه در عید غدیر خواهد بود باز هم افتتاح خواهیم داشت.

 

روحانی اضافه کرد: از جمله کار‌های بزرگ در این افتتاح‌ها افتتاح ۱۲ پتروشیمی بزرگ و طرح پالایشگاه بید بلند با ۳.۵ میلیارد بود که یک افتخار به حساب می‌آید همه این‌ها سرمایه گذاری‌های سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۶ بود که به افتتاح رسیدیم. از طرفی در این روز‌های پایانی سال افتتاح بزرگی در تاریخ ثبت شد که با آن تحول در شرق کشور را شاهد خواهیم بود و آن آب رسانی در هرمزگان، کرمان و یزد است که آب از هرمزگان به سیرجان از آن جا به رفسنجان و از آن جا به اردکان رسید و این سه استان از آب شیرین شده دریا استفاده خواهند کرد.

 

رئیس جمهور اضافه کرد: ما خط اول را کاملا افتتاح کردیم و عملیات اجرایی خطوط دیگر را هم کلید زدیم خطی که آب را از خلیج فارس به خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌رساند و خطی که به اصفهان می‌رود و خطی که به زاهدان و زابل خواهد رفت، در این طرح قرار دارند. همه این خطوط خطوطی است که ما می‌توانیم شرق کشور را در سال‌های آینده شرقی آباد ببینیم.

 

روحانی همچنین به موفقیت‌ها در بخش آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: ما در این دولت چهل و نهمین سد ملی را افتتاح کردیم و تا پایان دولت ۵۷ سد افتتاح خواهیم کرد. از طرفی کار‌هایی از تصفیه خانه ها، فاضلاب و برق و آب و روستایی در این مدت انجام شده است. ضمن این که دولت آرزوی ۴۰ ساله‌ای را توانست به ثمر برساند و برای افراد کم مصرف که کم درآمد هم هستند آب، برق و گاز مجانی شد که کار بزرگی بود.

 

رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: ما در این مدت در بنزین، گازوئیل، گاز و گندم به خودکفایی رسیدیم و در برنج و شکر هم در مسیر خودکفایی هستیم. در این دولت فقط در بخش آب و برق ۸۱ هزار میلیارد تومان، در صنعت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان و در آب شرق ۱۲۸ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده است و در روز‌های باقیمانده از دولت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->