یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند
سرخط خبرها

ادامه مسیر تحریم با رنگ و لعاب جدید

  • کد خبر: ۶۱۹۰۰
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
ادامه مسیر تحریم با رنگ و لعاب جدید
آمریکا با ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ درصدد تحریم ایرانیان است
به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه خبری «سی‌ان‌ان» شامگاه سه‌شنبه ۲۶‌اسفند، به نقل از سه مقام آمریکایی در خبری اعلام کرد که انتظار می‌رود هفته آینده دولت جو بایدن تحریم‌هایی را درباره مداخله برخی کشور‌ها در انتخابات این کشور که با هدف اعمال نفوذ و اثرگذاری بر نتایج انتخابات‌۲۰۲۰ آمریکا صورت گرفته است، اعلام کند. این مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، جزئیات مربوط‌به تحریم‌های مورد‌انتظار را اعلام نکرده، اما گفته‌اند که این تحریم‌ها چند کشور را از‌جمله روسیه، چین و ایران، هدف قرار خواهد داد. در‌این‌راستا دولت بایدن، در گزارشی جدید، ایران و روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.
 
دفتر «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا، ایران و چند کشور و گروه دیگر ازجمله روسیه، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب‌ا... لبنان را «به تلاش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر روند انتخابات‌۲۰۲۰» آمریکا متهم کرد. اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش بدون ارائه هیچ‌گونه مستندات و شواهدی و فقط با طرح ادعا‌های واهی، مدعی شد که ایران به یک «عملیات نفوذ سری و چندجانبه» دست زده است که ادعا می‌شود هدف آن «تضعیف» احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، جو بایدن بوده است.
 
شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیرمحرمانه ادعا کرد که سازمان‌های وابسته به دولت روسیه در‌جریان انتخابات آمریکا، جنگی خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه جو بایدن، به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیم ازسوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صادر شده بود. در پایان این گزارش تأکید شده است هنگامی‌که یک دولت خارجی قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد، حق مردم آمریکاست که از کل حقیقت باخبر شوند. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، هم قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر در گزارشی، ادعای مشابهی مطرح کرده و دولت‌های ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کرده بود. استناد ترامپ در آن زمان به گزارش بی‌اساس تام برت، معاون شرکت مایکروسافت، بود که در مطلبی که در وب‌سایت این شرکت منتشر کرد، درباره دخالت هکر‌هایی از ایران، روسیه و چین نوشت: «گروه‌های خارجی تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال‌۲۰۲۰ تشدید کرده‌اند.»
 
رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ، نیز به‌دنبال این گزارش، به چین، روسیه و ایران درباره هر‌گونه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال‌۲۰۲۰ هشدار داده بود. با‌این‌حال در همان زمان، یعنی شهریور سال جاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش‌ها از تلاش هکر‌های ایرانی برای هدف قرار‌دادن افراد و سازمان‌های فعال در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را «مضحک» خواند و گفت: «برای تهران اهمیتی ندارد که چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند.» سعید خطیب زاده همچنین دولت آمریکا را متهم کرد که «دهه‌ها در انتخابات کشور‌های دیگر از‌جمله ایران دخالت کرده است» و نمی‌تواند خود چنین ادعایی را مطرح کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->