٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استقبال و رضایت گردشگران از فضاسازی‌ ورودی آرامگاه فردوسی + ویدئو

  • کد خبر: ۶۲۳۰۸
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
استقبال و رضایت گردشگران از فضاسازی‌ ورودی آرامگاه فردوسی + ویدئو
توس؛ شهری نام آشنا و درعین حال کمتر شناخته شده است. همجواری آن با مشهد مقدس و بارگاه مقدس امام رضا(ع) و وجود آرامگاه فردوسی بزرگ نام این شهر تاریخی را برای میلیون‌ها زائر و مسافر مشهد آشنا کرده است

به گزارش شهرآرانیوز، آرامگاه حکیم بزرگ فردوسی امسال بهار متفاوتی را تجربه می‌کند تکمیل پروژه باز پیرایی جلو خان فردوسی، ایجاد پارکینگ و سهولت در رفت آمدها، جانمایی مجسمه‌های الهام گرفته از داستان‌های شاهنامه و ایجاد گل آرایی و فضاسازی برای نشستن مردم و گردشگران بیشترین رضایت مردم را از تسهیلات در اطراف این بنا تاریخی در مشهد به خود اختصاص داده است.


به گفته بیشتر مشهدی‌ها و حتی گردشگران با اینکه چندین سال از سفر دوباره شان به حضور در این بنا تاریخی می‌گذرد تغییرات بسیار مطلوب و قابل توجه بوده و از اینکه در گذشته ورودی آرامگاه درخور این شخصیت والا نبوده و اکنون این فضاسازی‌ها در جلوخان فردوسی صورت گرفته بسیار مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

 

قصه توس نابسامانی که سامان یافت

بهره‌برداری از فاز‌های سه‌گانه جلوخان آرامگاه فردوسی از مهم‌ترین پروژه‌ها و طرح‌های انجام شده در این حوزه  بود.

 

سال ۹۲ بود که پس از دوره‌ای طولانی تلاش و پیگیری، منطقه منفصل توس به محدوده شهرداری مشهد پیوست. پس از این الحاق منطقه توس نیازمند مدیریت جدی تری بود تا بتوان بخشی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را بعداز ۱۷ سال، برطرف کرد.

 

چندسال اقداماتی انجام گرفت، اما دامنه محرومیت‌ها بسیار زیاد و فردوسی نیازمند نگاهی تازه بود تا در شرق کشور جلوه بیشتری داشته باشد. شورای پنجم که بر سر کار آمد، در همان ابتدا، با تشکیل کمیسیون توسعه و عمران توس، مهم‌ترین پروژه پیش رو برای توس یعنی آبادانی جلوخان آرامگاه فردوسی را روی میز مدیریت شهری گذاشت تا این طرح در ۳ فاز اجرایی و عملیاتی شود.

 

خوشبختانه همت مدیریت شهری و همراهی دیگر دستگاه‌ها توانست در آستانه بیست و چهارمین سالگرد فرمان رهبری، تغییرات عمده‌ای را رقم بزند.

 

از فاز اول تا آخرین فاز

فاز نخست این پروژه در مساحتی ۳.۲ هکتاری در ۲۶ آبان همان سال آغاز و در ۲۵ اردیبهشت سال بعد که مصادف با روز بزرگداشت فردوسی بود، افتتاح شد. هزینه احداث این فاز حدود ۱۰ میلیارد تومان بود. فاز دوم نیز در همین روز آغاز به کار کرد و در دومین روز شهریور سال ۹۸ در مساحت ۳.۷ هکتار و با بودجه ۱۶.۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

وعده‌ها درباره افتتاح سومین فاز نیز در موعد مقرر اجرا شد و این فاز با مساحت حدود ۴ هکتار و با داشتن پارکینگی با ظرفیت ۵۰۰خودرو، ایستگاه اتوبوس و تاکسی و با هزینه حدود ۱۲ میلیارد تومان در اسفند سال ۹۸ به پایان رسید، اما با توجه به نبود امکان اجرای مراسم افتتاحیه، جشن پایان این پروژه به تعویق افتاد و در روز ۱۹ تیر که مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی رهبری است، به بهره برداری رسید. این پروژه شامل ۱۱ هزار مترمربع سنگ فرش، ۷ هزار مترمربع فضای سبز، ۲ عدد آبنما و ۵ هزار مترمربع اصلاح هندسی مسیر سواره است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->