امروز؛ بهره‌برداری از فاز نخست تقاطع آزادگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

  • کد خبر: ۶۲۷۴۴
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
امروز؛ بهره‌برداری از فاز نخست تقاطع آزادگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور
قرار است امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران استانی و شهری فاز نخست پروژه چهارسطحی آزادگان که شامل ۳سطح می‌شود، به بهره‌برداری برسد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ قرار است امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران استانی و شهری فاز نخست پروژه چهارسطحی آزادگان که شامل ۳سطح می‌شود، به بهره‌برداری برسد.

خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه عملیات ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان با هدف حل معضل ترافیکی میدان نمایشگاه سابق و شریان‌های اطراف آن از تاریخ اول شهریورماه سال ۹۸ با روزشمار ۷۱۶ روز آغاز شد، گفت: یکی از وعده‌های ما در این‌پروژه مهم، بهره‌برداری از فاز نخست این‌پروژه پیش از زمان‌بندی اعلام‌شده بوده است که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی مدیران، متخصصان، مهندسان و کارگران این‌پروژه، این‌وعده محقق شده است و ۳ سطح از ۴ سطح پروژه آزادگان، ۱۴ فروردین به بهره‌برداری می‌رسد و زیر بار ترافیکی می‌رود.

به گفته کاظمی، پروژه ۴ سطحی آزادگان قرار است در سطح منفی یک آن یا زیرگذر، مسیر متصل‌کننده بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به بولوار نمایشگاه، سطح صفر پروژه میدان، سطح مثبت یک، پل متصل‌کننده بزرگ‌راه امام‌علی (ع) به بزرگ‌راه مشهد چناران و سطح مثبت ۲ این‌پروژه شامل ۲ چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگ‌راه امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه و بزرگ‌راه مشهد‌چناران به بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در اختیار مردم قرار گیرد.


بهره‌برداری کامل در ۱۷ مرداد

وی با بیان اینکه براساس برنامه روزشمار این‌پروژه، قرار است پروژه آزادگان در تاریخ ۱۷ مرداد‌ماه امسال به صورت کامل به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تسهیل رفت و‌آمد شهروندان قرار ما این بوده است که بخشی از پروژه زودتر آماده بهره‌برداری شود؛ ازاین‌رو امروز زیرگذر این‌پروژه، میدان همسطح آن و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگ‌راه امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه آماده بهره‌برداری شده است.

معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: زیرگذر یا سطح منفی یک این‌پروژه با طول۲۶۰۰ متر و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگ‌راه امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه به طول ۱۴۰۰ متر است. همچنین در سطح صفر تقاطع آزادگان یک میدان به همراه ۴ دوربرگردان ساخته شده است.

وی در ادامه به برخی اقدامات عمرانی انجام‌شده در ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان اشاره کرد و گفت: انجام عملیات خاکی با حجمی معادل ۳۷۰ هزار متر‌مکعب، استقرار کارخانه تولید قطعات بتنی در مجاورت پروژه و استفاده از قطعات پیش‌ساخته تولیدی این‌کارخانه در ساخت عرشه پل‌ها برای تسریع در اجرای پروژه، ۹۲۰۰ متر جدول‌گذاری، تأمین روشنایی و نورپردازی، و اجرای ۲۵هزار متر‌مربع فضای سبز از جمله اقدامات و ویژگی‌های خاص این‌پروژه است.


رفع ۵۳ معارض

کاظمی در ادامه با بیان اینکه در جریان ساخت این‌تقاطع ۵۳مورد معارض موجود رفع شد، به مهم‌ترین این‌موارد اشاره کرد و گفت: جابه‌جایی خطوط ۲۰ و ۱۳۲ کیلووات برق و ساخت و نصب مرتفع‌ترین دکل‌های برق کشور با حداکثر ارتفاع ۵۳متر، تغییر مسیر لوله گاز ۴ و ۱۸ اینچی، جابه‌جایی تأسیسات آبی شامل خطوط لوله آب شرب، کشاورزی و مخازن ذخیره آب فضای سبز و جابه‌جایی ۲۵۰۰ اصله درخت از جمله رفع معارضات موجود در پروژه بوده است.



ذره‌ای از تلاش شورای پنجم در خدمت بی وقفه به مردم کاسته نخواهد شد

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در پستی اینستاگرامی درباره افتتاحیه امروز نوشت: «تا ساعاتی دیگر یکی از پروژه‌های ماندگار دوره پنجم شورای شهر مشهد در حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک توسط معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود؛ فاز اول پروژه چهارسطحی آزادگان که به نام سرافرازان و افتخارآفرینان دفاع مقدس نامگذاری شده است.»

حیدری در این پست ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار مشهد و معاونان او و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، پیمانکار پروژه نوشت: «متأسفانه به واسطه ابتلا به بیماری کرونا، امکان حضور در این مراسم را ندارم، اما حضور ارزشمند دیگر اعضای شورای شهر مشهد، مهر تأییدی بر این پروژه مهم و ماندگار شهری است.» او در پایان خطاب به مردم مشهد گفته است: «تا پایان بر عهدی که با شما بستیم، وفادار خواهیم بود و ذره‌ای از تلاش شورای پنجم در جهت خدمت بی‌وقفه به مردم عزیز و زائران گرامی شهر امید و زندگی کاسته نخواهد شد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->