پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

افزایش ۲۲ درصدی قیمت مصوب مرغ

  • کد خبر: ۶۲۷۵۳
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
افزایش ۲۲ درصدی قیمت مصوب مرغ
با مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور نرخ این محصول به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ قیمت مصوب مرغ با ۴۵۰۰ تومان یا به عبارتی ۲۲ درصد افزایش به ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان رسید. این تصمیمی بود که در آخرین جلسه قرارگاه سامان دهی مرغ کشور به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگانی از سازمان‌های مختلف ازجمله قوه قضائیه و وزارت صمت با هدف سامان دهی تولید گوشت مرغ و براساس قیمت مولفه‌های تولید گرفته شد، این درحالی است که مسئولان پیش از این وعده‌هایی درباره ثبات قیمت این کالا داده بودند، اما گویا بی نتیجه ماندن تلاش هایشان برای بهبود بخشیدن به وضعیت بازار و و نارضایتی مرغ دار‌ها از نرخ مصوب، موجب شده است که این وعده عملی نشود.

نابسامانی در بازار مرغ از اواسط بهمن سال گذشته درپی نارضایتی مرغ دار‌ها از قیمت مصوب شدت گرفت که در ادامه موجب افتادن بازار به دست دلالان، افزایش قطعه فروشی با قیمت‌های گزاف، کمبود و در مقطعی نبود مرغ گرم در بازار و افزایش قیمت گوشت این پرنده تا کیلویی ۳۶ هزار تومان در بازار آزاد شد.
هرچند مسئولان از اجرای طرح‌های تنظیم بازار و افزایش توزیع مرغ در آستانه سال نو و در تعطیلات نوروز گفته بودند، این نابسامانی و کمبود به بازار نوروز ۱۴۰۰ نیز سرایت کرد و در پایان باعث افزایش قیمت مصوب مرغ شد، این درحالی است که علی ربیعی، سخنگوی دولت، چندی پیش تاکید کرده بود که دولت تا پایان کار خود هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها به خصوص کالا‌های اساسی ندارد.

با این حال نارضایتی مرغ دار‌ها از قیمت مصوب و شرایط پیش آمده در بازار، بالاخره شرایط را به نفع آن‌ها تغییر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، براساس تصمیم قرارگاه سامان دهی مرغ کشور، قیمت مرغ منجمد در سردخانه کیلویی ۱۸هزارو۸۰۰تومان، قیمت مرغ منجمد برای مصرف کننده، کیلویی ۱۹هزارو۸۰۰تومان و قیمت مرغ زنده در کشتارگاه کیلویی ۱۷هزارو۱۰۰تومان تعیین شد.


۷۸ درصد افزایش در یک سال

قیمت مصوب مرغ آماده طبخ در فروردین سال قبل ۱۴ هزار تومان و نرخ هرکیلو مرغ زنده ۹۵۰۰ تومان بود، این درحالی است که به علت شیوع کرونا و کاهش تقاضا، این محصول در بازار با کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسید. بر این اساس در اوایل فروردین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۶۷۰۰ تومان تا ۷۰۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۰هزارو۵۰۰ تا ۱۱هزارر ۳۰ تومان بود. حالا با یک حساب وکتاب سرانگشتی، مشخص می‌شود که قیمت مصوب مرغ از سال گذشته تاکنون ۷۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
حالا باید ببینیم که آیا افزایش ۴۵۰۰ تومانی نرخ مصوب مرغ، می‌تواند ثبات را به این بازار برگرداند و وضعیت آن را بهبود دهد یا بازهم شاهد نبود مرغ با نرخ مصوب، نابسامانی بازار و صف‌های طولانی توزیع مرغ خواهیم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->