نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

منتخبان ورزش مشهد چه می‌کنند؟| از حضور در ستاره‌ساز تا زندگی در ینگه دنیا

  • کد خبر: ۶۳۱۳۴
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
منتخبان ورزش مشهد چه می‌کنند؟| از حضور در ستاره‌ساز تا زندگی در ینگه دنیا
منتخبان برترین چهره‌های ورزش قرن مشهد، الان کجا هستند و چه می‌کنند؟
به گزارش شهرآرانیوز؛ پنج ستاره نهایی نظرسنجی چهره قرن ورزش مشهد به انتخاب شهرآرا‌ورزشی حالا هر‌کدامشان احوال متفاوتی دارند. همه آن‌ها در دوران حیات ورزشی‌شان درخشان و پُرهیاهو بودند؛ اما حالا یا خانه‌نشین هستند یا برای دیده‌شدن به قاب جادویی تلویزیون دلخوش‌اند؛ ستاره‌هایی که این‌روز‌ها در آسمان ورزش کشور کم‌رنگ هستند، اما تأثیری که بر ورزش مشهد و به تبع آن کشور گذاشتند، هنوز انکار‌ناپذیر است.

خداداد تلویزیونی

غزال تیزپای فوتبال ایران بعد از ناکامی‌های مکرر در عرصه مربیگری به سراغ مدیوم تلویزیون رفت و از قضا در این بخش موفق هم بود. خداداد عزیزی که از پایه‌های اصلی راه‌اندازی برنامه استعدادیابی فوتبال در تلویزیون با نام «ستاره‌ساز» است، این‌روز‌ها روی آنتن است و به‌عنوان یکی از مربی داوران در برنامه حاضر است. عزیزی که گویا اختیارات و حضورش در «ستاره‌ساز» فراتر از یک مربی داور است، پیش‌از‌این هم تجربه اجرا در تلویزیون را داشت و در برهه‌ای مسابقه «روبیکو» را اجرا می‌کرد که بسیار پُرمخاطب بود. عزیزی که شباهت جالبی به ستاره سینمای هنگ‌کنگ جکی‌چان دارد، با استفاده از همین شباهت و البته فن‌بیان خوب و جسارت بالا در مدیوم تلویزیون جا افتاده است.

مهاجرانی در رفت‌و‌آمد

آقای افتخار فوتبال ایران این‌روز‌ها در رفت‌و‌آمد است. او که در امارات و آمریکا هم خانه دارد، دائم در سفر است و بعد از آنکه ماجرای احیای ابومسلم در مشهد که سال گذشته استارتش خورده بود، با کنار کشیدن محمدرضا عباسی به بن‌بست رسید، حالا در سکوت کامل خبری زندگی می‌کند. مهاجرانی نیم قرن پیش ابومسلم را با برادرانش تأسیس کرد؛ اما این‌بار نتوانست در مقام احیای آن برآید. احیایی که شاید دیگر حالا حالا‌ها رقم نخورد. حشمت مهاجرانی در دوران کهن‌سالی دیگر کار مربیگری نمی‌کند، اما این‌روز‌ها سوژه خوبی برای اهالی فوتبال است تا هر‌از‌گاهی یادی از او بکنند و از تجربیات او بهره بگیرند؛ بهره‌ای که البته چندان گرفته نمی‌شود!

سکوت دنباله‌دار رسول

حالا ۳ سال می‌شود که رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی کنار رفته است و بعد از آن جدایی جنجال‌برانگیز دیگر هرگز نه مصاحبه مفصل و جنجالی انجام داد و نه به ورزش بازگشت! رسول خادم حالا رسول سکوت است و گویی علاقه‌ای برای بازگشت به ورزش ندارد. ستاره کشتی خراسان این‌روز‌ها بیشتر سرگرم انجام امور خیریه است و با شماری از پهلوانان کشتی و سایر رشته‌های ورزشی در مناطق محروم مشغول خدمت‌رسانی به مردم است؛ فعالیت‌هایی که البته چندان رسانه‌ای هم نمی‌شود و اگر هر‌از گاهی عکسی یا خبری کوچک از آن منتشر می‌شود، جایی نشانی از مصاحبه یا حضور خادم نیست.

در مسیر پاراالمپیک

هادی رضایی تنها‌عضو این گروه پنج‌نفره است که هنوز هم در دل ورزش است. او سرمربی تیم ملی والیبال‌نشسته است و برای کسب افتخاری دیگر برای والیبال‌نشسته ایران در المپیک پیش‌رو تلاش می‌کند. رضایی به‌عنوان بازیکن و سرمربی ۶ طلای پاراالمپیک را در کارنامه دارد که به نوبه خود رکوردی منحصر‌به‌فرد است. سرمربی افسانه‌ای والیبال‌نشسته ایران که به شناسنامه ورزش جانبازان و معلولین ایران در سطح جهان بدل شده است، چندی‌پیش از سمت دبیری کمیته ملی پاراالمپیک کنار گذاشته شد تا فقط تمام تمرکزش را روی موفقیت تیم ملی برای کسب طلایی دیگر در پاراالمپیک بگذارد.

خانه‌نشینی مرد استقامت

علی باغبانباشی با ۹۷‌سال سن این‌روز‌ها در خانه است. او دیگر توان دویدن یا مربیگری ندارد؛ اما بی‌تردید هنوز در‌برابر تاریخ ایستاده، سینه‌اش را ستبر کرده و لبخند رضایت به لب دارد. باغبانباشی درحالی وارد سده جدید شده که در این سال‌ها شاید فقط باید به مسیری که در زندگی طی کرده، نگاه کرد و جوانان از تجربه زندگی سالم او درس بگیرند. استاد هنوز به خاطره شیرین پیروزی بزرگش بر زاتوپک می‌اندیشد و گاه در دیدار با دوستان و آشنایان با یاد آن درخشش تاریخی افتخاراتش را مرور می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->