بلیت اتوبوس و مترو در مشهد تا مهرماه ثابت می‌ماند

  • کد خبر: ۶۳۳۷۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
بلیت اتوبوس و مترو در مشهد تا مهرماه ثابت می‌ماند
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد درباره نرخ بلیت قطارشهری و اتوبوس گفت: به‌علت شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی، بلیت اتوبوس و قطارشهری در ۶ ماه نخست سال هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایسنا، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد درباره نرخ بلیت قطارشهری و اتوبوس گفت: به‌علت شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی، بلیت اتوبوس و قطارشهری در ۶ ماه نخست سال هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.
خلیل‌ا... کاظمی درباره کرایه تاکسی‌ها در سال جدید اظهار کرد: با توجه به افزایش‌نیافتن کرایه‌ها به‌علت شرایط کرونایی در سال گذشته، در سال۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ نرخ کرایه تاکسی‌رانی حدود ۳۵درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در پایان سال ۱۳۹۸ که شیوع کرونا اتفاق افتاد و تاکسی‌رانی مکلف شد که تعداد مسافران را کاهش دهد، با وجود بخش‌نامه‌ای که از وزارت کشور صادر شده و مجوز افزایش قیمت کرایه تاکسی‌رانی داده شده بود، به‌دلیل همراهی با مردم و مشکلات به‌وجودآمده، پارسال هیچ‌گونه افزایش کرایه تاکسی‌رانی به‌جز نرخی که مربوط به سال ۱۳۹۸ بود در مشهد رخ نداد؛ البته در کلان‌شهر‌های دیگر این افزایش اتفاق افتاد، اما در مشهد انجام نشد.

کاظمی درباره طرح محاسبه بلیت قطارشهری بر اساس مسافت گفت: این طرح از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد اجرا خواهد شد، به این صورت که بر حسب میزان مسیری که شهروندان با قطارشهری طی می‌کنند و زمانی که سوار می‌شوند، کرایه دریافت خواهد شد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های مخصوص برای این طرح خریداری شده و در حال نصب آن هستیم؛ همچنین نرم‌افزار لازم را هم تهیه کرده‌ایم.


فروش بلیت در پایانه امام‌رضا (ع) از دیروز ممنوع شد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد همچنین در خبری دیگر از ممنوعیت خریدوفروش حضوری بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری در پایانه امام‌رضا (ع) مشهد خبر داد و گفت: فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری از دیروز ۱۸فروردین در همه پایانه‌های کشور به‌صورت حضوری ممنوع و فروش بلیت فقط از طریق اینترنت و دفتر‌های آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه‌ها انجام خواهد شد.
کاظمی افزود: همچنین از این تاریخ ورود افراد بدون بلیت دارای کد کیوآر که به‌نام آن‌ها صادر شده باشد به سالن انتظار و جایگاه‌های سوار و پیاده‌شدن مسافر به‌طور کامل ممنوع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->