سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

پیامک قرعه‌کشی خودرو خارجی برای شیادی

  • کد خبر: ۶۳۵۴۶
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
پیامک قرعه‌کشی خودرو خارجی برای شیادی
رئیس پلیس فتای استان از کلاهبرداری‌های جدید به بهانه قرعه‌کشی خودرو خارجی خبر داد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به شگرد شیادان مبنی بر قرعه‌کشی خودرو‌های خارجی، به شهروندان درباره این‌گونه کلاهبرداری‌ها هشدار داد.
ماجرای این کلاهبرداری‌ها به پیامکی بازمی‌گردد که شیادان برای برخی شهروندان ارسال کرده بودند با این مضمون که شما برنده قرعه‌کشی خودرو خارجی شده‌اید.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، این پیام از سوی افراد ناشناس با عنوان یک شرکت بازرگانی که در یکی از کشور‌های همسایه مستقر است، برای برخی شهروندان ارسال شده است.
سرهنگ جواد جهانشیری، افزود: در این پیامک از شهروندان خواسته می‌شود تا برای دریافت خودرو خارجی خود که قیمت بالایی دارد، مبلغی را به عنوان هزینه ترخیص به حسابی ناشناس واریز کنند.


رونمایی از یک کلاهبرداری جدید

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، این موضوع یک شگرد کلاهبردارانه تحت عنوان کلاهبرداری نیجریه‌ای است که مجرم با عناوین مختلف همچون برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو و یا معرفی خود به عنوان فردی ثروتمند که قصد دارد مبالغی را برای کمک به نیازمندان داخل کشور هزینه کند با کاربران فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کند.

جهانشیری ادامه داد: این شیادان در ادامه با ارسال تصاویری از مدارک جعلی همچون تصویر گذرنامه، فاکتور رسمی، سند گمرک و... سعی در جلب اعتماد افراد می‌کنند.
این مقام انتظامی با توجه به اینکه در تمام این شگرد‌ها مجرم سعی دارد به بهانه‌های مختلف از شهروندان پولی را دریافت کند بیان کرد: بهانه این افراد برای دریافت وجه هزینه گمرک هزینه انتقال خودرو به داخل کشور و... است.

جهانشیری افزود: به شهروندان هشدار می‌دهیم در صورت رویارویی با این‌گونه افراد به هیچ عنوان به آن‌ها اعتماد نکرده و هیچ‌گونه وجه و یا اطلاعات شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از شهروندان خواست تا در صورت برخورد با این افراد و یا مشکوک شدن به جریانات مشابه، برای شکایت یا گرفتن راهنمایی با پلیس فتا تماس بگیرند.


هیچ قرعه‌کشی‌ای بدون اطلاع افراد انجام نمی‌شود

وی با اشاره به تطمیع افراد و ترغیب آن‌ها به پرداخت وجه در قرعه‌کشی‌های خیالی اعلام کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هیچ قرعه‌کشی بدون اطلاع آن‌ها و اطلاع‌رسانی در رسانه‌های رسمی انجام نمی‌شود و نتایج آن نیز از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->