تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری توسط پلیس البرز

  • کد خبر: ۶۲۰۷۹
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
دستگیری کلاهبرداران اسکیمری توسط پلیس البرز
فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: کلاهبردارانی که به شیوه اسکیمری (کپی مشخصات بانکی) و برداشت وجوه از حساب مالباختگان اقدام به خرید سکه در استان های مختلف کشور می کردند توسط پلیس فتا این استان دستگیرشدند.
به گزارش شهرآرانیوز، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت که در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز مبنی بر برداشت ۴۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که برداشت از حساب از طریق دستگاه پوز و به روش اسکیمری انجام شده است.

وی گفت که با بررسی پرینت حساب شاکی مشخص شد که متهمان با وجوه حاصل از کلاهبرداری اقدام به خرید سکه از یک طلا فروشی در یکی از استان‌های شمالی کرده اند.

سردار محمدیان افزود: تحقیقات پلیسی نشان داد که ۲ نفر مرد حدود ۳۰ ساله که چهره خود را با ماسک و عینک پوشانده بودند اقدام به خرید سکه طلا کرده اند.

وی بیان داشت: تصاویر متهمان به اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی ارجاع شد که با توجه به این که متهمان چهره‌ی خود را با ماسک و عینک پوشانده بودند شناسایی آن‌ها امکانپذیرر نبود بنابراین خرید‌هایی که شاکی در چند ماه اخیر، از طریق پوز انجام داده بود با دقت مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی البرز یاداورد شد: همچنین پلیس به چند مورد از خرید‌ها و برداشت وجه از حسابش از جمله مراجعه به یک کارواش در غرب استان تهران مشکوک شده که در بررسی‌ها مشخص شد که متصدیان آن کارواش، ۲ مرد جوان بودند که پس از ۲ ماه اجاره این محل، منطقهرا ترک کرده اند.

وی اظهار داشت: با تحقیقات صورت گرفته از صاحب کارواش و املاکی که آن جا را اجاره داده بود، هویت این افراد شناسایی و مشخص شد که کارواش مذکور شکات دیگری با همین موضوع در استان‌های دیگر نیز دارند که با تلاش‌های شبانه روزی پلیس، مخفیگاه متهمان در استان فارس شناسایی و پس از دریافت نیابت قضایی، به آن جا اعزام و در چندین عملیات غافلگیرانه سه نفررا در این رابطه دستگیر و تعداد زیادی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی از آن‌ها کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا استان البرز در ابتدا منکر انجام هرگونه جرمی شدند، اما در ادامه با مشاهده مستندات موجود به جرم خود مبنی بر کپی اطلاعات با استفاده از دستگاه اسکیمر پیشرفته کرده و سپس اقدام به موجودی گرفتن و برداشت از کارت‌های بانکی کرده اند.

سردار محمدیان گفت: در تحقیقات تکمیلی از متهمان مشخص شد که نامبردگان علاوه بر اسکیمینگ در حوزه فیشینگ نیز فعال بوده و از طریق درگاه‌های جعلی ساخته شده اقدام به فیشینگ اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان کرده و کل وجوه واریزی به حساب یکی از اعضای باند را با مراجعه به سکه فروشی‌های شهر‌های بندرعباس، بوشهر، شیراز، قم و تهران، صرف خرید سکه کرده اند.

وی افزود: در بررسی کارت‌های بانکی مقصد، محرز شد که متهمان با مراجعه به شهر‌های ذکر شده افراد کارتن خواب را شناسایی و پس از افتتاح حساب بنام آن‌ها، کارت‌های بانکی را از آن‌ها خریداری کرده و وجوه واریزی را به آن حساب‌ها انتقال و سپس اقدام به برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که میزان کلاهبرداری‌ها ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است اظهار داشت: تاکنون ۱۰۰ نفر از شهروندان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند که تا کنون بیش از۵۰ نفر از مال باختگان شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر ادامه دارد.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->