پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید
سرخط خبرها

سفر‌های کاروانی به عراق از فردا ۱۴ مهر متوقف می‌شود

  • کد خبر: ۶۳۶۱
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
سفر‌های کاروانی به عراق از فردا ۱۴ مهر متوقف می‌شود
مدیرکل عتبات سازمان حج از توقف سفر‌های کاروانی به عراق از چهاردهم مهرماه تا اربعین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ درباره علت توقف اعزام‌های کاروانی به عراق در گفتگو با ایسنا توضیح داد: شرایط پیاده‌روی اربعین طوری است که نمی‌توان خدمات کاملی را به زائران ارائه کرد. خدمات معمولا ناقص است و زائران آن را نمی‌پذیرند، از طرفی حرکت کاروان‌ها در مسیر‌های پیاده‌روی دشوار است، برای همین سال‌ها است همزمان با آغاز این مراسم، سفر‌های کاروانی متوقف می‌شود.
او تاکید کرد: سازمان حج و زیارت، شمسا (کارگزار زیارتی این سازمان در اعزام کاروان‌های عتبات) و آژانس‌های زیارتی زیر نظر این سازمان در مناسبت اربعین هیچ کاروانی را به عراق اعزام نمی‌کنند و مجوزی برای این کار صادر نمی‌شود.
رحمانی درباره خدماتی که در مناسبت اربعین به سفر‌های گروهی داده می‌شود گفت: سازمان حج و زیارت در اربعین فعالیت‌های جاری و در ارتباط با اعزام‌های کاروانی را تا بعد از اربعین متوقف می‌کند، بنابراین سفر گروهی در این مناسبت اختیاری است. سازمان حج برای این دسته از زائران خدمات و یا امکانات خاصی را درنظر نگرفته و هزینه‌ای که هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح دریافت می‌شود فقط به بیمه و هلال احمر مربوط می‌شود، بنابراین قرار نیست در ازای آن هزینه، خدمات جانبی دیگری داده شود. زائرانی که قصد دارند گروهی سفر کنند باید شخصا برای تهیه امکانات مورد نیاز اقدام کنند.
از سویی، شماره تلفن‌هایی در سامانه سماح درج شده که به متقاضیان سفر‌های گروهی، استفاده از اتوبوس‌ها دربستی تا عراق را پیشنهاد می‌دهد. پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که این شماره تماس‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری سازمان حج در این سامانه منتشر شده است.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->