توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

حفاری خط ۴ مترو مشهد به زودی آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۶۳۶۴۰
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
حفاری خط ۴ مترو مشهد به زودی آغاز می‌شود
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: عملیات ساخت قطارشهری در خطوط مختلف در سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اکنون از ۴ خط اصلی قطارشهری مشهد راه اندازی کامل ۲ خط به روز‌های پایانی خود رسیده است و عملیات ساخت، تجهیز و پایان ۲ خط دیگر مربوط به خطوط ۳ و ۴ نیز در حال انجام است. آن طور که مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد هم گفته است عملیات ساخت قطارشهری در خطوط مختلف در سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.

کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: عملیات ساخت این خط به ۳ بخش حفاری با دستگاه در جبهه شرقی، حفاری دستی در جبهه غربی و ساخت ایستگاه‌ها و تجهیز فاز اول این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) تقسیم می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون دستگاه حفار این خط قطارشهری در جبهه شرقی به سمت شهرک ابوذر پس از سپری کردن ۱۱ کیلومتر از میدان فردوسی، به میدان صبا و دو کیلومتری پایان خط رسیده است و امیدواریم عملیات حفاری این بخش از کار تا پایان سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد.

کیامرز با بیان اینکه پس از اتمام عملیات حفاری قسمت شرقی خط ۳، دستگاه حفار برای حفاری بخش غربی خط، به امامت منتقل خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به انتقال دستگاه حفار قسمت غربی خط ۳ به خط ۴، عملیات حفاری دستی ادامه خط ۳ در بخش غربی از بولوار امیریه آغاز خواهد شد و با توجه به وعده گذشته مبنی بر آغاز عملیات حفاری دستی در فروردین ماه ۱۴۰۰، تمام اقدامات اولیه این کار نیز انجام شده است و اکنون آماده حفاری هستیم.
وی افزود: انجام عملیات دستی در بخش غربی خط ۳ و پس از آن انتقال دستگاه حفار بخش شرقی این خط پس از پایان عملیات حفاری این بخش به قسمت غربی پروژه، تأخیرات زمانی را رفع خواهد کرد.


تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبار خط ۳

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: یکی از اصلی‌ترین اقدامات ما در سال ۱۴۰۰، تلاش برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر خط ۳ از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) است و برای اینکه به این هدف برسیم نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای انجام عملیات معماری، تجهیزات و تکمیل ساختمانی پروژه هستیم و تا به امروز هزار میلیارد تومان این منابع مالی، تأمین شده است.
وی تأکید کرد: در مجموع برای ساخت ۵.۵ کیلومتر مسیر خط ۳، اقدامات عمرانی در ۶ جبهه در حال اجراست و در این راستا معماری ایستگاه‌های باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) و دسترسی‌های جانبی ایستگاه‌ها آغاز شده است. همچنین اکنون در حال انعقاد قرارداد تجهیزاتی برای ۲ ایستگاه باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) هستیم و پیشرفت فیزیکی پروژه نیز ۱۵ درصد است.


در انتظار آغاز عملیات خط ۴

کیامرز در ادامه درباره آخرین وضعیت آغاز به کار عملیات حفاری خط ۴ از انتهای مهر مادر نیز گفت: همه اقدامات لازم برای آغاز عملیات حفاری خط ۴ نیز انجام شده است و حتی برق رسانی به دستگاه حفار نیز اجرایی شده است. سگمنت مرحله اول این پروژه نیز تولید و به محل پروژه منتقل شده است. در عین حال منتظر برنامه ریزی برای آغاز رسمی اجرای پروژه براساس وعده داده شده هستیم.

مدیرعامل قطارشهری مشهد در ادامه با تشریح آخرین وضعیت ساخت دسترسی دوم ایستگاه الندشت و ساخت ایستگاه سلامت مربوط به خط ۲ قطارشهری، اظهار کرد: تکمیل نهایی و بهره برداری صددرصدی از خط ۲ مربوط به راه اندازی دسترسی دوم ایستگاه الندشت و ساخت ایستگاه سلامت است که اکنون عملیات ساخت سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده و در حال انعقاد قرارداد‌های تجهیزاتی و معماری این ایستگاه هستیم. در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان برای اتمام این ایستگاه نیاز است تا در مدت ۵ ماهه عملیات اجرایی این پروژه نیز به پایان برسد.
وی افزود: همچنین عملیات ساخت دسترسی دوم ایستگاه الندشت نیز در حال انجام است و تا آخر خرداد یا اواسط تیرماه این دسترسی نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

کیامرز درباره وضعیت واگن‌های خطوط قطارشهری مشهد نیز گفت: در روز جمعه اولین واگن ملی در تهران رونمایی شد و براساس قرارداد‌های موجود قرار است تا پایان امسال تعداد ۱۰۵ دستگاه واگن برای مترو تهران ساخته شود، اما با توجه به تولید محدود شرکت واگن ساز، در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای برای تولید واگن ملی برای شهر‌های دیگر از جمله مشهد وجود ندارد.
وی افزود: البته در موضوع تأمین واگن خط یک قطارشهری مشهد، در حال مذاکره با شرکت مپنا برای انعقاد قرارداد تولید هستیم و به زودی لایحه این قرارداد برای نهایی شدن قیمت واگن‌ها به شورای شهر ارسال خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->