مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

همه چیز درباره دسترسی اصلی ایستگاه متروی سعدی

  • کد خبر: ۶۱۸۸۲
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
همه چیز درباره دسترسی اصلی ایستگاه متروی سعدی
مسیر دسترسی اصلی ایستگاه قطار شهری سعدی با حضور شهردار و شماری از اعضای شورای شهر به بهره‌برداری رسید.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دسترسی دوم و اصلی ایستگاه قطارشهری میدان سعدی روز گذشته با حضور شهردار مشهد، رئیس شورای اسلامی این شهر و مدیران شهری و برخی اعضای شورای شهر مشهد به بهره برداری رسید. از ویژگی‌های بارز این ایستگاه می‌توان به معماری آن اشاره کرد که برگرفته از معماری آرامگاه سعدی در شیراز است.
 
محمدرضا کلائی با اشاره به اینکه افتتاحیه دسترسی دوم ایستگاه سعدی مرا به یاد افتتاح این ایستگاه در نوروز سال ۹۷ انداخته است، ادامه داد: مدت زیادی بود که به واسطه اقدامات عمرانی، میدان سعدی چهره خوبی نداشت، اما در نوروز ۹۷ و در زمان آقای تقی زاده خامسی به عنوان شهردار مشهد، این ایستگاه افتتاح و میدان سعدی باز شد. در آن زمان از این اقدام شهرداری لذت بردیم و حالا هم که دسترسی اصلی این ایستگاه به بهره برداری رسیده است، همان حال خوش را داریم.
 
وی تأکید کرد: نیت خیر اعضای شورای شهر و مدیران شهری سبب شد این پروژه به سرانجام برسد و روز‌های آینده هم با دیگر اقدامات توسعه حال همه ما و شهروندان بهتر می‌شود و باید تأکید کنم در شهر مشهد کار شده و کار می‌شود و باید از تلاش همکاران در مدیریت شهری و حمایت‌ها و همراهی‌های اعضای شورای شهر مشهد در پروژه‌های مختلف شهری به ویژه پروژه‌های مترویی قدردانی کنم.
 

طراحی خاص برای معلولان

کلائی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه بهره برداری از دسترسی دوم ایستگاه سعدی مرحله تکمیلی این ایستگاه به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه طراحی این ایستگاه به گونه‌ای است که با شعار «شهر همگان» سازگار است و همه افراد جامعه ازجمله معلولان و سالمندان می‌توانند از آن بهره ببرند.
 
وی افزود: برای ساخت این ایستگاه ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده است و علاوه بر معماری این ایستگاه، ایجاد نگارخانه در مسیر رفت و آمد مسافران ازجمله ویژگی‌های این ایستگاه محسوب می‌شود. همچنین این ایستگاه یکی از مسیر‌های تشرف به حرم مطهر رضوی محسوب می‌شود.شهردار مشهد درباره دیگر اقدامات شهرداری مشهد در زمینه قطارشهری
گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات حفاری خط ۴ با انتقال دستگاه حفار به انتهای مهر مادر و آغاز عملیات حفاری دستی از انتهای بولوار امیریه مربوط به خط ۳ قطارشهری را هم آغاز کنیم.
 
وی درباره وعده راه اندازی ۵.۲ کیلومتر از خط ۳ حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری، بیان کرد: برنامه ما افتتاح این مسیر در سال ۱۴۰۰ است و امیدوارم این وعده نیز محقق شود.
 

هدیه مدیریت شهری به زائران

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افتتاح دسترسی دوم ایستگاه سعدی را هدیه مدیریت شهری به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در اعیاد شعبانیه و سال نو بیان کرد و گفت: افتتاح این ایستگاه در تداوم تکمیل خط ۲ قطارشهری مشهد انجام شده است و این ایستگاه رابطه‌ای مستقیم با مسیر دسترسی مردم به حرم مطهر رضوی و دیگر بخش‌های اقتصادی در هسته مرکزی شهر دارد.
 
محمدرضا حیدری ساخت دسترسی دوم ایستگاه سعدی را در افزایش ایمنی مسافران قطارشهری و صرفه جویی در وقت همشهریان مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما بهره برداری از فاز اول خط ۳ قطارشهری در سال ۱۴۰۰ است و امیدواریم این خط هم در سال آینده به بهره برداری برسد.
 

خط ۲ با مشکلات زیادی افتتاح شده بود

همچنین رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم اظهار کرد: ما منکر زحمات گذشتگان نیستیم، اما در سال ۹۶ که خط ۲ قطارشهری به عنوان یکی از خطوط افتتاح شده به ما تحویل داده شد، با مشکلات فراوانی روبه رو بودیم. در شهریور سال ۹۶، ۵۰ واگن خط ۲ برای آزادسازی از گمرک نیازمند ۳۵ میلیاردتومان اعتبار بود و درحالی که این خط مسافرگیری می‌شد، هنوز سیستم سیگنالینگ، تهویه و حتی مباحث ایمنی در این خط وجود نداشت و همین موضوع به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما تبدیل شد.
 
بتول گندمی با اشاره به ارائه پیشنهاد متوقف کردن مسافرگیری خط ۲ در سال ۹۶ برای سلامت جان مردم، گفت: این پیشنهاد مطرح شد، اما در همان زمان شورا با جدیت پای کار آمد و درنهایت در اولین گام مشکلات این خط بدون توقف در مسافرگیری در اسرع وقت رفع شد.
 

۱۰۰۰ میلیارد برای خط ۳ هزینه شده است

وی افزایش قیمت دلار، افزایش دستمزد، بدهی‌های پیمانکاران و بانک‌ها را هم از دیگر دغدغه‌ها در جریان ساخت خطوط قطارشهری بیان کرد و گفت: تا امروز سختی‌های فراوانی کشیده ایم، تهمت به ما زده شد و تخریب شدیم، اما ما بدون پاسخگویی به این مسائل، فقط کار کردیم تا اینکه امروز شاهد رفع و رجوع شدن بسیاری از مشکلات و افتتاح‌های فراوان در این حوزه هستیم.
 
گندمی افزود: امروز با افتخار سر خود را بالا می‌گیرم و می‌گویم سالانه بیش از هزارمیلیاردتومان برای خط ۳ قطارشهری هزینه شده است و برای خط ۲ که قرار بود ساخت آن کمتر از هزارمیلیاردتومان باشد، ما ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه کرده ایم. این در حالی است که با سال کرونایی و تورم هم مواجه بودیم، اما کار تعطیل نشد و ۱۰ هزار کارگر شاغل در خطوط قطارشهری به کارشان ادامه دادند و به جمع هزاران بیکار این شهر افزوده نشدند.
 

عزمم برای کار در شهر جزم بوده و هست

گندمی اضافه کرد: این اقدامات جای قدردانی دارد، اما باید بگویم که ۲ ماه قبل گزارشی از یکی از بخش‌های نظارتی به دست ما رسید و بنده افسوس خوردم که گزارشی که باید در سال ۹۵ یا ۹۶ تهیه می‌شد و کسری‌های کار باید فریاد زده می‌شد، امروز با رفع و رجوع کردن همه مشکلات، این گزارش می‌آید که کدام بخش مانده و کدام بخش کم کار است.
 
وی تأکید کرد: درحالی که باید در این اوضاع همه در کنار هم همدلی داشته باشند و قدردان این حجم از تلاش در مدیریت شهر باشند، شورای شهر پنجم مشهد، شورایی مظلوم بوده و هست و در این راستا رئیس شورای شهر هم از روز اول به همه ما تکلیف کرد که جواب احدی را ندهیم و در مقابل تهمت‌ها فقط کار کنیم. این عضو شورای شهر مشهد در پایان گفت: ما خیلی وقت‌ها خسته شدیم، خیلی وقت‌ها از ناجوانمردی‌ها رنج بردیم، اما هر موقع از شورای شهر بیرون آمدیم و چشممان به شهروندان افتاد، دوباره عزم خود را جزم کردیم تا برای این مردم کار کنیم.
 

پایان عملیات عمرانی خط ۲ در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰

در ادامه معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به افتتاح دسترسی اصلی ایستگاه میدان سعدی، گفت: با افتتاح این دسترسی و بهره برداری از دسترسی دوم ایستگاه الندشت در خرداد سال ۱۴۰۰ و ساخت ایستگاه سلامت در ۶ ماه ابتدایی سال آینده، درعمل عملیات عمرانی خط ۲ قطارشهری مشهد به پایان می‌رسد.
 
خلیل ا... کاظمی ادامه داد: برای ساخت دسترسی دوم و اصلی ایستگاه میدان سعدی ۴ دستگاه پله برقی و ۲ آسانسور، تعبیه شده است. همچنین تونل ۴۰ متری این دسترسی به سمت غرب ایستگاه، نگارخانه خواهد شد و البته معماری این ایستگاه نیز سعی شده است الهامی از آرامگاه سعدی باشد.
 

سعدی پیاده راه می‌شود اگر...

وی با بیان اینکه در اوایل سال آینده پیاده راه محور سعدی تقویت خواهد شد، تصریح کرد: ما برنامه ریزی کردیم که در صورت همراهی شهروندان و کسبه خیابان سعدی، محور سعدی به سمت ایستگاه سراب محوری پیاده راه باشد که در صورت انجام این کار، با توجه به ۲ محور پیاده راه کوچه شاهین فر و خیابان آیت ا... طبسی، دسترسی پیاده محوری زائران بارگاه رضوی از ایستگاه مترویی سعدی فراهم می‌شود. البته برای سالمندان و افراد ناتوان هم با بهره گیری از خودرو‌های برقی، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.
 

عملیات انتقال دستگاه حفار برای خط ۴ به پایان رسیده است

کاظمی با تأکید بر اینکه عملیات انتقال و مونتاژ دستگاه حفار خط ۳ به خط ۴ به پایان رسیده و اکنون مراحل انتقال برق و کابل‌های دستگاه در حال انجام است، ادامه داد: عملیات انتقال این دستگاه کار سختی بود. ۲ مونتاژ این دستگاه ۱۴۰۰ تنی در ۴۴ روز، انتقال آن در ۱۵ روز و درنهایت مونتاژ این دستگاه در منطقه مهرمادر در ۴۰ روز انجام شد و پیرو وعده‌ای که دادیم، عملیات حفاری خط ۴ از منطقه مهرمادر خواجه ربیع در فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.
وی افزود: زمین مربوط به آغاز عملیات حفاری دستی خط ۳ در امیریه ۶۰ تملک شده است و این عملیات حفاری هم در فروردین سال آینده آغاز می‌شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->