ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ارتش پیشرو در ورزش

  • کد خبر: ۶۴۴۱۳
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
ارتش پیشرو در ورزش
نگاهی به فعالیت‌های حرفه‌ای و همگانی قرارگاه عملیاتی شمال شرق به بهانه روز ارتش
نوروزی - خروشی | شهرآرانیوز؛ شاید با شنیدن کلمه ارتش یاد انضباط، دوران دفاع مقدس و خدمت سربازی یا بحث سربازی اختیاری بیفتید که این روز‌ها در رسانه‌ها و توئیتر بین جوانان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ردوبدل می‌شود، اما خوب است بدانید در ارتش ورزش یک مقوله مهم است و همواره جایگاه درخور اعتنایی دارد. در ۲۹ فروردین‌ماه که به‌نام روز ارتش نام‌گذاری شده است نگاهی کرده ایم به فعالیت‌های ورزشی این نهاد مقدس نظامی.
 
در گذشته و زمانی که برگزاری مسابقات رشته‌های ورزشی تحت نظارت فدراسیون‌های ورزشی مرسوم نبود، انجام مسابقات ورزشی در بین نظامیان به آوردگاهی برای معرفی چهره‌های ورزشی و شناسایی قهرمانان و نخبگان ورزشی بدل می‌شد تا بعد‌ها برای کشور و تیم‌ملی افتخارآفرینی کنند. اما سال‌هاست با برگزاری لیگ‌های رسمی تیم‌هایی از نیرو‌های مسلح، حضوری همراه با موفقیت از خود برجا گذاشتند. در سال‌های گذشته یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران عمدتا با نام‌های پدافند، نیروی زمینی، عقاب نهاجا و... در لیگ‌های برتر و دستجات رشته‌هایی مانند بکستبال، والیبال، فوتبال و فوتسال حضور پررنگی داشتند و نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بین سربازان تأمین کرده‌اند.


ارتش و روحیه پهلوانی

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‌شرق، جایگاه ورزش در ارتش را همراه با روحیه پهلوانی و معیار‌های مذهبی و فرهنگی توصیف می‌کند. امیر سرتیپ رضا آذریان که چهره شناخته‌شده‌ای در جامعه ورزش استان به‌شمار می‌رود، در تشریح فعالیت‌های ورزشی ارتش به‌مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه، روز ارتش، اظهار کرد: دلاورمردان ارتش در کنار وظایف ذاتی خود و حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی ایران، خدمات شایسته‌ای را در ورزش کشور به‌جا گذاشته‌اند. ورزش قهرمانی و همگانی برای کارکنان پایور و وظیفه به‌عنوان یک برنامه منظم یا فعالیتی سازمانی به‌صورت مداوم درحال اجراست. همچنین اماکن و امکانات ورزشی در اختیار کارکنان همه یگان‌ها قرار گرفته است.
 
وی افزود: با شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌هایی در حوزه ورزش مواجه هستیم، اما ورزش امری ضروری برای حفظ آمادگی جسمانی و حفظ روحیه و ایجاد نشاط در بین کارکنان محسوب می‌شود. در همین راستا تلاش کرده‌ایم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت کنیم و برنامه‌ریزی در این حوزه ادامه داشته باشد. سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: توجه به منش پهلوانی و آموزه‌های مذهبی و فرهنگی در ورزش از اولویت‌های ارتش است. این موضوع در کشور ما جایگاه ارزشمند و ویژه‌ای دارد و دوران سربازی زمان مناسبی برای تقویت این روحیه در بین جوانان است و ورزش فضای مناسبی برای آموزش مسائل فرهنگی و اخلاقی است.


۵۰۰ طلای ارتش در عرصه ورزش

افسر ورزش قرارگاه منطقه شمال‌شرق ارتش گفت: حفظ و تقویت آمادگی جسمانی و توانایی فیزیکی نیرو‌ها به‌عهده تربیت‌بدنی است. به همین دلیل در طول سال مسابقات زیادی برای افزایش توان جسمانی و آمادگی نیرو‌های کادر و وظیفه برگزار می‌کنیم تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی در میان نیروها، توان جسمانی آنان را ارزیابی کنیم و ضعف‌ها را رفع و قوت‌ها را تقویت کنیم.
 
محمد خندانی‌مقدم افزود: کسب حدود ۵۰۰ مدال طلا، ۶۰۰ نقره و ۸۰۰ برنز در ۳۰ رشته ورزشی در بعد از انقلاب به‌وسیله نیرو‌های قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق کشور در سطح ملی و جهانی از مهم‌ترین دستاورد‌های تربیت‌بدنی ارتش است که ورزشکاران قهرمان به آن دست یافتند. وی اذعان کرد: ورزشکاران ما در رشته دوومیدانی در مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان (سیزم) پرافتخار ظاهر شده‌اند، ازجمله مرحوم حسن شفیعی که توانست در دو استقامت در میان ورزشکاران به مقام دوم دست یابد. اکنون ما چهره‌های ورزشکار زیادی در سطح جهانی داریم.


ارتش، پایه‌گذار ورزش‌های جدید

افسر ورزش قرارگاه منطقه شمال‌شرق ارتش یادآور شد: نیروی زمینی ارتش پایه‌گذار و بانی بسیاری از رشته‌های ورزشی جدید ازجمله فیتنس، TRX، فوردی پرو، کراسفیت واسپلینگ و... است. رشته‌هایی که ابتدا در میان نیرو‌های نظامی مطرح و آغاز شد، سپس در فدراسیون‌های ورزشی سامان‌دهی شده است. وی از امکانات و تجهیزات مدرن ورزشی در ارتش خبر داد و اضافه کرد: مجموعه‌های ورزشی در قرارگاه شمال‌شرق کشور برای افزایش توانایی و بسط ورزش در میان نیروها، دارای مجهزترین امکانات و تجهیزات ورزشی است.
 
وی که ۴ دوره قهرمانی کاراته کشور و ۲ سال مربیگری تیم کاراته آزاد کشور را در کارنامه ورزشی دارد، با اشاره به اینکه هم‌اکنون ارتش شمال‌شرق کشور در ۳۰ رشته ورزشی در کشور و جهان فعال است، گفت: از رشته‌های فعال در ارتش می‌توان به دوومیدانی، جودو، فوتبال، کاراته، کشتی، والیبال، مسابقات هفت‌گانه نیرو‌های مسلح، تیراندازی، آمادگی جسمانی، وزنه‌برداری، شنا و مسابقات دفاع شخصی اشاره کرد. خندانی‌مقدم به‌میزبانی نیروی زمینی ارتش در مسابقات دفاع شخصی اشاره و اظهار کرد: مسابقات دفاع شخصی نخستین‌بار به‌میزبانی نیروی زمینی ارتش در مشهد با حضور ۳۰ تیم و ۳۰۰ ورزشکار با هدف افزایش آمادگی رزمی و توانایی دفاع شخصی و بسط‌دادن این رشته ورزشی میان نیرو‌های ارتش در مشهد برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های گسترده‌ای در بحث ورزش‌های همگانی و آمادگی جسمانی میان نیرو‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون برگزاری برخی مسابقات ورزشی تحت‌تأثیر شیوع ویروس منحوس کرونا قرار گرفته است. به‌عنوان مثال هرسال مسابقات تمرکزی نیروی زمینی را داشتیم که امسال به همین دلیل تا بهبود وضعیت فعلی به تعویق افتاده است، اما در مسابقات لیگ برتر کشوری، تیم‌های نیروی زمینی ارتش در رشته‌های فوتبال، تیراندازی، بسکتبال، هندبال و وزنه‌برداری در مسابقات مختلف فعال‌اند. بقیه رشته‌ها نیز مانند جودو، کشتی و بوکس درحال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->