سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

اینجا خانواده نشسته است!

  • کد خبر: ۶۵۶۱۶
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
اینجا خانواده نشسته است!
محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
حال‌وهوای این روز‌های کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌دلایل متعدد بیش از گذشته آشفته و پریشان است. از سویی نبود بلوغ سیاسی در برخی عناصر فعال در صحنه و از سوی دیگر نبود سازوکار‌های ابتدایی و خلل مشهود در مناسبات قدرت موجب شده است اصول ابتدایی رقابت زیر پا گذاشته شود. کسانی که خود سال‌ها در مصادر امور بوده‌اند و بالاترین سمت‌ها را در اختیار داشته‌اند، طوری حرف می‌زنند و مصاحبه می‌کنند که گویی رهبران اپوزیسیون‌اند و تا حالا فراری بوده و در خارج ایران اقامت داشته‌اند!
 
کسانی هم که اکنون در مصادر امورند و همه قدرت‌های اجرایی و قضایی و قانونی را در اختیار دارند، طوری به مشکلات و ایراد‌ها واکنش نشان می‌دهند و از اوضاع گله می‌کنند که انگار خودشان هیچ‌کاره‌اند! مهم‌ترین مشکلات و گرفتاری‌های مردم هم از تورم و گرانی وحشتناک تا فاجعه بورس و از تهدید ناامنی و کرونا تا مسائل خاص مناطقی مانند خوزستان هم بیشتر در سرگرمی و جنجال رسانه‌های فضای‌مجازی خلاصه می‌شود و گویا مسئولان رسمی کشور احساس نمی‌کنند که تعهدی برای قبول مسئولیت دارند و باید پای آن‌ها بایستند و پاسخ دهند. شاید اگر نظام حزبی با شفافیت و توازن لازم در کشور حاکم بود و رسانه‌ها قدرت افشاگری و نظارت دقیق داشتند، باز شاهد چنین صحنه درهم‌ریخته و عملکرد افسارگسیخته‌ای نبودیم.

دعوای گروه‌های سیاسی و چهره‌های مطرح‌شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری هم این روز‌ها طوری شده است که گویا حاضرند برای تصاحب قدرت هر کاری بکنند و هر سرمایه‌ای را به باد بدهند. انگار این افراد حاضرند برای رسیدن به صندلی ریاست همه‌چیز را فدا کنند و از آبروی نظام حاکم تا سرمایه اعتماد مردمی و از آرامش افکار عمومی تا میراث فرهنگی و تمدنی، همه را به عرصه تاراج و غارت بگذارند. انواع‌واقسام تهمت‌ها و تهدید‌ها و ناسزا‌ها و بدگویی‌ها را دوطرف به‌هم نسبت می‌دهند و کسی نمی‌پرسد که اگر چنین است، پس چه کسی باقی می‌ماند و با چه اعتماد و اطمینانی قرار است یکی از شما مسئولیت را برعهده بگیرد؟

در طرف مقابل ۸۰ میلیون ایرانی ناظر جنجال‌های سیاسی و بداخلاقی‌ها و زشت‌کاری‌ها و بدگویی‌های رسانه‌ای هستند و هر لحظه در گوی جادویی فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی چیزی تازه از افشاگری‌ها و پرده‌دری‌ها می‌خوانند. کاش کسی به این آقایان بگوید که شما دارید شاخه‌ای را می‌برید که خودتان روی آن نشسته‌اید و کاش کسی به این آقایان بگوید که شما در مقابل چشم‌های این مردم مشغول چنگ و ناخن‌کشیدن به صورت هم هستید! قدری ملاحظه کنید و حرمت نگه دارید و مراقب خانواده‌هایی باشید که روبه‌روی شما نشسته‌اند و بچه‌هایشان دارند رفتار و گفتار و نوشتار شما را مشاهده می‌کنند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->