استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

الآن وقت دعوا نیست!

  • کد خبر: ۵۱۰۵۷
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
الآن وقت دعوا نیست!
حجت الاسلام محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
همه اعضای خانواده دور هم جمع شده‌اند و با سروصدا مشغول بحث و گفتگو هستند. برادر بزرگ‌تر با برادر کوچک‌تر اختلاف پیدا کرده‌اند و خواهر‌ها هرکدام طرف یکی را گرفته‌اند و، چون پدر حمایت خود را از یکی از برادران اظهار کرده، اختلاف بالا گرفته و سروصدا و جاروجنجال برخاسته است و هرچه مادر سعی می‌کند فضا را آرام کند، توفیقی نمی‌یابد و کار به تنش و درگیری شدید رسیده است. در اوج دعوا و اختلاف، ناگهان صدایی از بالکن شنیده می‌شود. همه به یکدیگر نگاه می‌کنند. مطمئن هستند که کسی در بالکن نبوده است. با نگرانی به‌سوی بالکن می‌روند و می‌بینند که چیز‌هایی جابه‌جا شده است و وقتی جای پایی را مشاهده می‌کنند، احساس می‌کنند که کسی بی‌خبر از روی دیوار به بالکن آمده است و بعد صدایی را از پشت‌بام می‌شنوند.
 
برادر‌هایی که تا الآن با هم مشغول دعوا بودند، به‌پشتیبانی یکدیگر با احتیاط قدم در پله‌ها می‌گذارند و پشت‌بام را وارسی می‌کنند، اما چیزی نمی‌بینند و بازمی‌گردند. کمی آرام‌تر شده‌اند و می‌خواهند چای تازه مادر را بنوشند که باز صدایی از داخل پله‌ها می‌شنوند. مطمئن می‌شوند که دزدی به خانه‌شان قدم گذاشته و بیگانه‌ای در کنار گوششان مشغول خیانت و سرقت است. در این حال، همه اعضای خانواده می‌کوشند تا تنها بر همین نکته تمرکز کنند و تمام توان و فرصت خود را به این خطر و تهدید مشترک معطوف دارند. برادران و خواهرانی که تا لحظه‌ای پیش بر سر هم می‌زدند و با هم گلاویز می‌شدند، اکنون در کنار هم و دست در دست و بازو در بازو، فقط به‌حراست از خانه و مراقبت از خانواده می‌اندیشند.

هر خانواده‌ای در هر جای جهان با هر اندیشه و گرایش فکری، در موقعیت خطر چنین می‌کند و جایی‌که کیان خود و بنیان خانه خویش را در معرض تهدید ببیند، جز این رفتاری نخواهد داشت که اگر جز این باشد، باید در سلامت و تعقل این خانواده تردید کرد و اگر هر یک از اعضای این خانواده جز این رفتار کند، باید او را خائن به‌شمار آورد و دشمن این خانواده دانست. وضعیت امروز کشور و جامعه ما دقیقا شرایط و حال‌وروز چنین خانه و خانواده‌ای است؛ ترور ناجوانمردانه و شهادت دردناک دانشمند مجاهد دکتر محسن فخری‌زاده در داخل مرز‌های کشور و خیابان‌های شهر، نفوذ گسترده عناصر دشمن و حضور آنان در میان ما را نشان می‌دهد. در چنین وضعیتی باید تمام تلاش و اهتمام ما افزایش و تقویت همراهی و همدلی عمومی میان همه عناصر جامعه باشد.

طبیعی است که این حادثه تلخ و حواشی آن همه ما را به نگرانی و تأثر شدید دچار سازد و بسیاری از ما را در موقعیت‌های احساسی و عاطفی قرار دهد، طبیعی است که برخی از ما درباره موضع‌گیری یا دیدگاه و عملکرد دیگران انتقاد‌های تلخ و تندی داشته باشیم و این حادثه را شاهدی بر مدعای خود بدانیم، طبیعی است که برخی دیگر با یادآوری نمونه‌های مشابه خاطراتی ناخوشایند را یادآور شوند و به تحلیل این‌گونه حوادث بپردازند، اما همه این‌ها نباید ما را به تشدید اختلاف و افزایش درگیری داخلی رهنمون شود.

در بحران‌های سراسری و مشکلات عمومی باید همت و توان همه بر ایجاد عزم ملی و جبهه مشترک برای تقابل با تهدید و خطر معطوف شود و همه بکوشند تا از بروز هر چیزی که به اختلاف و دودستگی دامن می‌زند، جلوگیری کنند. تردیدی نیست که در این شرایط مهم‌ترین هدف دشمن تشدید اختلاف‌ها و تشنج‌های داخلی است و فقدان آرامش و یکپارچگی اجتماعی در داخل کشور بهترین زمینه و فرصت را برای توفیق توطئه‌گران فراهم می‌سازد. هر کسی که امروز خیرخواه این جامعه و این کشور است و سعادت و سربلندی ایران و عزت اسلام را می‌خواهد، باید بیش از هر زمان و با تمام وجود برای گسترش وحدت و تقویت همدلی بکوشد و از هر گفتار و کرداری که حتی اندکی خلل و آسیب بر این بنیان استوار و دیوار مستحکم وارد می‌کند، بپرهیزد.
 
دیوار محافظ و نگهبان قلعه کشور و جامعه ما همین وحدت ملی و همدلی عمومی است و کسانی که این دیوار را سست می‌کنند و در آن خللی وارد می‌سازند، خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته، در حال کمک و یاری به دشمن هستند تا راهی برای آسیب‌زدن به این دژ مستحکم و ویران‌ساختن این بنای باشکوه بیابد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->