آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

نماینده مجلس: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدامی درست، دقیق و به موقع است

  • کد خبر: ۶۶۰۴۸
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
نماینده مجلس: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدامی درست، دقیق و به موقع است
علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی: از سازمان تأمین اجتماعی بابت اقدام درست، دقیق و به موقع برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تشکر می‌کنم و امیدوارم این اقدام تکمیل شود و به جایی برسیم که بازنشستگان دغدغه معیشت نداشته باشند.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی اظهار داشت: خواست اصلی ما متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است تا حقوق این جمعیت با شاغلان و همچنین حقوق بازنشستگان دستگاه‌های مختلف و صندوق‌های بازنشستگی مختلف متناسب سازی شود.
 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت: بازنشستگان کرامت دارند و هزینه زندگی و درمان بازنشستگان از دوران اشتغال بیشتر است، بنابراین سازمان تأمین اجتماعی باید از تمامی امکانات و ظرفیت موجود برای افزایش حقوق، بهبود معیشت و ارتقاء خدمات به این عزیزان استفاده کند.

 

سلیمی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به تأمین اجتماعی را نشان دهنده دغدغه نمایندگان نسبت به وضعیت بیمه شدگان و بازنشستگان عنوان و اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز با توجه به آمادگی که از قبل ایجاد کرده است افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان را از ابتدای سال انجام داد.

 

قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه بیستم فروردین ماه، پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

 

۱۰ اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن: اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت پذیرفت. ۷۵ درصد عقب ماندگی  مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده  ۹۶(افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

 

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

 

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

 

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

 

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->