استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

سخت و آسان پیش‌روی صعود بانوان فوتبالیست‌ خراسانی از لیگ یک

  • کد خبر: ۶۶۳۹۴
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
سخت و آسان پیش‌روی صعود بانوان فوتبالیست‌ خراسانی از لیگ یک
سایپا در گرگان و نیشابور در خانه در مرحله نهایی لیگ دسته‌یک بازی خواهند کرد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ کمتر از ۱۰ روز دیگر رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان کشور پیگیری خواهد شد و حالا فدراسیون تکلیف میزبانان و گروه بندی تیم‌ها را مشخص کرد. هشت‌تیمی که به مرحله نهایی صعود کرده بودند، قرار است در ۲ گروه چهارتیمی با هم رقابت کنند. آن‌طور که اعلام شده است، دیگر خبری از بازی فینال و رده‌بندی نیست و تیم‌های اول هر ۲ گروه به لیگ برتر فصل آینده صعود می‌کنند.
 
البته مابقی تیم‌ها سال بعد نیز در لیگ دسته‌یک که متحول شده و شبیه به لیگ مردان شده است، به‌صورت رفت‌و‌برگشت بازی می‌کنند. از ۲۲‌فروردین که تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به مرحله نهایی مشخص شده، دیگر خبری از مرحله نهایی بود. سرپرست تیم سایپا مشهد دلیل آن را نبودِ میزبان اعلام کرد؛ زیرا در این شرایط تیم‌ها به‌سختی تن به میزبانی می‌دهند، اما با گذشت ۱۰ روز بالاخره تکلیف این مرحله نیز مشخص شد و از ۲۷‌اردیبهشت بازی‌ها پیگیری می‌شود.


سایپا در راه گلستان

در گروه اول هیئت فوتبال گلستان، میزبان رقابت‌ها، به‌همراه تیم‌های سایپای مشهد، ملی‌پوشان شهرکرد و صبا‌مهر تبریز، ۴ تیم این گروه را تشکیل می‌دهند. گرگان شهر میزبان این بازی‌هاست که ۳ روز طول خواهد کشید.
سایپا مشهد با ۲ برد و یک تساوی توانست به‌عنوان صدرنشین گروه ۳ راهی مرحله نهایی شود. آن‌ها در ۳ بازی ۲۷ گل به حریفان خود زدند و موفق شدند در هر ۳ بازی کلین‌شیت کنند و دروازه خود را بسته نگه دارند. جالب این است که فقط کیان نیشابور و سایپا مشهد در بین ۱۷‌تیم شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی موفق شدند کلین‌شیت کرده و حتی یک گل هم دریافت نکنند. اما دیگر‌حریفان سایپا در مرحله نهایی نیز رقبای قدرتمندی هستند.
 
تیم ملی‌پوشان شهرکرد، صدرنشین گروه چهارم است. آن‌ها ۳ پیروزی و یک تساوی در کارنامه دارند. آمار بیشترین گل زده در مرحله مقدماتی با ۲۸ گل زده در اختیار آن‌هاست و در مقابل، ۳ گل دریافت کرده‌اند. می‌توان گفت نزدیک‌ترین تیم به سایپا، نماینده شهرکرد است که طبیعتا سخت‌ترین رقیب نیز برای آن‌ها خواهد بود. صبا‌مهر تبریز نیز با ۳ پیروزی و یک شکست به‌عنوان تیم دوم گروه «الف» به مرحله نهایی صعود کرده است.
 
آن‌ها ۱۷ گل زده و ۷ گل خورده دارند. هیئت فوتبال گلستان که میزبان این دور از بازی‌ها نیز هست، در مرحله مقدماتی چندان مطلوب عمل نکرد. آن‌ها تنهاتیم‌های گروه دوم بودند که هرکدام ۲ بازی انجام دادند، یک برد و یک باخت حاصل تلاش آن‌ها بود و فقط ۳ گل زده و یک گل خورده را برای خود ثبت کردند. احتمالا گلستانی‌ها آسان‌ترین حریف برای سایپا مشهد خواهند بود. شادی مهینی هدایت سایپا را در دور مقدماتی برعهده داشت. چند روز پیش مهینی به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان معرفی شد و باید دید او همچنان می‌تواند هدایت یک تیم باشگاهی را برعهده داشته باشد یا خیر.


راه سخت کیان

اما در گروه دوم، یک تیم خراسانی میزبان شده است. تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور پذیرای ۳ تیم بانوان تام اصفهان، جندی‌شاپور دزفول و بادرود تهران در گروه دوم مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان کشور خواهد بود. نیشابور در این دوره از فرصت میزبانی می‌تواند به‌خوبی استفاده کند؛ اما رقیبان قدرتمندی پیش‌روی آن‌ها قرار دارند. بادرود تهران، تیم صدرنشین گروه اول بوده است.
 
۳ برد و بدون باخت آن‌ها را به این مرحله رسانده و البته مهاجمان تیم نیز ۲۱ گل به حریفان زده‌اند که آمار خوبی محسوب می‌شود و فقط یک‌گل دریافت کرده‌اند. تیم مدعی دیگر، تام اصفهان است که صدرنشین گروه دوم بوده است. ۲ پیروزی، بدون شکست و تساوی ثبت کرده و ۴ گل نیز به ثمر رسانده‌اند و یک گل هم خورده‌اند. سومین حریف خراسانی‌ها، احتمالا سرسخت‌ترین تیم گروه باشد. جندی‌شاپور دزفول ۳ پیروزی و یک تساوی در کارنامه دارد. ۱۸ گل زده و ۲ گل دریافت کرده است و با اختلاف کم از شهرکردی‌ها، به‌عنوان تیم دوم به مرحله نهایی صعود کرده است.
 
احتمالا کیان کار سخت‌تری برای صعود در گروه دوم خواهد داشت؛ زیرا تیم تهرانی و دزفولی نشان داده‌اند انگیزه زیادی برای صعود دارند. هدایت تیم کیان نیشابور را جعفری برعهده دارد و چهره‌های مطرحی از لیگ برتر همچون سمانه چهکندی و بهناز طاهرخانی از ستاره‌های شهرداری بم برای این تیم به میدان رفته اند. از دختران با‌استعداد نیشابور که در تیم‌های ملی نیز حضور دارند، در ترکیب تیم کیان هستند.

سال‌۹۹ محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه‌ها باعث شد لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان برگزار نشود. دوره گذشته لیگ‌یک به مرداد‌۹۸ بازمی‌گردد؛ جایی‌که آویسای خوزستان و هیئت البرز موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند و در لیگ امسال نیز به میدان رفتند. در همان دوره تیم سایپا مشهد نیز برای کسب جواز صعود به لیگ برتر بانوان پا به میدان گذاشت و در جمع ۴تیم مرحله نهایی نیز قرار گرفت، اما با بدشانسی نتوانست به لیگ برتر صعود کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->