سرخط خبرها
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه4 مشهد در مراسم جشن عاطفه‌ها تأکید کرد:

اهمیت فرهنگ‌سازی بخشش بین دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۶۷۴۳
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
اهمیت فرهنگ‌سازی بخشش بین دانش‌آموزان

فیاض
خبرنگار شهرآرا محله

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه4 مشهد با حضور در مراسم جشن عاطفه‌ها در دبستان پایدار محله سجاد، بر ضرورت فرهنگ‌سازی بخشش در میان دانش‌آموزان تأکید کرد.
به گزارش شهرآرامحله، هم‌زمان با سراسر کشور، جشن عاطفه‌ها در دبستان دخترانه پایدار واقع در محله سجاد با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد و دانش‌آموزان این مدرسه با شرکت در مراسم، نوع‌دوستی و نیکوکاری را تمرین کردند. ایجاد فرهنگ انفاق، احسان، بخشش و نیکوکاری در میان دانش‌آموزان از اهداف شاخص برگزاری این جشن بود.
در این جشن که با همکاری و مشارکت کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) و سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش برگزار شد، سیداحمد باقری خادر، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه4 مشهد، با اشاره به اجرای برنامه‌ها توسط دانش‌آموزان اظهار کرد: مشارکت دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها امری مهم و محوری است زیرا دانش‌آموزن باید در چنین برنامه‌هایی، قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را به عرصه ظهور بگذارند.
وی ادامه داد: امروز در کنار تمام دانش‌آموزان سراسر میهن اسلامی به دیگر هم‌نوعان خود کمک می‌کنیم؛ زیرا یکی از دستورات الهی این است که به فکر هم‌نوعان خود باشیم، آن‌ها را دوست داشته باشیم، دست یکدیگر را بگیریم و به هم کمک کنیم تا همه بتوانیم زندگی خوب و بانشاطی داشته باشیم.
باقری خادر با تأکید به اینکه جشن عاطفه‌ها، تمرین کمک و توجه به هم‌نوعان، دوستان، همکلاسی‌ها و دیگر دانش‌آموزان است، افزود: مراسم زنگ ‌عاطفه‌ها هم همانند دیگر نقاط کشور در تمامی مدارس ناحیه4 مشهد برگزار شد و برای برگزاری این مدارس با همراهی مسئولان دستگاه‌های مختلف در این دبستان حاضر شدیم.
وی فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین هدف برگزاری این‌گونه مراسم‌ها دانست و گفت: در نگاهی که آموزش و پرورش برابر اسناد تحولی به نظام تعلیم و تربیت دارد، مهم‌ترین کارکرد آموزش و پرورش، تربیت است. همان‌طور که مفاهیم متعالی و ارزشمندی مثل انفاق، نوع‌دوستی، کمک به هم‌نوعان، یتیمان و محرومان به عنوان آموزه‌های دینی ما بسیار مورد تأکید است، در نظام آموزشی هم توجه دانش‌آموزان به هم‌نوع خود و فرهنگ‌سازی این صفات باارزش نکته‌ درخور توجهی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه4 مشهد بیان کرد: برگزاری مراسمی مانند زنگ عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری در مدارس بیشتر با رویکرد فرهنگ‌سازی انجام می‌شود و نگاه تربیتی به این موضوع دارد.
این مراسم‌ به‌دلیل اینکه با پایه‌ریزی شخصیت دانش‌آموزان در سنین کودکی همراه است، بسیار حائز اهمیت است اما به طور قطع تداوم این نوع نگاه در خلال مباحث تربیتی، آموزشی و در کلاس‌های درس و مباحث دیگر می‌تواند در فراگیری و اشاعه آن مفید واقع شود.
وی تأکید کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها، سبک زندگی کمک به یکدیگر را به صورت تربیتی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و سبب گسترش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه می‌شود.


آشنایی با فرهنگ انفاق
اسحاقی، رئیس کمیته امدادخمینی(ره) منطقه7، نیز در این مراسم بیان کرد: در روز جشن عاطفه‌ها، دانش‌آموزان سراسر کشور، با تربیت خانواده‌ها و معلمان خود، با فرهنگ انفاق آشنا می‌شوند. امید است که بتوانیم با کمک‌های دانش‌آموزی، دانش‌آموزان نیازمند را هم حمایت کنیم.
وی ادامه داد: در مشهد حدود 7هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد وجود دارد که از این تعداد حدود هزار و 200دانش‌آموز نیازمند در منطقه یک حضور دارند و به‌نوعی از کمک‌های این کمیته بهره می‌برند؛ هرچند به‌طور قطع همچنان نیازمند کمک خیران و نیکوکاران هم هستند.
اسحاقی درباره کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها گفت: وجوه نقد جمع‌آوری شده، در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد و به حساب این سازمان واریز می‌شود و پس از آن به‌سرعت با افزایش پنج درصدی به حساب آموزش و پرورش برگشت داده می‌شود و در اختیار مدارسی قرار می‌گیرد که نیاز دارند. اقلام غیرنقدی نیز توسط آموزش‌ و پرورش در مدارس جمع‌آوری و در میان مدارس و دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
وی افزود: میزان مبالغ و اقلام جمع‌آوری شده برای کمیته امداد اهمیت زیادی ندارد بلکه مهم این است که دانش‌آموزان با فرهنگ انفاق آشنا شوند. به طور قطع دانش آموزانی که آموزش می‌بینند در زندگی آینده آن‌‌ها مؤثر خواهد بود و کمک به دیگران و مهربانی را خواهند آموخت.
قرائت قرآن، اجرای سرود پرچم، خواندن دکلمه و اجرای نماهنگ از جمله برنامه‌های این مراسم بود. در پایان نیز دانش‌آموزان این دبستان و دانش‌آموزان مدارس هم‌جوار، با مشارکت در این طرح و اهدای هدایایی به‌طور نمادین، حس هم‌نوع‌دوستی و بخشش خود را به نمایش و اشتراک گذاشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->