سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله ارشاد مطرح شد

آغاز فعالیت کارگروه رسانه

  • کد خبر: ۶۷۴۷
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
آغاز فعالیت کارگروه رسانه

زمانی - جلسه شورای اجتماعی محله ارشاد با دستورکار بررسی طرح محله ما « ششصد دستگاه» و
« بیستون» در دبستان امام‌حسین(ع) برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله؛ علیخانی، مدیر طرح محله ما در مشهد با اشاره به طرح‌های محله ما در ارشاد اظهار کرد: در این طرح گروهی تسهیلگر در رشته‌های معماری و شهرسازی بازوی فنی شورای اجتماعی محله شده و با نیازسنجی و نظرسنجی از مردم مشکلات آن‌ها را جویا شدند. براین اساس و در راستای مشارکت ساکنان محله، بنری طراحی و در مکان‌های مختلف محل موردنظر نصب شد و مردم نظر خود را درباره محل زندگی‌شان مطرح کردند. وی افزود: محله ارشاد به‌دلیل گستردگی جغرافیایی به دو بخش زیرمجموعه بیستون و مجموعه مجتمع‌های مسکونی ششصددستگاه تقسیم شد. مجموعه ششصد دستگاه واقع در بولوار سازمان آب با توجه به موقعیت و حجم فضای سبز و معماری شهری ویژه‌ای که دارد از جایگاه خاصی در شهر برخوردار است.

 

علیخانی با اشاره به اجرای طرح محله ما در ششصد دستگاه گفت: اهالی ششصد دستگاه در پیشنهادهای کلان‌مقیاس مرتبط با وظایف شهرداری بیشترین تأکید را بر اصلاح کف‌سازی و بازسازی معابر محدوده و ایجاد امکانات و تسهیلات ورزشی داشتند. همچنین ایجاد سالن مطالعه و کتابخانه، مشکل پارک ماشین‌های ادارات و... از جمله پیشنهادهایی بود که نیازمند هماهنگی‌های بین‌‌سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بود. پیشنهادهای خردمقیاس نیز که با پروژه محله ما مرتبط بود شامل اصلاح کف‌سازی برخی معابر درون محدوده، احداث سرویس‌ بهداشتی، احداث اتاقک نگهبانی و مسائل مربوط به امنیت و... بود.
وی ادامه داد: پس از تحلیل پیشنهادهای اهالی و جمع‌بندی نهایی اصلاح کف‌سازی بعضی معابر مورد تأیید قرار گرفت و پیشنهادهای دیگری از قبیل لکه‌گیری‌های حاشیه ارشاد و دهخدا، مشکل کوچه نوربخش21 به لحاظ مقطع عرضی نامناسب، امکانات ورزشی و زمین چمن فوتبال و ایجاد اتاقک نگهبانی و گشت به لحاظ پایین‌بودن امنیت با شهرداری منطقه و مسئولان هر بخش در میان گذاشته شد. درنهایت با توجه به صحبت‌هایی که با مردم شد عمومی‌ترین معبر انتخاب و برای طراحی و بررسی کف‌سازی آن اقدام شد.
دلاور، نماینده طرح محله ما در بیستون، نیز در این جلسه ابراز کرد: طبق جمع‌بندی نظرات مردم در بیستون بازطراحی بوستان پیام در دستورکار قرار گرفت. همچنین اهالی محل متقاضی ایجاد پاتوق محلی در خیابان بوستان6 بودند. جانمایی مبلمان شهری، تعمیر و جانمایی سطل‌ زباله، احداث آب‌خوری و طراحی نقاشی‌دیواری از درخواست‌های دیگر شهروندان بود.
وی افزود: وجود رمپ‌های غیراستاندارد و نبود نور کافی از مشکلات دیگری است که نیاز به پیگیری دارد. علاوه‌براین آب‌نمایی که وجود دارد نیز فضا را نازیبا کرده است زیرا به پوشش گیاهی آن رسیدگی نمی‌شود. دو پارک موجود در این خیابان گرچه روبه روی هم هستند اما از نظر ساکنان جدا از هم احساس می‌شود. بنابراین پیشنهاد داده شد تا با ایجاد سرعتکاه این دو پارک به یکدیگر متصل شود.
دلاور ادامه داد: ایجاد فضای بازی موضوعی بود که کودکان هم در مسابقه‌ نقاشی که به این منظور ارائه شده بود به آن اشاره کرده بودند. از آنجایی که اهالی درخواست داده بودند تاب و سرسره در پارک جانمایی نشود تصمیم به طراحی فضای بازی دیگری گرفتیم اما با مخالفت مسئولان روبه‌رو شد. پس از ارائه آمار درباره طرح «محله ما»، محمد صدر، کارشناس شوراهای اجتماعی محلات منطقه در این نشست ابراز کرد: اعضای شورای اجتماعی محلات هرگاه با مشکلی در فضای عمرانی شهر روبه‌رو شوند باید اطلاع دهند تا شهرداری منطقه درراستای رفع آن بکوشد. به این معنا که مسائل عمرانی را می‌توان پیگیری کرد اما باید توجه داشت که رویکرد شورای اجتماعی محلات بیشتر اجتماعی است و اعضا باید در این زمینه طرح ارائه دهند.
آرش اسلامی، نماینده ساکنان محله ارشاد، نیز با اشاره به ایجاد کارگروه رسانه گفت: اهالی محل حق دارند از تصمیماتی که در محله‌شان گرفته می‌شود آگاه شوند براین اساس ایجاد کارگروه رسانه ضرورت دارد. فعالیت این گروه را می‌توان با خبر شروع به کار شورای اجتماعی محله ارشاد آغاز کرد.
وی افزود: در این کارگروه می‌توان به مواردی از جمله اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های آتی، دریافت نظرات، درخواست‌ها و پیشنهادها، جذب مشارکت افراد علاقه‌مند، دعوت برای شرکت در برنامه‌های عمومی، دریافت بازخورد از اقدامات انجام‌شده، داشتن نبض سطح رضایتمندی مردم و انتشار محتوای مفید برای بهبود عملکرد شهروندان پرداخت.
اسلامی ادامه داد: از طریق نصب تابلوی اعلانات در مکان‌های پررفت و آمد مانند پارک، مراکز خرید و معابر شلوغ و همچنین نصب بنر، ارسال پیام شخصی برای افراد، انتشار خبرنامه و پخش اختصاصی از طریق مدارس منطقه، مسجد و کتابخانه، وب‌سایت، گروه یا کانال تلگرامی، برگزاری رویدادهای متنوع مناسبتی یا تفریحی می‌توان با اهالی محل در ارتباط بود و اطلاعیه‌ها، گزارش جلسات شورا، اقدامات انجام‌شده، روند پیشرفت پروژه‌ها، انعکاس خواسته‌های مردم، مطالب مفید فرهنگی، علمی و... را به آن‌ها ارائه داد.
عادله اسحق قالیباف، دیگر عضو محله ارشاد، نیز در این جلسه ابراز کرد: ارتباط اعضای شورای اجتماعی محلات با مردم باعث می‌شود که مردم مشکلاتشان را مطرح کنند. ضمن اینکه وقتی چند طرح در محله اجرا شود اعضا برای مردم نیز شناخته‌تر خواهند شد. محمود قوانلو، نماینده مساجد، نیز در ادامه گفت: تمام مردم با شورای اجتماعی محله آشنایی ندارند و ما باید راهکارهایی برای معرفی خود به آن‌ها ارائه دهیم تا از این طریق به ما اعتماد کنند و مشکلاتشان را با ما مطرح کنند.
در پایان با رأی اعضا ناصر ادبی، نماینده کسبه، به‌دلیل غیبت در 3جلسه متوالی و همچنین درخواست وی برای انصراف از فعالیت در شورای اجتماعی محله از میان اعضا حذف شد و سیدحسین عسکری طباطبایی یکی از اعضای علی البدل به عنوان جایگزین انتخاب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->