مراسم گرامیداشت یاد احمد پژمان برگزار شد کارگردان برنده اسکار، بر علیه هوش مصنوعی شد! «جانی دپ» با یک فیلم اقتباسی به سینما می‌آید بوکر به کودکان هم جایزه می‌دهد فصل جدید «جنگ ستارگان» در راه است | مذاکرات برای ساخت این فیلم ادامه دارد آیین اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران + اسامی برگزیدگان و تصاویر نامزدهای چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند ابهام در سرنوشت دو اثر منتشرنشده داریوش مهرجویی محمدحسین لطیفی بازیگر «گلوریا» شد خبرهایی از ساخت فصل دوم «اجل معلق» بهروز شعیبی امشب (۲ آبان۱۴۰۴) به «هفت» می‌آید چرا کنسرت عرفان طهماسبی در اهواز لغو شد؟ «قایق‌سواری در تهران» رسول صدرعاملی ساخته می‌شود + عکس نخستین تصاویر از سریال «شیش ماهه» منتشر شد جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی باکو به فیلم‌ساز ایرانی رسید برگزیدگان «پنج» معرفی شدند | دوربین طلای افتخاری به مهوش شیخ‌الاسلامی رسید «احمد احمدپور» بازیگر خردسال «فیلم خانه دوست کجاست» کیارستمی درگذشت + علت فوت واحد خاکدان، نقاش ایرانی درگذشت + بیوگرافی (یکم آبان ۱۴۰۴) بازبینی آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، از سوم آبان‌ماه آغاز می‌شود حکایت مثال گویا و برتری رئال زاراگوزا
سرخط خبرها

کارگردان برنده اسکار، بر علیه هوش مصنوعی شد!

  • کد خبر: ۳۶۷۷۲۰
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۴ - ۱۹:۲۴
کارگردان برنده اسکار، بر علیه هوش مصنوعی شد!
کارگردان برنده اسکار در مصاحبه‌ای جدید مخالفت خود را با استفاده از هوش مصنوعی در فیلم‌هایش اعلام کرد و تاکید کرد که خلاقیت انسانی برای او غیرقابل جایگزین است.

به گزارش شهرآرانیوز، گیرمو دل تورو کارگردان برنده‌ی اسکار، اخیرا در حین تبلیغ برای فیلم اقتباسی آینده‌ی خود یعنی Frankenstein، مخالفت قاطع خود را با هوش مصنوعی مولد تأیید کرد و اظهار داشت که «ترجیح می‌دهد بمیرد» تا اینکه از این فناوری در فیلم‌هایش استفاده کند. به نقل از رسانه کامینگ سون؛ این کارگردان در مصاحبه‌ای جدید درباره‌ی فلسفه‌ی شخصی خود در مورد فناوری و خلاقیت صحبت کرده است.

به نقل از زومجی، دل تورو که ساخت فیلم تحسین‌شده‌ی The Shape of Water را نیز در کارنامه دارد، معتقد است که ماشین‌ها قادر به تکرار هنر انسانی یا تأملات اخلاقی نیستند. او توضیح داد که مشکلش با خود هوش مصنوعی نیست، بلکه با «حماقت طبیعی» است.

این کارگردان، تکبر توسعه‌دهندگان فناوری مدرن را با جاه‌طلبی کورکورانه‌ی شخصیت ویکتور فرانکنشتاین مقایسه کرد. گیرمو دل تورو گفت: «او به نوعی نابینا است و بدون در نظر گرفتن عواقب، چیزی را خلق می‌کند و من فکر می‌کنم ما باید مکث کنیم و در نظر بگیریم که به کجا می‌رویم». این فیلمساز افزود که گسترش هوش مصنوعی، همان غرور و گستاخی را بازتاب می‌دهد که در اثر اصلی مری شلی به آن پرداخته شده است.

گیرمو دل تورو در مورد شیفتگی دیرینه‌اش به مرگ صحبت کرد و گفت که دیگر از فناپذیری نمی‌ترسد و آن را «مترونومِ هستی ما» می‌داند. او به اشتراک گذاشت که دعا‌های شبانه‌ی مادربزرگش در مورد مرگ، عمیقا برداشت او از زندگی و فقدان را شکل داده است. او به یاد آورد که دعا‌های شبانه مادربزرگش درباره مرگ، عمیقا درک او از زندگی و فقدان را شکل داده است. او همچنین به دوران کودکی خود پس از برنده شدن پدرش در یک بخت‌آزمایی در سال ۱۹۶۹ اشاره کرد که باعث شد در خانه‌ای مملو از کتاب و حیوانات عجیب‌وغریب، که آن را «قصری جادویی» توصیف می‌کند، بزرگ شود.

گیرمو دل تورو، اولین تماشای فیلم Frankenstein محصول سال ۱۹۳۱ را در هفت سالگی، یک «تجربه‌ی الهام‌بخش» نامید که مسیر هنری او را مشخص کرد. اقتباس آینده او از فرانکنشتاین، هیولا را به‌عنوان یک قهرمان تراژیک و تأثیرپذیرفته از مکتب رمانتیسیسم قرن نوزدهم بازآفرینی می‌کند.

او در پایان درباره‌ی فلسفه‌ی خلاقانه‌ی خود نتیجه‌گیری کرد: «من به هوش مصنوعی، به‌ویژه هوش مصنوعی مولد، علاقه‌مند نیستم و هرگز نخواهم بود. من ۶۱ سال دارم و امیدوارم بتوانم تا زمانی‌که می‌میرم، کاملا به استفاده نکردن از آن بی‌علاقه باقی بمانم».

در ادامه باید دید که آیا گیرمو دل تورو می‌تواند با نسخه جدید فیلم فرانکشتاین، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۵ را خلق کند یا خیر.

منبع: سینما اعتماد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->